E34 op gele plaat !

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
HSR

E34 op gele plaat !

Bericht door HSR » 17 mei 2009, 09:46

Heren,

Met een beetje geluk is het alsnog mogelijk om mijn E34 op geel ( nederlandse plaat ) te zetten. Nu was mijn vraag alleen hoe dit in zijn werk gaat ?

De E34 is behoorlijk aangepast maar dat zou voor de NL'se keuring geen probleem mogen zijn.
Aanpassingen;
M5 remmen + stalen leidingen
interieur gestript
race stoel, geen straatkeurmerk ( Corbeau )
zwarte PE powerflex rubberts
Bilstein B12 onderstel

Wat is de correcte gang van zaken? Afspraak maken bij een RDW kantoor voor keuring? Bij ditzelfde kantoor de benodigde papieren halen en de evt. rest BPM aftikken ( wagen is van 1991) ? Hoe lang zal het duren voordat ik een gele plaat krijg ?

Snipe

Re: E34 op gele plaat !

Bericht door Snipe » 17 mei 2009, 09:49

Afspraak maken hoeft niet per se, als je op doordeweekse dagen tussen 8 en 12 gaat kan het zonder afspraak. BPM betalen kan bij de meeste stations direct.

En even opletten dat je een keuring zonder APK neemt, ze zijn daar nogal miereneukerig. Dat kun je dus beter ergens anders doen.

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 17 mei 2009, 13:30

Een interieur is niet noodzakelijk voor de keuring, maar je gordels moeten wel werken.
Ik weet niet of je er last van hebt, maar E34s hebben nogal vaak rotte dorpels/krikpunten. Dit is APK afkeur.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 17 mei 2009, 13:45

Waarom zou je op geel willen rijden trouwens?

BPM zit op zo'n 200 a 250 euro voor jou E34, dat valt mee dus. Stoel moet ook verstelbaar zijn, maar volgens mij zijn de 5 gaten voor het vast schroeven van je stoelframe ook verstelling?

allen

Bericht door allen » 17 mei 2009, 13:46

Omdat Hugo anders om blijft bouwen voor de keuring denk ik.

Weer in NL?!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 mei 2009, 13:51

Slecht :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 mei 2009, 14:21

Simpel :wink: De auto hoef je niet technisch te laten keuren bij de RDW. Dus alleen de administratie moet je daar laten doen en ze zullen het chassisnummer en papieren willen checken. Daarna naar een garage voor de apk. Scheelt je een hoop gezeik denk ik.

Snipe

Bericht door Snipe » 17 mei 2009, 15:20

Niels schreef:Simpel :wink: De auto hoef je niet technisch te laten keuren bij de RDW. Dus alleen de administratie moet je daar laten doen en ze zullen het chassisnummer en papieren willen checken. Daarna naar een garage voor de apk. Scheelt je een hoop gezeik denk ik.
Precies.
Ik heb wel apk bij de RDW laten doen, werd in eerste instantie afgekeurd. En daarná pas kwam de hele wereld met het advies om dat dus nooit daar te laten doen.

HSR

Bericht door HSR » 17 mei 2009, 22:26

Steven Nauta schreef:Waarom zou je op geel willen rijden trouwens?
Man, jij let ook nooit op, he. :D

HSR

Bericht door HSR » 17 mei 2009, 22:31

hoe zit het verder met kenteken? Kan ik gewoon met Belgische plaat, verzekering en inschrijving naar de RDW gaan om te vragen of ik em kan importeren? Kan ik daarna ook gewoon met Belgische plaat en verzekering naar een keuringsstation rijden voor een APK goedkeuring ?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 mei 2009, 09:29

Dat doet denk ik geen enkel apk station, want ze kunnen je auto dan niet aan- en afmelden. Alleen een bevriende garagist zou dit voor je willen doen denk ik. Waarom wacht je dan niet tot je je kentekenplaten hebt en dan keuren, is een kwestie van binnenrijden, keuren en je bent weer klaar. zolang je auto goed is...

HSR

Bericht door HSR » 18 mei 2009, 11:04

Dennis Cavallino schreef:Dat doet denk ik geen enkel apk station, want ze kunnen je auto dan niet aan- en afmelden. Alleen een bevriende garagist zou dit voor je willen doen denk ik. Waarom wacht je dan niet tot je je kentekenplaten hebt en dan keuren, is een kwestie van binnenrijden, keuren en je bent weer klaar. zolang je auto goed is...
Ok, dus ik ga gewoon naar een officieel RDW kantoor en zeg dat ik een auto wil importeren. Ik overhandig mijn documenten, tik 250 eu af en ga vervolgens zitten wachten op de NL platen. Zijn die binnen, schroef ik ze op de wagen, bel mijn assurantienkantoor op en rijdt naar de eerste de beste APK toko ?

Snipe

Bericht door Snipe » 18 mei 2009, 11:06

Correct.
En je moet dus niet zijn in Nieuwegein en Waddinxveen, want daar kun je niet direct BPM betalen. Voor mijn auto (1990 M5) was het trouwens aanzienlijk minder dan 250 euro.

Niall

Bericht door Niall » 18 mei 2009, 11:16

Wat je wel hebt is dat ze jou belgische papieren meteen afnemen omdat deze vernietigd dienen te worden. Dus bellen met de RDW voor een eendags kenteken, anders ga je niet legaal thuis geraken. :wink:
Kenteken kost ook niets, stuk wit karton pakken en nummers opschrijven en rijden.

steve smith

Bericht door steve smith » 18 mei 2009, 11:21

hugo schreef:
Dennis Cavallino schreef:Dat doet denk ik geen enkel apk station, want ze kunnen je auto dan niet aan- en afmelden. Alleen een bevriende garagist zou dit voor je willen doen denk ik. Waarom wacht je dan niet tot je je kentekenplaten hebt en dan keuren, is een kwestie van binnenrijden, keuren en je bent weer klaar. zolang je auto goed is...
Ok, dus ik ga gewoon naar een officieel RDW kantoor en zeg dat ik een auto wil importeren. Ik overhandig mijn documenten, tik 250 eu af en ga vervolgens zitten wachten op de NL platen. Zijn die binnen, schroef ik ze op de wagen, bel mijn assurantienkantoor op en rijdt naar de eerste de beste APK toko ?
Je zegt "ik kom voor een registratie", en je zult na schouwing en BPM aftikken naar huis moeten gezien het ook bij een spoedje een paar dagen duurt voordat je een kentekenbewijs in de post krijgt. Dan kun je pas platen laten maken. Oh en ik zou NIET langs Nieuwegein gaan, vind het zeer ongeschiukte lui. BTW op http://www.autotelex.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staat een BPM calculator die je 15eu kost en door doaune geaccepteerd wordt als bindend. Opties die je daar niet in aan kunt klikken bestaan i.i.g. volgens douane Amsterdam niet. Dus in geval van een e46 M3 bestaat er geen Harman Kardon en geen Individual leder etc. etc. Geloof dat bij e34 de enige geregistreerde optie een noodluik in het dak is.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 mei 2009, 11:38

steve smith schreef: Oh en ik zou NIET langs Nieuwegein gaan, vind het zeer ongeschiukte lui.
Ik moest ook bijzondere maatregelen treffen om mijn auto daar door de keuring te krijgen nadat hij de eerste keer was afgekeurd.

HSR

Bericht door HSR » 18 mei 2009, 14:15

steve smith schreef:
Je zegt "ik kom voor een registratie", en je zult na schouwing en BPM aftikken naar huis moeten gezien het ook bij een spoedje een paar dagen duurt voordat je een kentekenbewijs in de post krijgt. Dan kun je pas platen laten maken. Oh en ik zou NIET langs Nieuwegein gaan, vind het zeer ongeschiukte lui. BTW op http://www.autotelex.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staat een BPM calculator die je 15eu kost en door doaune geaccepteerd wordt als bindend. Opties die je daar niet in aan kunt klikken bestaan i.i.g. volgens douane Amsterdam niet. Dus in geval van een e46 M3 bestaat er geen Harman Kardon en geen Individual leder etc. etc. Geloof dat bij e34 de enige geregistreerde optie een noodluik in het dak is.
Ok, duidelijk. Dus ik ga naar de dichtsbijzijnde RDW tent met mijn E34 en zeg 'ik kom voor een registratie'. Dan krijg ik een schouwing en tik ik bpm af. Ze sturen daarna met gepast ambtenaren tempo mijn kentekenbewijs door waarna ik dus mijn kentekens kan laten maken. dus daarna kan ik de E34 echt APK laten keuren en kan ik via mijn assurantienkantoor de E34 laten verzekeren?

Vwb de eendagsverzekeringsplaat? Hoe gaat dit in zijn werk? Ik rijd van zo'n station terug naar huis en een paar dagen later kan ik mijn platen laten maken en moet de wagen APK gekeurd worden? Moet ik dan weer zo'n 1dags plaat aanvragen of zit ik nu echt stomme dingen te zeggen ?

Snipe

Bericht door Snipe » 18 mei 2009, 14:19

Als je het helemaal volgens de regels wil doen, moet je na vertrek bij de RDW een eendagskenteken op je auto doen.

Dat heb je niet nodig als je voor de APK gaat, dat doe je immers pas als je je papieren al binnen hebt en dan kun je gewoon platen laten maken, auto verzekeren en vervolgens naar een APK-boer gaan.
Uiteraard zou ik je nooit adviseren om een klein afstandje gewoon op de buitenlandse platen te rijden.

HSR

Bericht door HSR » 18 mei 2009, 14:37

Snipe schreef:Als je het helemaal volgens de regels wil doen, moet je na vertrek bij de RDW een eendagskenteken op je auto doen.

Dat heb je niet nodig als je voor de APK gaat, dat doe je immers pas als je je papieren al binnen hebt en dan kun je gewoon platen laten maken, auto verzekeren en vervolgens naar een APK-boer gaan.
Uiteraard zou ik je nooit adviseren om een klein afstandje gewoon op de buitenlandse platen te rijden.
Dus wat je zegt is dat je dus met de kentekenbewijzen je kentekens laat maken om vervolgens de wagen ZONDER APK te verzekeren voor aleer je naar de apk tent rijdt? Ik wist niet dat je een wagen kon verzekeren die geen apk heeft.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 mei 2009, 14:39

Ach, als je de verzekering in laat gaan op de dag dat je die APK hebt komt dat toch wel goed?

Niall

Bericht door Niall » 18 mei 2009, 14:41

Voor eendagskenteken, even bellen met de RDW. Krijg je een mooie brief thuisgestuurd met het kenteken nummer. Let wel op dat als je van 08:00 tot 12:00 gaat dat je moet aanschuiven bij de rest van de handelaren, makkelijker is om 's middags een afspraak te plannen.

Maar je hebt toch nog je belgisch verzekering?? Die anders aanhouden tot je de NL platen krijgt. Moet jij trouwens ook niet langs de belgische keuring om de auto uit te schrijven??

HSR

Bericht door HSR » 18 mei 2009, 15:13

Nu begrijp ik er niks meer van.

@scotsman; Nee, gewoon oude platen opsturen naar de verzekeringsagent en die regelt alles.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 mei 2009, 15:17

Verzekering heeft mij nog nooit om een APK gevraagd in elk geval.

Niall

Bericht door Niall » 18 mei 2009, 15:26

Hugo het is heel simpel :mrgreen:

neem telefoon en bel de RDW.

Vraag om:

- Afspraak bij de RDW voor het invoeren van je auto, let op zonder APK
- Vraag om eendagskenteken voor diezelfde dag
- Bel met je verzekeringagent voor de verzekering voor die dag.

Dag van de RDW.

- Papierenkeuring zonder APK , Belgische papieren inleveren.
- BPM aftikken bij de douane, let op sommige accepteren geen pin meer dus moet het via acceptgiro
- Eendagskenteken platen monteren voor de weg naar huis

Dag van de postbode:
- Kentekenplaten laten maken met de ontvangen papieren
- Verzekering bellen met kenteken en meldcode
- Naar APK station rijden en keuren. Papiertje mee
- Driften met die hap

Zo simpel is het. :lol:

HSR

Bericht door HSR » 18 mei 2009, 17:18

Scotsman schreef:Hugo het is heel simpel :mrgreen:

neem telefoon en bel de RDW.

Vraag om:

- Afspraak bij de RDW voor het invoeren van je auto, let op zonder APK
- Vraag om eendagskenteken voor diezelfde dag
- Bel met je verzekeringagent voor de verzekering voor die dag.

Dag van de RDW.

- Papierenkeuring zonder APK , Belgische papieren inleveren.
- BPM aftikken bij de douane, let op sommige accepteren geen pin meer dus moet het via acceptgiro
- Eendagskenteken platen monteren voor de weg naar huis

Dag van de postbode:
- Kentekenplaten laten maken met de ontvangen papieren
- Verzekering bellen met kenteken en meldcode
- Naar APK station rijden en keuren. Papiertje mee
- Driften met die hap

Zo simpel is het. :lol:
Kijk, duidelijkheid. :thumbup: thnx!

Plaats reactie