Snipe schreef:Er zijn nogal wat verzekeraars en BMW-clubs die een auto uit 1990 niet als een klassieker zien, zelfs niet als het een M5 is met 43.000 km.
Argumenten:
- er is nu nog steeds een type dat BMW M5 heet (een Audi 100 zou wel kunnen omdat die benaming niet meer bestaat);
- hij weegt meer dan 1500 kilo
- hij gaat van 0 naar 100 binnen 8 sec;
- hij is nog geen 25 jaar oud;
- hij wordt dagelijks gebruikt;
- hij staat niet in het jaarboek van de Onschatbare Klassieker.
Nu wel verzekerd na wat zoekwerk op basis van taxatiewaarde trouwens.
Weet ik, maar die wat ik toen had ook niet...was bv een 320 met M5 motor

en een E30 M3 met E36 M3 motor

was via de BMW Sport club geloof ik, die voorzitter werkte zelf ook als verzekereraar, ik kon ook nergens anders terecht als ik M5 motor noemde werd het bedrag ineens 5x zo duur

maar via die bmw club ipv 5500,-gulden elders (m schrikt ze af en kon niet als klassieker en of zonder 2de auto blabla) destijds met mijn leeftijd en schade vrije jaren , daar slechts 750,-gulden all risk en meer zekerheid
nogmaals gefeliciteerd Niels

we gaan hem zien binnenkort
