Breedbeeld TV probleempje

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Breedbeeld TV probleempje

Bericht door Mark Nauta » 15 jun 2009, 13:59

Ik ben in het bezit van een Philips Breedbeeld TV (ja, zo'n oude grote beeldbuis ;) ), Type 28pw8806/12r, maar
heb sinds enige tijd een probleem en weet niet exact waar het aan ligt. Misschien heeft iemand hier een idee
wat het zou kunnen zijn?

Als de TV aan staat op gewoon beeld, dus via de kabel, dan is er om de paar tellen een knisper in het beeld.
Tijdens die knisper (fractie van een seconde) hoor je een geluid (*tak*) en is het beeld heel even zwart wit.
Het gekke is echter dat wanneer je een DVD-speler of spelcomputer etc. aansluit er niets aan de hand is.
Het probleem ligt dus niet in het beeld, maar waar dan wel? In de plaat waar het kabelsignaal binnenkomt??

Wie kan me helpen.

Gaat dus om de Philips 28pw8806/12r.
http://www.nodevice.com/images/um/big/2 ... 1341_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom V

Re: Breedbeeld TV probleempje

Bericht door Tom V » 15 jun 2009, 14:22

Pieken op je kabel? Je zal de eerste niet zijn met te veel spanning op de coax.

Luuk

Bericht door Luuk » 15 jun 2009, 14:26

Herkenbaar, wij hadden een maandje of 3 geleden ook zoiets. Waren ze aan de kabels aan het rommelen hier in de buurt. Maar toen deed bij ons internet het ook niet om de paar seconden. Maar daar heb je dus geen last van?

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 15 jun 2009, 15:18

Tom V schreef:Pieken op je kabel? Je zal de eerste niet zijn met te veel spanning op de coax.
Ik heb al een andere coax geprobeerd, maar dan heb ik het nog. Die coax doet het op een flatscreen zonder problemen. Een andere coax proberen? Zou dat helpen? Of de TV op een ander punt aan de kabel verbinden? Dus bij iemand anders thuis, om te testen.

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 15 jun 2009, 19:21

als ik het zo lees, kun je het beste een nieuwe flatscreen kopen :wink:

Max V

Bericht door Max V » 15 jun 2009, 22:52

Mark Nauta schreef:
Tom V schreef:Pieken op je kabel? Je zal de eerste niet zijn met te veel spanning op de coax.
Ik heb al een andere coax geprobeerd, maar dan heb ik het nog. Die coax doet het op een flatscreen zonder problemen. Een andere coax proberen? Zou dat helpen? Of de TV op een ander punt aan de kabel verbinden? Dus bij iemand anders thuis, om te testen.
Hij bedoelt niet de coax-kabel die je in de tv duwt, maar de coax aansluiting die uit de muur komt. Het gebeurt soms dat daar te veel spanning op staat. Je kunt daar vrij weinig aan doen, behalve een signaalversterker er tussen plaatsen...

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 19 jun 2009, 13:10

DownforceJitse schreef:als ik het zo lees, kun je het beste een nieuwe flatscreen kopen :wink:
Dat is inderdaad ook de optie die dan zal volgen ja ;). Maar toch even kijken of het kan worden opgelost.

@ Max. oke. Maar waarom hebben 2 andere TV's er dan geen last van en die wel. Of is dat dan gewoon de gevoeligheid van dit toestel. Met andere woorden, jij zegt ergens anders proberen en dan is het misschien wel oke?

Max V

Bericht door Max V » 20 jun 2009, 01:58

Ik zeg alleen dat het misschien zo zou kunnen zijn. Maar als andere televisies er op hetzelfde punt geen last van hebben, maakt dat het wel iets minder waarschijnlijk. Het zou kunnen dat die TV's de spanning wat beter kunnen handelen. Maar goed, ik ben ook geen expert, misschien toch eens een elektricien dit probleem voorleggen.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 06 jul 2009, 10:37

Heb hem weer geprobeerd, maar nu met een versterker er tussen. Het probleem is daarmee niet opgelost helaas. Heeft er iemand anders nog ideeën.
Anders misschien toch maar eens naar een speciaalzaak. Ben alleen bang dat dan de lak duurder is dan de brief.

Knot

Bericht door Knot » 06 jul 2009, 11:34

Stekker van de tv omdraaien (polen) of een keer randaarde aansluiten op de tv?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 06 jul 2009, 14:11

Knot schreef:Stekker van de tv omdraaien (polen) of een keer randaarde aansluiten op de tv?
Dit kan het best zijn!
Ik heb het met mijn plasma ook, helaas geen randaarde in de buurt.. ,maar als hij wat langer aan staat komt er opeens een raar geluid uit.
Dit heeft met de spanning te maken, als je dan het apparaat bij de normale aansluiting van de kabel vast pakt krijg je een schokje en is het weg.

Luco

Bericht door Luco » 06 jul 2009, 14:13

Jelmer850i schreef:
Knot schreef:Stekker van de tv omdraaien (polen) of een keer randaarde aansluiten op de tv?
Dit kan het best zijn!
Ik heb het met mijn plasma ook, helaas geen randaarde in de buurt.. ,maar als hij wat langer aan staat komt er opeens een raar geluid uit.
Dit heeft met de spanning te maken, als je dan het apparaat bij de normale aansluiting van de kabel vast pakt krijg je een schokje en is het weg.
Nee Jelmer, dat is live schok tv, dat is nieuw :mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie