ben al een tijdje lid en hier terecht gekomen omdat ik bezig ben met het ombouwen van een BMW E36 325i tot trackday tool. Nu schijnt het zo te zijn dat een paar van jullie ook BMW rijden...

Voordat ik mijn weinig indrukwekkende levensgeschiedenis aan jullie vertel allereerst complimenten voor dit forum: Ongelooflijk wat hier allemaal te vinden is ! Daarmee bedoel ik ook alle nuttige info en ervaringsverhalen die me een hoop tijd en geld gescheeld hebben bij de ombouw. Hierbij dus thanks !!

Dan nu mijn asfalt ervaringen. Ik sla de tijd van de loopauto's, fietsen en brommers over. Ook de beginjaren met rijbewijs want meestal reed ik in absolute barrels. Verder zal ik altijd blijven ontkennen dat ik een Opel Kadett GSi met veel te veel spoilers en paarse achterruiten heb gehad, inclusief lekke sportuitlaat en veels te grote wielen die in de kasten aanliepen....
Het trackday rijden is eigenlijk begonnen op de HTS Autotechniek waar we een keer per jaar op zandvoort mochten rijden. Na jarenlang meegedaan te hebben stond ik voor de keus om of jarenlang mijn afstudeerprojecten te verknallen en schoolgeld te blijven betalen om zo toch weer mee te mogen doen of toch maar de school af te maken en iets anders te zoeken. Toch maar voor het laatste gekozen....
Rij nu sinds een paar jaar trackdays via organisaties als circuitdag.nl en skylimit events. Mijn laatste trackday brik was een VW Golf MK2 GTI 16V. Geen technisch hoogstandje maar wel een erg fijne auto, vooral in de regen. Erg veel plezier van gehad totdat eind vorig jaar op Spa de zuigers niet meer wisten of ze nu in een boxer motor of een lijnblok zaten. Gevolg: twee vastlopers, gaten in de wanden van het blok, meeste kleppen krom kortom einde oefening: een sfeerimpressie:
Prive reed ik tot voor kort een Smart Roadster Coupe in Jack Black trim. Het is niet mijn winter, want ook die is niet meer. Een Oekraïnsche vrachtwagenchauffeur zag me over het hoofd op de A2 bij Rosmalen. Honderd meter meegesleurd worden door 50 ton zweeds staal was toch wat te veel voor een Smartje...
Voorlopig rij ik dan ook in mijn nieuwe aanstaande trackday BMW. Een knalrode 325i sedan uit 1993. Als jullie heel graag willen, wil ik er wel foto's van laten zien. Persoonlijk wacht ik liever totdat ik een originele achterbumper gevonden heb voor mijn Beemer. Wil namelijk niet bekend worden als 'The Red Lagoon'. Mocht iemand er dus nog eentje hebben liggen in de kleur Briliant Rot dan hou ik me aanbevolen.
Groeten en misschien tot ziens
Cor