Met mijn eigen auto rijd ik wel vaak te hard. Met het geluk dat ik dat vooral 's avonds en in het weekend doe. En dat helpt, gewoon een veel kleinere kans om gepakt te worden. Net zoals gisteravond. De gemiddelde snelheid is dan 180 km/u ofzo. Eigenlijk moet je er niet aan denken dat je met zo'n snelheid langs een KLPD- of politieauto rijd.
En dan stap je uit en eigenlijk voel je je weer een eikel. Je weet dat het een keer goed fout gaat. Je weet dat je er spijt van gaat krijgen (alleen op dat moment?).
Hoe kijk jij ertegenaan? Ben je ook bang om je rijbewijs kwijt te raken of geniet je liever van het doorrijden? Bij wie is het al een keer flink fout gegaan en hoe is dat afgelopen, heb je je daarna aangepast of hardleers?
Veel Nederlanders zijn echt ontzettend bang ervoor. Ze hebben geen idee van de wetgeving en hoe het boetesysteem werkt. Het lijkt meer een strategie van de overheid door gebruik te maken van bangmakerij, in de praktijk valt het best mee alvorens je echt je rijbewijs kunt inleveren. Maar met 'onze' snelheden ben je er zeker van dat je ook een keer voor de bijl gaat. Vroeg of laat ben je aan de beurt.