Rico schreef:Tom schreef:"
Belangrijker nog is de beleving. Bij zo'n zware auto is dat zo goed als weg op wat motor- of uitlaatgeluid na.
Tom dat is dus niet zo, mits je de juiste mix hebt... die beleving waar je het over hebt moet je bij een 545i/550i zoeken.. maar met een M5 gewoon vol in je bakkes geramd...
Ik heb nu verschillende DF'ers meegenomen/laten rijden in de M5, en allemaal zullen ze beamen dat de M5 meer dan genoeg beleving bied.
Rico de beleving bij een M5 zal hartstikke in orde zijn. Moet ook wel met 507pk

Maar dat maakt ie goed met een ongelofelijke bak vermogen en hoogtoerig blok. Juist daarom een erg begeerlijke auto. Prachtig als je bij de Ring staat en de ringtaxi over dat asfalt ziet vegen

Nadeel is dat je bij 220 nog relaxed met de radio zit te spelen alsof je 100 rijd. Andere uiterste is een Speedster, dan sta je veel dichter bij het autorijden maar qua beleving is dat een flinke stap hoger. Voor mijn gevoel moet het er ergens tussenin zitten, ik wil wel vermogen voelen (standaard Speedster met 147pk vond ik daarom saai

), maar ook dicht bij het autorijden zelf staan.
Zo'n X6 is een lomp en groot hok met alle luxe. Maar schijnbaar een knap onderstel met actieve dempers en een hoop elektronica. Die auto zal misschien nog harder door de bochten of over circuit gaan dan menig auto van DFers. Maar toch doet het mij helemaal niks. Het is wel bruut, maar staat voor mij te ver van autorijden af.
Ik denk niet dat het een beter is dan het andere.
Als ik naar mezelf kijk wil ik iets wat het gevoel geeft dat je actief bezig bent met autorijden, toch een vorm van luxe (zo'n sigaar als allen is niks voor mij, hooguit als 3e auto) en voldoende vermogen om vooruit te komen.