even voorstellen: cor... nu met pics van The Red Lagoon ;-)

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
cork

even voorstellen: cor... nu met pics van The Red Lagoon ;-)

Bericht door cork » 20 mei 2009, 00:27

Hoi allemaal,

ben al een tijdje lid en hier terecht gekomen omdat ik bezig ben met het ombouwen van een BMW E36 325i tot trackday tool. Nu schijnt het zo te zijn dat een paar van jullie ook BMW rijden... :)

Voordat ik mijn weinig indrukwekkende levensgeschiedenis aan jullie vertel allereerst complimenten voor dit forum: Ongelooflijk wat hier allemaal te vinden is ! Daarmee bedoel ik ook alle nuttige info en ervaringsverhalen die me een hoop tijd en geld gescheeld hebben bij de ombouw. Hierbij dus thanks !! :clap:

Dan nu mijn asfalt ervaringen. Ik sla de tijd van de loopauto's, fietsen en brommers over. Ook de beginjaren met rijbewijs want meestal reed ik in absolute barrels. Verder zal ik altijd blijven ontkennen dat ik een Opel Kadett GSi met veel te veel spoilers en paarse achterruiten heb gehad, inclusief lekke sportuitlaat en veels te grote wielen die in de kasten aanliepen....

Het trackday rijden is eigenlijk begonnen op de HTS Autotechniek waar we een keer per jaar op zandvoort mochten rijden. Na jarenlang meegedaan te hebben stond ik voor de keus om of jarenlang mijn afstudeerprojecten te verknallen en schoolgeld te blijven betalen om zo toch weer mee te mogen doen of toch maar de school af te maken en iets anders te zoeken. Toch maar voor het laatste gekozen....

Rij nu sinds een paar jaar trackdays via organisaties als circuitdag.nl en skylimit events. Mijn laatste trackday brik was een VW Golf MK2 GTI 16V. Geen technisch hoogstandje maar wel een erg fijne auto, vooral in de regen. Erg veel plezier van gehad totdat eind vorig jaar op Spa de zuigers niet meer wisten of ze nu in een boxer motor of een lijnblok zaten. Gevolg: twee vastlopers, gaten in de wanden van het blok, meeste kleppen krom kortom einde oefening: een sfeerimpressie:

Afbeelding

Afbeelding

Prive reed ik tot voor kort een Smart Roadster Coupe in Jack Black trim. Het is niet mijn winter, want ook die is niet meer. Een Oekraïnsche vrachtwagenchauffeur zag me over het hoofd op de A2 bij Rosmalen. Honderd meter meegesleurd worden door 50 ton zweeds staal was toch wat te veel voor een Smartje...

Afbeelding

Afbeelding

Voorlopig rij ik dan ook in mijn nieuwe aanstaande trackday BMW. Een knalrode 325i sedan uit 1993. Als jullie heel graag willen, wil ik er wel foto's van laten zien. Persoonlijk wacht ik liever totdat ik een originele achterbumper gevonden heb voor mijn Beemer. Wil namelijk niet bekend worden als 'The Red Lagoon'. Mocht iemand er dus nog eentje hebben liggen in de kleur Briliant Rot dan hou ik me aanbevolen.

Groeten en misschien tot ziens

Cor :wink: :wink:
Laatst gewijzigd door cork op 25 mei 2009, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Re: even voorstellen: cor

Bericht door Snipe » 20 mei 2009, 00:36

cork schreef:Persoonlijk wacht ik liever totdat ik een originele achterbumper gevonden heb voor mijn Beemer. Wil namelijk niet bekend worden als 'The Red Lagoon'.
:mrgreen:

Welkom.

Fernando

Bericht door Fernando » 20 mei 2009, 00:41

:lol: Welkom, ben benieuwd naar je bumpert...

Individual

Bericht door Individual » 20 mei 2009, 01:16

Volgens mij heb je BMW afgelopen zondag in Emmer compascuum staan bewonderen.

Welkom :wink:

Xave30

Bericht door Xave30 » 20 mei 2009, 01:21

Een officiele welkom Cor :df:

Max V

Bericht door Max V » 20 mei 2009, 07:36

Welkom Cor!

Mooi verhaal, vooral dat stukje over je bmw :mrgreen:

FOTO'S!!!! :clap:

SvB

Bericht door SvB » 20 mei 2009, 08:40

Welkom !!

Volgens mij heeft mijn maat nog een achterbumper in die kleur liggen, bel hem anders even
http://www.dewitteboerderij.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Grtz,
S.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 20 mei 2009, 10:19

Welkom!

Staan nog bumpers te koop op MP:

http://auto-diversen.marktplaats.nl/aut ... turn=&df=1" onclick="window.open(this.href);return false;

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 20 mei 2009, 16:13

Mooie intro Cor, welkom!

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 20 mei 2009, 17:15

Welkom! :thumbup:

Peric

Bericht door Peric » 20 mei 2009, 20:51

Welkom Cor.
Zit je wel effe raar te kijken denk ik als je alleen een grote grill ziet van een Volvo. Naast je..
Geeft een hele andere betekenis aan het begrip 'dwars de weg uit gaan'.

RJay

Bericht door RJay » 20 mei 2009, 20:52

Welkom op DF the red lagoo- uhh- Cor :mrgreen:

zonde van je smart en golf :o

@iko

Bericht door @iko » 20 mei 2009, 20:58

Welkom CZA (Cor Zonder Achternaam)
De Smart-kooi ziet er nog goed uit. Toch veilige auto blijkbaar.

cork

Bericht door cork » 20 mei 2009, 22:19

Thanks voor de reacties en tips met adresjes voor een fatsoenlijke achterbumper. Marktplaats advertentie heb ik inmiddels gemaild, is wel een coupe maar volgens mij past de achterbump daarvan ook wel op een sedan ?! Erger dan nu kan het niet worden iig. :bag:

Oh ja voor de liefhebbers van het verfijndere 'tunings' werk zal ik uiteraard eerst eff een foto maken van de E36 met de racing achterbumper. Moeten jullie nog wel een paar nachtjes slapen want dat wordt wel zaterdag of zondag denk ik. Na demontage is ie uiteraard te koop voor de echte fans (tegen opbod). Het ding lijkt me trouwens ook heel goed bruikbaar als kippenhok of voliere. Ben trouwens wel bang dat mijn BMW straks veel minder hard gaat omdat ik die bumper niet meer heb of zou dat meevallen. :wink:

Aanrijding met de Smart was idd wel een bizarre ervaring. Heb dik honderd meter dwars voor die Volvo neus gehangen. Die sleept je probleemloos mee want met 800 kg breng je zo'n combi echt niet tot stoppen. Weet nu hoe een bromvlieg zich moet voelen als ie de grille van een rijdende auto invliegt. Ergste was nog wel dat die chauffeur helemaal nix doorhad en stopte omdat zijn truck zo'n raar geluid maakte. Pas toen ie uitstapte zag ie mijn Smart. Had ik nog geluk dat ie de Oekrainsche variant van met de vlam in de pijp niet keihard aan had staan, anders had ie zws ook nog nix gehoord en was ik drie dagen later in Rusland pas tot stilstand gekomen. :roll:

Kooi is idd kneiterhard en was alleen heel licht geknikt. Nadeel is wel dat je, omdat de kooi niet veel vervormd, zelf de klap veel meer op moet vangen wat mijn nek niet zo leuk vond. Nou ja shit happens en zonder die dreun had ik nu niet in elke dag mogen genieten van de soundtrack van een Beierse 6 in lijn ! :clap:
Laatst gewijzigd door cork op 20 mei 2009, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 mei 2009, 22:21

Copy Perry :wink: :

Trackdays +1
E36 -1
BMW -1
Golf GTI = FWD +1 :mrgreen:
DF humor +1
Totaal +1

Welkom Cor! :thumbup:

@iko

Bericht door @iko » 20 mei 2009, 22:25

Niels schreef:Copy Perry :wink: :

Trackdays +1
E36 -1
BMW -1
Golf GTI = FWD +1 :mrgreen:
DF humor +1
Totaal +1

Welkom Cor! :thumbup:
zelfde score als Blue Lagoon :D

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 mei 2009, 22:33

Maar die had zich aangemeld om die plastic fantastic meeting rond te spammen had ik het idee. Er ontbrak daarvoor nog een -1 in het rijtje imho :bag:

Peric

Bericht door Peric » 20 mei 2009, 22:54

Wat ik niet begrijp kurk, hoe ben je in godesnaam vóór die truck gekomen?
Stond de truck voor een stoplicht en jij dacht 'laat ik er 's dwars voor gaan staan'?
Die trucker heeft jou finaal over het hoofd gezien toen je van rechts kwam? Dat geeft dan toch een klap?

cork

Bericht door cork » 21 mei 2009, 22:36

Bijna goed geraden, maar toch net niet helemaal... :) Het was namelijk op de snelweg bij Rosmalen. Eigenlijk ging het meer zo:

Er was eens een jongen die op de A59 reed en de A2 op wilde in de richting van Utrecht. Bij dat knooppunt zijn ze al tijden aan de weg aan het prutsen. Op zich wel geinig want het levert elke week weer andere mooie chicanes op. :mrgreen: De weg wordt namelijk nogal eens verlegd. Jammer genoeg vind niet iedereen ze leuk en kruipen de meesten op slaktempo er door heen.

De aansluiting van de A59 op de A2 is een nu beetje vreemd. Je komt er rechts als derde baan bij. Eff een foto:

Afbeelding

Ik reed dus de snelweg op en toen reed er naast me 50 ton Volvo uit de Oekraïne. Dus ik dacht: laat ik maar gas geven want hij wil vast naar rechts. Dus ik gas geven, maar goed het bleef toch een Smartje dus dat duurt eff. De gedachte dat meneer de Oekrainer naar rechts wilde bleek te kloppen: toen ik met mijn achterwiel ongeveer ter hoogte van de voorhoek van zijn cabine was pleurde hij zijn vrachtwagen naar rechts en reed tegen mijn achterwiel aan.

Nu had ik niet zo heel veel te vertellen bleek al snel want ik ging gewoon dwars en schoof voor de cabine. De sporen van mijn Michelin Pilot Sports zijn volgens mij nog steeds te zien. Je hoeft niet morgen in de auto te stappen, want ik heb ook wel foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo drift je dus dik 100 meter op de snelweg in een Smart met een 0,7 liter turbo motor zonder sperdiff. :mrgreen:

Heb wel mazzel gehad dat ik de vrachtwagen bijna voorbij was. Stel dat ik ook nog had moeten schakelen; dat duurt namelijk een kleine eeuwigheid met zo'n auto, dan had ik er nog half naast gezeten toen ie bedacht had dat ie wel naar rechts kon.

Nu moet ik alleen nog een zak vol roebels uit de Oekraïne krijgen. Dat gaat nog wel eff duren schijnt en dus rij ik zolang rond in m'n BMW met Red Lagoon achterbumper. Daar zal ik komend weekend wel eff een paar plaatjes van maken...

Peric

Bericht door Peric » 22 mei 2009, 10:01

Ah zo, scary shit hoor... :?

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 22 mei 2009, 12:08

Een zeer hartelijk welkom Cor.

En sodeknetters, zo maak je nog eens wat mee zeg.
Volgens mij heb je nog geluk gehad dat je rechterwielen niet een drempeltje zijn tegen gekomen, denk dat de gevolgen dan niet te overzien waren geweest...

Peric

Bericht door Peric » 22 mei 2009, 18:32

Ehmm Eric, drempeltje op de A2? :)

@iko

Bericht door @iko » 22 mei 2009, 20:11

Peric schreef:Ehmm Eric, drempeltje op de A2? :)
Bij de rempunten voor de 90 km zones beginnen al drempeltjes te ontstaan :wink:

Luuk

Bericht door Luuk » 23 mei 2009, 03:32

Jeetje, lijkt me een creapy situatie. Je begint niks tegen zo'n lompe truck!

Heb 'r toevallig vandaag nog gereden, ben benieuwd wanneer dat ze klaar zijn met die bouwput!

Welkom, by the way. :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 23 mei 2009, 15:52

Ik heb me 28 april nog staan verlekkeren bij zo'n smart brabus uitmonstering, leefde hij toen nog wel?

Plaats reactie