Cabrio huren in Groningen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
MartijnGizmo

Cabrio huren in Groningen

Bericht door MartijnGizmo » 05 mei 2009, 19:52

Maar even hopen dat m'n vriendin niet op m'n naam googelt de komende week... :lol:

14 mei wordt m'n vriendin 25 en om haar te verrassen had ik het plan opgevat om een cabrio te huren en lekker een dagje door Drenthe/Groningen te toeren. Niks fancy, gewoon lekker beetje binnendoor en ergens gaan lunchen. Een cabrio lijkt d'r namelijk ontzettend leuk ondanks dat ze er nog nooit in gezeten heeft. Nu heb ik bijzonder weinig tijd om zoiets te regelen, dus maar even een korte speurtocht gedaan. De enige die zoiets betaalbaar lijkt te kunnen bieden is Europcar, in de vorm van een Smart cabrio voor €64 per dag. Daarstraks dus ff gebeld, maar tenzij ze zo'n ding in Zwolle hebben staan, wordt dat hem ook niet vrees ik, al word ik morgenochtend teruggebeld.

Heeft er iemand een idee of suggestie hoe ik zoiets kan regelen? Op een paar tientjes komt het uiteraard ook niet aan, maar om nou €300 stuk te slaan op een dagje rondtoeren vind ik ook wat te gortig... :nah:

JohanH

Re: Cabrio huren in Groningen

Bericht door JohanH » 05 mei 2009, 20:08

Bel eens met de Mazda dealer (Terpstra) of je een dag een MX5 kunt huren. Ze zijn daar redelijk toegankelijk mbt. een proefrit, dus wie weet is het geen probleem om een jonge occasion voor een dag mee te krijgen.

Een andere mogelijkheid is de MG/Rover dealer (Hofstee) in Drachten, die verhuurde in het verleden ook MG TFjes:
Afbeelding

Afbeelding

635csi

Bericht door 635csi » 05 mei 2009, 20:15

meende dat Opel vander Molen wat had maar helaas

Maar bij Opel Wander in assen staat dat je een astra twin top of een saab 9-3 cabrio kunt huren

http://www.autorent.nl/wander/autoverhu ... cials.html" onclick="window.open(this.href);return false;

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 05 mei 2009, 20:21

Ja, van der Molen had in het verleden wel Tigra's, maar die zijn er helaas uit. Mazda-dealer is wel een goede idd, vriendelijk telefoontje kan vaak wonderen doen... Adressen in de stad verdienen overigens wel de voorkeur, aangezien ik die auto op de fiets of met OV moet gaan halen. :lol:

Edit: zie net dat Century een A3 cabrio voor €147 en een EOS voor €157 heeft... wat duurder, maar wel incl. 200km.
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 05 mei 2009, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 05 mei 2009, 20:27

Hofman in Leek mischien ?

VLA

Bericht door VLA » 05 mei 2009, 20:54

Is dan niet in Groningen, maar je kan een Z4, audi TT of Mx5 huren bij Silverline in ijselstein :

http://www.silverline.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb er vaker gehuurd en kan het zeker aanraden. Prijzen vallen ook wel mee.

JohanH

Bericht door JohanH » 05 mei 2009, 20:58

Rico schreef:Hofman in Leek mischien ?
Dat is nou juist de zaak in Groningen waar ik niet heen zou gaan... Onder andere een google op de naam brengt genoeg ervaringen boven.

Die EOS is trouwens ook een leuke optie Martijn, mijn buurman heeft daar een jaar van genoten voor ze'm wegdeden wegens ruimtegebrek. Overigens kun je prima met de bus naar Drachten, dan zit je al bijna in het Drents-Friesche woud waar je ongetwijfeld gaat rijden ;)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 05 mei 2009, 21:13

Mijn idee was meer om 's morgens weg te gaan om iets te regelen, en dan met cabrio voor de deur staan en bellen dat ze ff naar buiten moet komen... :D

RVV

Bericht door RVV » 05 mei 2009, 23:07

Gewoon een A3 cabrio halen bij Century Martijn..

Paul

Bericht door Paul » 05 mei 2009, 23:58

14 mei regent het.. .mark my words :mrgreen:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 mei 2009, 12:40

Ik hoop toch van niet! :lol:

Net gebeld door Europcar, Smart cabrio is niet mogelijk voor die datum in Groningen. Heb nu bij Century een EOS aangevraagd, leek me een logisch model voor een vrouw die Golf-1-cabrio-fan is... ;)

Snipe

Bericht door Snipe » 06 mei 2009, 12:47

JohanH schreef:
Dat is nou juist de zaak in Groningen waar ik niet heen zou gaan... Onder andere een google op de naam brengt genoeg ervaringen boven.
Ik zou er ook niet heen gaan om een auto te kopen. Maar een dagje huren lijkt me wel wat anders.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 mei 2009, 12:50

Wel ff 10% korting bedingen op die A3 of EOS, noem anders mijn naam maar :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 06 mei 2009, 12:51

Snipe schreef:
JohanH schreef:
Ik zou er ook niet heen gaan om een auto te kopen. Maar een dagje huren lijkt me wel wat anders.
Daar ging het toch om :wink:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 mei 2009, 20:10

Niels schreef:Wel ff 10% korting bedingen op die A3 of EOS, noem anders mijn naam maar :mrgreen:
Ik weet niet wat voor wonderen jouw naam daar verricht, maar Century lijkt einde oefening. Vandaag een reservering gedaan voor een VW Eos, maar ze hebben alleen een A3 cabrio en die is de 14de niet beschikbaar. Toen ik vroeg of het dan de 13de of 15de wel kon, bleek dat die A3 per 8 mei verkocht is. :(

Niels

Bericht door Niels » 06 mei 2009, 21:37

Ik heb er gewerkt Martijn en zelfs op die afdeling :shakeit: Naast m'n studie een beetje huurauto's schoonmaken, tanken, halen enz. daarna nog achter de balie en nog een afstudeerproject. Ze kennen me wel dus :lol:

Het kan best zijn dat de A3 ff er juist voor de zomermaanden verkocht wordt natuurlijk maar ze zullen wel weer een andere cabrio krijgen lijkt me. Wanneer heb je met ze gebeld of ben je langs geweest?

Paul

Bericht door Paul » 06 mei 2009, 22:39

Heeft je buurman geen knappe auto Martijn?????? ik heb wel een knappe flex.. :hosanna:

Rein

Bericht door Rein » 06 mei 2009, 22:45

Een autohuren lijkt mij ook leuk voor de toerrit 7 juni, ben bang dat ik de auto van mn ouders niet beschikbaar is nl. en wil toch graag zelf rijden.
Ik heb alleen nog weinig verhuurbedrijven kunnen vinden bij mij in de buurt waar je op je 18e een auto kan huren :(

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 07 mei 2009, 11:42

Niels schreef:Ik heb er gewerkt Martijn en zelfs op die afdeling :shakeit: Naast m'n studie een beetje huurauto's schoonmaken, tanken, halen enz. daarna nog achter de balie en nog een afstudeerproject. Ze kennen me wel dus :lol:
I know, was sarcastisch bedoeld. ;)
Niels schreef:Het kan best zijn dat de A3 ff er juist voor de zomermaanden verkocht wordt natuurlijk maar ze zullen wel weer een andere cabrio krijgen lijkt me. Wanneer heb je met ze gebeld of ben je langs geweest?
Ik heb gisteren contact met ze gehad.

Heb nu Doesburg gemailed of ze misschien iets voor me kunnen betekenen, maar ik krijg er steeds minder vertrouwen in dat dit gaat lukken. ±)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 07 mei 2009, 11:53

Net contact gehad met Doesburg, die kunnen me ook niet helpen. :x

Metchu

Bericht door Metchu » 07 mei 2009, 12:06

jammer dat je het zoekt in groningen :mrgreen: anders had ik hier in de buurt misschien wel wat geweten ;)

Niels

Bericht door Niels » 07 mei 2009, 14:43

Martijn Koevoets schreef:
Niels schreef:Ik heb er gewerkt Martijn en zelfs op die afdeling :shakeit: Naast m'n studie een beetje huurauto's schoonmaken, tanken, halen enz. daarna nog achter de balie en nog een afstudeerproject. Ze kennen me wel dus :lol:
I know, was sarcastisch bedoeld. ;)
Het verbaasde me al lichtelijk :lol:

Ik heb ff met ze gebeld Martijn. PB je wel ff :thumbup:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 07 mei 2009, 22:11

Te gek Niels, topactie! Ik ga er morgen mee aan de slag! 8)

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2009, 23:18

Mooi geregeld door Niels, gewoon gelijk een 911 turbo cabrio :banaan:

Niels

Bericht door Niels » 07 mei 2009, 23:30

Die bruine in de showroom :lol:

Het is allemaal wat krap qua planning maar zoals het nu lijkt is er nog een cabrio demo (geen Eos en ook geen A3 helaas) beschikbaar en die wordt normaal gesproken niet verhuurd natuurlijk :wink: Verder vertel ik niks :sealed:

Plaats reactie