"ALARM"-melding via RDS autoradio
- Niki
"ALARM"-melding via RDS autoradio
Beste mensen,
De laatste dagen komt het regelmatig voor dat mijn autoradio tussendoor een 'Alarm'-melding geeft (zou normaal het geluid van de sirene moeten bevatten van een naderende ambulance of andere hulpdienst). Echter is er helemaal niks te zien en te horen wat hulpdiensten betreft. Sowieso is mij niks bekend over het gebruik van dit systeem in Limburg (vnl. omgeving Roermond waar de storingen plaatsvinden). Reed toevallig vanavond nog in de auto van mijn ouders, en ook hier klapte het 'Alarm' tussendoor zonder naderende hulpdienst (ook niet in de verdere omgeving). Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit systeem überhaupt werkt?
Niki
De laatste dagen komt het regelmatig voor dat mijn autoradio tussendoor een 'Alarm'-melding geeft (zou normaal het geluid van de sirene moeten bevatten van een naderende ambulance of andere hulpdienst). Echter is er helemaal niks te zien en te horen wat hulpdiensten betreft. Sowieso is mij niks bekend over het gebruik van dit systeem in Limburg (vnl. omgeving Roermond waar de storingen plaatsvinden). Reed toevallig vanavond nog in de auto van mijn ouders, en ook hier klapte het 'Alarm' tussendoor zonder naderende hulpdienst (ook niet in de verdere omgeving). Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit systeem überhaupt werkt?
Niki
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Re: "ALARM"-melding via RDS autoradio
+1
Ik dacht dat ik gek geworden was, of dat mijn radio kuren had, maar ik heb dus hetzelfde euvel.
Zit je lekker naar je I-podje te luisteren, krijg je op de meest belachelijke momenten zo'n alarm-melding in je scherm, compleet met piep en al....
Snap ook niet waar dit nu op eens vandaan komt.
Wellicht allemaal een gevolg van de storm ?
Zo heeft KPN nu ook een landelijke storing. ( waar ik dan weer in beperkte mate last van heb
)
Ik dacht dat ik gek geworden was, of dat mijn radio kuren had, maar ik heb dus hetzelfde euvel.
Zit je lekker naar je I-podje te luisteren, krijg je op de meest belachelijke momenten zo'n alarm-melding in je scherm, compleet met piep en al....
Snap ook niet waar dit nu op eens vandaan komt.
Wellicht allemaal een gevolg van de storm ?
Zo heeft KPN nu ook een landelijke storing. ( waar ik dan weer in beperkte mate last van heb

- SteV6
Maandagavond had ik daar ook last van. Ik dacht dat het systeem van een geparkeerde ambulance afkomstig was. Blijkbaar niet dus ...
Stephan
Stephan
- Niki
Hier in Limburg helemaal niks gemerkt van de storm. Afgelopen maandag tot dik na middernacht buiten gezeten, 22 graden en zo goed als helder. Dus of het daar aan ligt??
- @iko
Ik had het vandaag ook! (kop van noord holland)
Nog nooit eerder gehad.
Nog nooit eerder gehad.
- Tommy
vandaag idd ook op radio 3 fm meermaals ALARM... gelukkig heb je er geen last van als de radio in mute staat door je carkit, daarmee ook meteen de handicap ervan. Dan werkt het dus niet 

-
Inbreuk op je privacy als je het mij vraagt... 

- Michel P
+1 door het MP3 luisteren heen, nog nooit gehad.
Michel
Michel
- Joop
+1, voor wat betreft bij het afspelen van een mp3 cd'tje i.c.m. met ALARM melding. Bij overschakelen leek het wel een normale radiouitzending te zijn en verder geen gekke (file)meldingen o.i.d.Michel P schreef:+1 door het MP3 luisteren heen, nog nooit gehad.
Michel
(Midden Nederland)
-
moet niet gekker worden...
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Hoorde vanavond dat er een probleem met het RDS systeem in heel NL is.
Vanavond gaf de rds aan dat ik radio 1 luisterde, terwijl ik toch echt 3FM op had staan. Een belletje naar de mensen van de RDS dienst gaf aan dat ze daar problemen hadden.
Vanavond gaf de rds aan dat ik radio 1 luisterde, terwijl ik toch echt 3FM op had staan. Een belletje naar de mensen van de RDS dienst gaf aan dat ze daar problemen hadden.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Erg hèErnst Jan Dekker schreef:Inbreuk op je privacy als je het mij vraagt...

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ayrton Jenna
Hah! Ik dacht dat ik per ongeluk een knopje had ingedrukt ofzo. Ben nog niet echt bekend met alle functionaliteiten van de mini. Maar heb dit dus ook een paar keer gehad midden tijdens Pink Floyd door ineens ALARM en KEI-hard gezever van de radio. Ik schrok me rot! Ik hoop niet dat dit zo blijft..