Porsche 356 coupe in Alphen a/d Rijn
-
Porsche 356 coupe in Alphen a/d Rijn
Ik mocht gelukkig van moeders de vrouw op moederdagavond toch nog even mezelf uitlaten in m'n speelgoedautootje...
Toen ik in Alphen a/d Rijn over het industrieterrein kwam zag ik ineens een Porsche 356 coupe rijden. Snel erachteraan natuurlijk en een stukje met hem opgereden. Terwijl ik achter hem zat ging de bestuurder wat beter zijn best doen en begon wat serieuzer te sturen. Ondanks dat er een Portugees kenteken op zat kende de bestuurder de weg door de bochtjes van het industrieterrein goed genoeg om te vermoeden dat het om een Alphenaar ging die ook de 356 al eerder gereden had.
Heeft Markk misschien een leuke nieuwe hobbyauto?
In ieder geval erg leuk om eens achter zo'n historische wagen aan gezeten te hebben waar ook mee gereden werd zoals ie bedoeld was/is!
SlowCo
Toen ik in Alphen a/d Rijn over het industrieterrein kwam zag ik ineens een Porsche 356 coupe rijden. Snel erachteraan natuurlijk en een stukje met hem opgereden. Terwijl ik achter hem zat ging de bestuurder wat beter zijn best doen en begon wat serieuzer te sturen. Ondanks dat er een Portugees kenteken op zat kende de bestuurder de weg door de bochtjes van het industrieterrein goed genoeg om te vermoeden dat het om een Alphenaar ging die ook de 356 al eerder gereden had.
Heeft Markk misschien een leuke nieuwe hobbyauto?
In ieder geval erg leuk om eens achter zo'n historische wagen aan gezeten te hebben waar ook mee gereden werd zoals ie bedoeld was/is!
SlowCo
- markk
Re: Porsche 356 coupe in Alphen a/d Rijn
It wasn't me !
(je kon me tenslotte bijhouden
Mark.
(je kon me tenslotte bijhouden

Mark.
-
Markk,
Ik houd me nog steeds aanbevolen om eens "rijles" van je te krijgen in en rond Alphen... (misschien kan ik je inderdaad wel bijhouden :twisted: )
Als import brabander ken ik, volgens mij, nog steeds niet alle leuke stukken hier in de omgeving.
SlowCo
Ik houd me nog steeds aanbevolen om eens "rijles" van je te krijgen in en rond Alphen... (misschien kan ik je inderdaad wel bijhouden :twisted: )
Als import brabander ken ik, volgens mij, nog steeds niet alle leuke stukken hier in de omgeving.
SlowCo
- Dennis Cavallino
Misschien moeten we dan maar een minimeet organiseren, want over een paar weken krijgen wij ook de sleutel van ons huis in Alphen. Laatst reed ik over een leuk weggetje (Oude Meije) tussen Achttienhoven, Meije en Zwammerdam. Niet echt bedoeld om heel hard overheen te jakkeren, maar gewoon mooi en leuk, zelfs/juist als je rustig rijdt, want het is erg smal, enorm bochtig, pittoresk en prachtig gelegen. Er zijn ook veel erg leuke wegen met prachtige bochten in de buurt daar, waar je lekker kunt doorrijden zonder mensen tot last te zijn. Ik kende 't eigenlijk niet, maar ik snak er al naar om mijn Saab weg te doen voor iets sportievers. 

- Tristan
Weet ook wel genoeg leuke wegen rondom Alphen. Ben zelf geboren in Ter Aar (naast Alphen) en heb in Alphen op school gezeten en kom er regelmatig.
-
Zo eentje

- Mathieu
Dennis Cavallino schreef:Misschien moeten we dan maar een minimeet organiseren, want over een paar weken krijgen wij ook de sleutel van ons huis in Alphen. Laatst reed ik over een leuk weggetje (Oude Meije) tussen Achttienhoven, Meije en Zwammerdam. Niet echt bedoeld om heel hard overheen te jakkeren, maar gewoon mooi en leuk, zelfs/juist als je rustig rijdt, want het is erg smal, enorm bochtig, pittoresk en prachtig gelegen. Er zijn ook veel erg leuke wegen met prachtige bochten in de buurt daar, waar je lekker kunt doorrijden zonder mensen tot last te zijn. Ik kende 't eigenlijk niet, maar ik snak er al naar om mijn Saab weg te doen voor iets sportievers.
Koop je toch deze: http://www.mariobernardi.de/mario-berna ... /index.htm

- Dennis Cavallino
Als ik ooit een Ferrari koop wordt 'ie niet rood en al helemaal niet dakloos. Zelfs voor de goedkoopste Ferrari die ik leuk vind kom ik nog even 20.000 euro tekort, laat staan een dure 

-
@BrianV: Yep zo eentje. Prachtig.
@Dennis: Langs de Meije is inderdaad prachtig, maar daar hoef je niets sportiefs voor te hebben. Daar is het gewoon niet te doen (te gevaarlijk) om te scheuren. Richting Nieuwveen/Vrouwenakker en verder langs de Amstel is wel aardig. Maar we wonen in het verkeerde deel van Nederland om echt lekker te sturen
Als ik een serieuzere rit wil maken ga ik liever van Gouda richting Krimpen a/d IJssel over de dijkwegen en dan vervolgens verder via de dijkweggetjes van Krimpen a/d Lek naar Nieuwegein. Da's een route die zeer geschikt is voor mijn wagentje!
Dan ben je echt een tijdje lekker aan het sturen. Is misschien eens leuk om te doen op een mooie doordeweekse avond (minder druk). Roept u maar...
SlowCo
PS. Mocht er vanavond nog iemand zin hebben om een stukje te raggen in de omgeving van Alphen, zet dat hier maar onder dan prikken we een tijd en plek. (Parkeerplaats Archeon, net van de N11 af en een uur of 7 ?)
@Dennis: Langs de Meije is inderdaad prachtig, maar daar hoef je niets sportiefs voor te hebben. Daar is het gewoon niet te doen (te gevaarlijk) om te scheuren. Richting Nieuwveen/Vrouwenakker en verder langs de Amstel is wel aardig. Maar we wonen in het verkeerde deel van Nederland om echt lekker te sturen

Als ik een serieuzere rit wil maken ga ik liever van Gouda richting Krimpen a/d IJssel over de dijkwegen en dan vervolgens verder via de dijkweggetjes van Krimpen a/d Lek naar Nieuwegein. Da's een route die zeer geschikt is voor mijn wagentje!
Dan ben je echt een tijdje lekker aan het sturen. Is misschien eens leuk om te doen op een mooie doordeweekse avond (minder druk). Roept u maar...
SlowCo
PS. Mocht er vanavond nog iemand zin hebben om een stukje te raggen in de omgeving van Alphen, zet dat hier maar onder dan prikken we een tijd en plek. (Parkeerplaats Archeon, net van de N11 af en een uur of 7 ?)
- Dennis Cavallino
Vanavond even een proefrit maken in een 02 en daarna mijn sloopsaab verder demonteren (vlakbij Alphen), dus ik doe 't wel een keer in juni als ik aan 't klussen ben (en wellicht een andere auto heb dan nu).
- markk
Mini-meet is prima idee. Regel het en ik ben er 
@Dennis: Ik wist niet dat je een huis in Alphen a/d Rijn had gekocht. Gezelli. PB ff gegevens / adres als je wilt.
Mark.

@Dennis: Ik wist niet dat je een huis in Alphen a/d Rijn had gekocht. Gezelli. PB ff gegevens / adres als je wilt.
Mark.