Toen ik m'n 330i kocht was ik daar ook een beetje bang voor. Een 3 liter 6 cylinder, niet gedacht dat ik zoiets snel zou kopen. Maar het was toen toch een tweede auto en daarbij was ik wel gewend dat er wat benzine doorheen gaat. Daarmee reed ik vervolgens 1 op 8,5. Keek net even bij mijn Z4 en die deed toen ik em net had ook zoiets, maar staat nu zelfs op 1 op 9. En dan rijd ik veel binnendoor (regelmatig op het gas) en weinig snelweg. Het is niet dat ik ooit let op verbruik, rijd bij normale ritjes natuurlijk wel in een hoge versnelling (2k rpm ofzo) maar als de weg leeg is en ik heb er zin in dan maak ik ook gebruik ervan

Met dat verbruik ben ik dus heel tevreden, zeker voor zo'n soort motor vind ik dat echt netjes. Ook omdat die motor en mijn auto nog voor het groene gebeuren ontwikkeld is (niet al die eco zooi die ze nu hebben met start/stop gedoe bij stoplicht). Toen ik nog die Alfa 147 had met 1.6 4 cylinder (105pk) deed ik iets van 1 op 11 ofzo. Als ik de verkoper bij die Alfa dealer sprak over de sportievere Alfa's (de oude V6 van Alfa en GM V6) dan was dat qua verbruik wel even anders.
Hoe zit dat bij andere merken zoals Audi / Mercedes?