ik heb er eens twee ronden in op een nat zandvoort mogen rijden, het was een ronduit geweldige wagen
wel vond ik de remmen wat gevoelloos, subtiel bijremmen lukte niet zo, het was eerst niets en daarna iets teveel, maar twee ronden is ook niet echt lang om te wennen
en bij het remmen voelde je het gewicht naar voren komen, de achterkant kwam wat omhoog
verder was het de enige van de daar aanwezige audi's waarvan ik het idee had dat hij met het gas er op bocht uit tot enig overstuur te verleiden was, een geweldige wagen, met een lekker geluid, ook binnenin
een quote van mijn proefnotities van vorig jaar:
audi s8: yep, wat een bak! wat een vermogen! wat een heerlijke auto! de remmen reageerden niet heel direct, een vrij lange slag zonder echt resultaat, en als je dan remde kwam de achterkant omhoog zetten en had je echt wel het idee dat er aardig wat kilo's in zaten, verder vooral kracht boven de 5.000 tpm en boven de 150, en alhoewel prima onderstuurd te krijgen was deze voor mijn gevoel het neutraalste, zelfs misschien overstuurd over een nat zandvoort te rijden