330d 184 pk versie
-
330d 184 pk versie
Ik zat met een schuin oog te kijken naar 330dtjes. Was eigenlijk nooit geinteresseerd in de 184 pk versies. Laatst zat ik nog te kijken, en tot mijn verbazing zijn deze wagens echt behoorlijk goedkoop?
Ik heb alleen begrepen dat de motoren niet helemaal 100% betrouwbaar zijn, en dat de versnellingsbakken (handbak) soms ook kapot gaan ?
Iemand een idee of dit klopt? En wat de zwakke punten van de auto + motor uberhaupt zijn ?
Zit gewoon rond te kijken trouwens, geen concrete plannen voor koop tenzij auto helemaal naar mijn zin is maar dat is best moeilijk 2ehands.
Ik heb alleen begrepen dat de motoren niet helemaal 100% betrouwbaar zijn, en dat de versnellingsbakken (handbak) soms ook kapot gaan ?
Iemand een idee of dit klopt? En wat de zwakke punten van de auto + motor uberhaupt zijn ?
Zit gewoon rond te kijken trouwens, geen concrete plannen voor koop tenzij auto helemaal naar mijn zin is maar dat is best moeilijk 2ehands.
- Remko
Re: 330d 184 pk versie
De overgang van 143pk wervelkamer tds naar 184pk direct ingespoten d verliep volgens mij redelijk als gepland. Maar ik ken een aantal mensen met een 184pk / 193pk versie en die hebben allemaal wel hun kosten aan de auto's gehad:
193pk 530d: defecte turbo
184pk 330d: defecte automaatbak
184pk 330d: defecte luchtmassameter / zingend differentieel
Kijk eens op problemcar, daar staan legio problemen genoemd.
Het dieselconcept is relatief gevoelig, met als toegevoegde onderdelen een dure turbo en een dure inspuitpomp. Bovendien zijn de 30d's niet superzuinig en kun je soms nog beter een facelift 325i / 330i nemen. Ook als je veel kilometers maakt. De M52 / M54 motoren zijn zeer betrouwbaar.
193pk 530d: defecte turbo
184pk 330d: defecte automaatbak
184pk 330d: defecte luchtmassameter / zingend differentieel
Kijk eens op problemcar, daar staan legio problemen genoemd.
Het dieselconcept is relatief gevoelig, met als toegevoegde onderdelen een dure turbo en een dure inspuitpomp. Bovendien zijn de 30d's niet superzuinig en kun je soms nog beter een facelift 325i / 330i nemen. Ook als je veel kilometers maakt. De M52 / M54 motoren zijn zeer betrouwbaar.
-
Automaat is zowiezo geen optie, dus dat is zowiezo geen issue, als het automaat heeft zuipt het als de neten en dan is het helemaal zinloos om daisel te rijden.
Facelift vind ik super, maar zodra er een paar leuke opties komen (leder, automatische airco, stoelverwarming etc.) dan kosten die dingen echt de hoofdprijs... Soms het dubbele van wat een prefacelift ding kost. Voor die prijsverschil kan je volgens mij zelfs een heel nieuw motor erin laten lepelen.
Maarja hoe rijd zo een ding? Ik heb nog nooit een 330d 184 ps gereden, met wat valt het te vergelijken? Trekt zo een ding makkelijk door naar de 4500 rpm? Trekr het ook bij 1000 rpm ? Of hebbie enorme turbogat? Loopt dat ding makkelijk naar zijn topsnelheid? Hoe hard loopt zo een ding? 240 op de klok ofzo?
325 TDS vind ik een SUPERAUTO, E36 kan mij zeker bekoren, zijn lekker goedkoop, maar ik ben eigenlijk flink afgeknapt op het feit dat zo een ding weinig trekkracht onderin heeft, je moet het als een benzineauto rijden (om op te schieten) en dat vind ik gewoon minder. Mijn Octavia 2.0 TDi 140 pk + DSG is gewoon 10x krachtiger onderin en klimt echt veel en veel sneller in de toeren. Zo een 325 TDS is zelfs een SDI vergeleken met mijn wagen... Bedoeling is wel dat het sneller word dan de Octy he :p
Facelift vind ik super, maar zodra er een paar leuke opties komen (leder, automatische airco, stoelverwarming etc.) dan kosten die dingen echt de hoofdprijs... Soms het dubbele van wat een prefacelift ding kost. Voor die prijsverschil kan je volgens mij zelfs een heel nieuw motor erin laten lepelen.
Maarja hoe rijd zo een ding? Ik heb nog nooit een 330d 184 ps gereden, met wat valt het te vergelijken? Trekt zo een ding makkelijk door naar de 4500 rpm? Trekr het ook bij 1000 rpm ? Of hebbie enorme turbogat? Loopt dat ding makkelijk naar zijn topsnelheid? Hoe hard loopt zo een ding? 240 op de klok ofzo?
325 TDS vind ik een SUPERAUTO, E36 kan mij zeker bekoren, zijn lekker goedkoop, maar ik ben eigenlijk flink afgeknapt op het feit dat zo een ding weinig trekkracht onderin heeft, je moet het als een benzineauto rijden (om op te schieten) en dat vind ik gewoon minder. Mijn Octavia 2.0 TDi 140 pk + DSG is gewoon 10x krachtiger onderin en klimt echt veel en veel sneller in de toeren. Zo een 325 TDS is zelfs een SDI vergeleken met mijn wagen... Bedoeling is wel dat het sneller word dan de Octy he :p
- Remko
Een pre-facelift E46 met xenon vind ik goed te pruimen, de pre-facelift met standaard koplampen vind ik minder geslaagd. Ik heb zelf 2 E34 tds'en gehad en ik heb een aantal keren in een 184pk 330d / 530d gereden. Een wereld van verschil tussen die motoren maar ook de "d" blijft een diesel. De beleving is anders dan bij een benzinemotor. Het zijn auto's om in alle rust veel kilometers te maken en even lekker door te trekken als je er zin in hebt. Ze klinken goed en ook bovenin het toerenbereik trekken ze goed (in tegenstelling tot tdi's).EG schreef:Automaat is zowiezo geen optie, dus dat is zowiezo geen issue, als het automaat heeft zuipt het als de neten en dan is het helemaal zinloos om daisel te rijden.
Maar je wilt een handbak, die zijn niet veel geleverd. Een combi van een handbak, de juiste opties en kleur en een juiste prijs, dat kan even duren.
Ik weet nog een hele nette zwarte 330d touring automaat met sportstoelen. De automaatbak is kortgeleden gereviseerd.
Laatst gewijzigd door Remko op 24 jun 2009, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Robin (die nu de M3 sedan heeft) kocht in 2001 ofzo een 330d sedan, met 184pk.. hij heeft er dus ervaring mee.
- VLA
Maat van me heeft een E46 330D coupe, heb er een ritje in gemaakt en vind hem echt subliem rijden voor een diesel. Echt veel trekkracht en met tussensprints is ie behoorlijk vlot. Heerlijke wagen.
Staat overigens te koop :
http://auto.marktplaats.nl/bmw/25521372 ... 30-cd.html" onclick="window.open(this.href);return false;?
Staat overigens te koop :
http://auto.marktplaats.nl/bmw/25521372 ... 30-cd.html" onclick="window.open(this.href);return false;?
-
Remko heel duidelijk verhaal. Touring is geen optie, touring is mooi maar voor mij niks. En automaat mot ik al helemaal niet 
Je kan Robin op deze draadje wijzen Rico
VLA dat is de facelift versie (204pk), van wat ik heb gehoord zijn die echt een slag sneller dan de 184 pk versies. En die prijs is ietwat te hoog gegrepen voor mij.
Ik had eens een 330d gepost met automaat, had ook een draadje erover geoepend. Half jaar geleden was de prijs 17.000 nog wat. Hij is uiteindelijk verkocht voor 9950 euro... 2004 september met bijna alle opties (behalve schuifdak), electrische stoelen met memory zat derop bijv. Helaas automaat maar voor die prijs had ik hem echt zeker genomen hoor

Je kan Robin op deze draadje wijzen Rico

VLA dat is de facelift versie (204pk), van wat ik heb gehoord zijn die echt een slag sneller dan de 184 pk versies. En die prijs is ietwat te hoog gegrepen voor mij.
Ik had eens een 330d gepost met automaat, had ook een draadje erover geoepend. Half jaar geleden was de prijs 17.000 nog wat. Hij is uiteindelijk verkocht voor 9950 euro... 2004 september met bijna alle opties (behalve schuifdak), electrische stoelen met memory zat derop bijv. Helaas automaat maar voor die prijs had ik hem echt zeker genomen hoor

- Ahmed
Ken ook iemand met een 330d
http://link.marktplaats.nl/256027974" onclick="window.open(this.href);return false;

http://link.marktplaats.nl/256027974" onclick="window.open(this.href);return false;

- RVV
Dat kun je ook zelf doen (via PM)EG schreef:Remko heel duidelijk verhaal. Touring is geen optie, touring is mooi maar voor mij niks. En automaat mot ik al helemaal niet
Je kan Robin op deze draadje wijzen Rico![]()

- Erik-Jan
Das toevallig, een maat van mij heeft er ook één te koop staan.
Km stand +-300.000km:
http://auto.marktplaats.nl/bmw/25499688 ... 5-pk.html?
Overigens probleemloze auto, ik zou een 330d van dit type wel aandurfen.
Km stand +-300.000km:
http://auto.marktplaats.nl/bmw/25499688 ... 5-pk.html?
Overigens probleemloze auto, ik zou een 330d van dit type wel aandurfen.
-
Klopt: BMW 2 liter diesel heeft ook minder pure kracht onderin dan een VAG 2 liter diesel (als ik mijn 320D (163PK) vergelijk met een Seat Toledo met 140PK diesel). VAG diesels bouwen sneller vermogen af in de hogere toeren, waardoor een BMW wat lekkerder te rijden is (naar mijn mening) om het wat sportiever rijdt (voor een oliestoker dan; benzine motor rijdt altijd lekkerder !)EG schreef:...