Het gaat een keer fout

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

Het gaat een keer fout

Bericht door Tom » 28 jun 2006, 11:06

Ik denk dat iedereen dat gevoel wel kent. We rijden allemaal vaak te hard. Negen van de tien keer gaat het goed. Als het fout gaat is de kans op een simpele boete groot, maar net die ene keer gaat het goed fout. Sinds ik mijn rijbewijs heb gaat het nog goed en komen er alleen zo nu en dan eens wat boetes binnen die netjes binnen Wet Mulder vallen (lekker belangrijk, gewoon betalen en klaar ;)). Bijna allemaal komen ze binnen terwijl ik in mijn Alfa schuurijzer reed. Een auto die niet eens uitnodigd tot hardrijden.

Met mijn eigen auto rijd ik wel vaak te hard. Met het geluk dat ik dat vooral 's avonds en in het weekend doe. En dat helpt, gewoon een veel kleinere kans om gepakt te worden. Net zoals gisteravond. De gemiddelde snelheid is dan 180 km/u ofzo. Eigenlijk moet je er niet aan denken dat je met zo'n snelheid langs een KLPD- of politieauto rijd.

En dan stap je uit en eigenlijk voel je je weer een eikel. Je weet dat het een keer goed fout gaat. Je weet dat je er spijt van gaat krijgen (alleen op dat moment?).
Hoe kijk jij ertegenaan? Ben je ook bang om je rijbewijs kwijt te raken of geniet je liever van het doorrijden? Bij wie is het al een keer flink fout gegaan en hoe is dat afgelopen, heb je je daarna aangepast of hardleers?
Veel Nederlanders zijn echt ontzettend bang ervoor. Ze hebben geen idee van de wetgeving en hoe het boetesysteem werkt. Het lijkt meer een strategie van de overheid door gebruik te maken van bangmakerij, in de praktijk valt het best mee alvorens je echt je rijbewijs kunt inleveren. Maar met 'onze' snelheden ben je er zeker van dat je ook een keer voor de bijl gaat. Vroeg of laat ben je aan de beurt.

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2006, 11:41

Afgelopen Zondag avond werd ik geflitst door een paal die ik niet kende en compleet over het hoofd zag in een woonwijk :oops: Ik zag nog net geen 120 op de teller staan. :cry: Goed fout dus (even voor de goede orde het was tijdens de voetbal wedstrijd Nederland-Portugal dus letterlijk geen hond op de weg) . Zal wel een een 450/500 euro jongen worden. En nee daar ben ik dus niet blij mee of trots op. Maar aan de andere kant, het hoort er gewoon een keer bij. En soms is het ook goed om je weer te laten realiseren dat altijd maar te hard rijden ook weer gevolgen heeft. De laatse hele dikke boete dateerd uit 2004 met de Cooper S reed ik ook ergens 130 waar je 60 mocht.

Een M3 heeft een debiel gasrespons, je hoeft maar naar het gaspedaal te kijken en hij knalt al voor uit. De verleiding om te knallen als je bezig bent met een funrit is dan ook zeer groot (dit doe ik niet tijdens een saaie rit op de snelweg, dan hoe ik me echt heel netjes aan de snelheid, zelf er iets onder). Op dat moment vind ik het ook normaal om heel hard te rijden op plekken waar het mogelijk is, maar altijd de situaties goed inschatten, niet alleen qua controlles maar vooral wat betreft overige weggebruikers want daar hou ik altijd rekening mee.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jun 2006, 13:22

In een woonwijk, tja, sprakeloos word ik hiervan. :twisted: :twisted:

Van knallen ben ook ik niet vies, maar liever op de snelweg een keer ( daar zijn die wegen uiteindelijk voor bedoeld) dan in de bebouwde kom. Daar rijd ik nooit te hard, en mijn throthle respons is gelijk aan die van de jouwe! Gewoon een kwestie van nuchter nadenken.

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2006, 13:31

Romo je heb gelijk, ik praat het ook niet goed, maar dit was een doorgaande weg geen kruizingen links of rechts, (waar ik overigens altijd flink rem richting 50 km/h) Nederland portugal, heel NL voor de buis. 's avonds 22:00 uur dus geen kinderen whatever, maw dit doe ik normaal niet. Ik ga ook niet miepen of een bekeuring/boete (straks) wel of niet terecht is. Dat is ie.

Knot

Bericht door Knot » 28 jun 2006, 13:41

In 2001 een keer het rijbewijs kwijtgeraakt (binnen 10 dagen terug) voor 81 te hard waar 60 toegestaan (A9 naar A2, van 100 naar 80 naar 60 en dan de bocht in). Weet zeker dat de laser me in het 100 of 80 deel gemeten heeft maar de agent zegt het 60 gedeelte dus dat is een feit. Was met een vervangende auto van de garage, een astra station 1.6 75pk dus geen M3 nodig voor zo'n actie. Was een boete van 540 euro.

In 2003 nogmaals het rijbewijs kwijtgeraakt (ook weer binnen 10 dagen terug) voor driften op de openbare weg met een FWD, tsja, het was glad en ik wist niet wat er gebeurde, gelukkig had ik alles onder controle maar heeft wel geld gekost, dikke 200 euro.

Rij nu toevallig een paar dagen helemaal aan de snelheid om te proberen hoe lang ik het vol kan houden, astra aan de snelheid, M3 en motor binnen wet mulder. Maar wat is het saai zeg, alles duurt lang, iemand inhalen en daarna weer ingehaald worden door diegene, na een paar km wordt het soms gewoon echt vervelend om tussen mensen in te zitten die geen constante snelheid rijden.

Wat ik wel vreemd vind is dat ik de boetes binnen krijg waar ik voor mn gevoel juist rustig aan doe, pas een 119 waar 80 toegestaan om 23:45 terwijl ik als ik met de motor of met de M3 wel eens los ga daar ook 200+ op de tellers zet.

Ben niet echt bang maar zodra ik mn rijbewijs voor het eerst een paar maanden kwijt ben is het wel over, geen 2e auto meer en rustig aan met de leaser en de motor wordt het dan.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 28 jun 2006, 20:04

LOL de masterdrifter zijn rijbewijs word afgepakt en de politie gelooft niet dat het per ongeluk ging :lol:

Geloof je verhaal best maar je snapt wel dat dit er wel erg dik boven op ligt he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ben er zelf niet heel bang voor, alle vaste flitspalen in mijn GPS staan, en tsja mobiele teams en VROS risico blijf je toch lopen. Helaas heb ik er toch al 2 binnen dit jaar, niet ernstig (95 en 135 euro) tis alleen zo jammer van je geld.

1e was helemaal belachelijk, net terug van 3 maanden buitenland, moest de week er op naar schiphol voor een heen en weer naar Kopenhagen. 5 uur s'morgens, paspoort thuis laten liggen, weer terug, plankgas weer naar Amsterdam. Kom je op de A10...... 80 km/u WTF is dit nou weer voor gelul????? toch geen kip op de weg, met 120 door en ja hoor fanmail 3 weken later :oops:

Michel P

Bericht door Michel P » 28 jun 2006, 23:02

Vandaag ook nog ff door een kliko geflitst..........zucht 75 waar je 50 mag schat ik, dubbele afgesloten strook.................NSB'ers want O O O wat was het weer levensgevaarlijk :twisted:

Michel

Plaats reactie