Fiat Coupe 2.0 1.6V Turbo Plus Monster!!!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Wybman

Fiat Coupe 2.0 1.6V Turbo Plus Monster!!!

Bericht door Wybman » 01 jun 2009, 10:45

Na al een tijdje deze site te hebben gechecked, toch eindelijk maar eens een topic aangemaakt...
(zal mezelf even voorstellen; Wybren, 34jr, woonachtig in Drachten)
Heb een 2 jaar geleden nog de wegen onveilig gemaakt met een Peugeot 306 S16 (na verregaande aanpassingen 185pk) en deze na 2 jaar verkocht...
maar heb toen altijd gezegd...er komt iets met turbo. Ik zat eerst te denken aan Nissan (200sx, Slivia, Skyline) aangezien driften (toen) nogal hot was een achterwielaandrijving erg fun is natuurijk. Maar dit gaat nogal in de kosten lopen, wil je het actief gaan beoefenen op het circuit.

2 maand geleden samen met mn vriendin (is ook driving-gek) een Fiat Coupe 2.0 16V Turbo aangeschaft.
(128.000 km) Iets wat ik nooit had gedacht...
Een auto die ik in eerste instantie niet mooi vond (origineel nog steeds niet). Maar in de bijgeleverde kit zag ik wel iets...iets meer "pininfarina-stijl" zelfs! (maar das puur mijn mening) Ik was em dan ook voorbij gegaan in mn speurtocht op marktplaats, aangezien de velgen me niet aanstonden (nog steeds niet trouwens). Maar de vriendin zag er wel iets in, en na een tijdje kijken, viel het kwartje bij mij ook (aangezien er ook onder de kap hier en daar verbeterd is...hehehe)

Er ligt dus een 2.0 16V Turbo in (zelfde als Lancia Delta Integrale Evo 2). Aangezien er een FrontMountedIntercooler van een Evo Lancer voor hangt, Forge dumpvalve, turbodrukmeter, geen begrenzer en hier en daar wat Samco slangenbrut gemonteerd is tie niet helemaal origineel meer. Zal zo rond de 210 pk liggen schat ik (moet nog op de bank). Ik heb even wat telefoonpics erbij gezet (vandaar die lelijke verkleuringen), maar er komen binnenkort betere (en ook van de enginebay), aangezien ik de huidige "johnny velgen" ga spuiten (matzwart) en volgend jaar 18" OZ's eronder wil hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moderator

Re: Fiat Coupe 2.0 1.6V Turbo Plus Monster!!!

Bericht door Moderator » 01 jun 2009, 16:12

http://www.driving-fun.tv/forum/viewtopic.php?f=2&t=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Registratieprocedure
1) Wanneer je jezelf hier registreert kun je naast meelezen ook posten op DF.
2) Om jezelf te kúnnen registreren op Driving Fun, moet je verplicht je eigen naam gebruiken!.
Wil je, om welke belangrijke reden dan ook, niet onder je eigen naam posten, stuur dan éérst een mailtje met de reden naar modteam@driving-fun.com en zij zullen besluiten of je onder de door jouw gewenste naam kunt posten.
Alle nieuwe accounts met afwijkende namen die zijn aangemeld zonder voorafgaand overleg, zullen worden verwijderd!
3) Avatars mogen géén sexuele, racistische of politieke inhoud bevatten!

Gaarne opnieuw aanmelden onder je eigen naam. Zie mededelingen topic, in rubriek "even voorstellen". Dit topic en reeds geplaatste posts worden verwijderd.

Gesloten