Kosten, haken & ogen bij het huren van een racer voor DNRT?
- Ti-Tourist (Erik)
Kosten, haken & ogen bij het huren van een racer voor DNRT?
Stel:
- Racen vind je gaaf en zou je graag nog eens doen
- Je haalt je racelicentie
- Je hebt 2 linkerhanden, maar wilt wel graag ergens instappen & trappen.
Wat doe je dan?
Kijkend naar de Dacia - Logan cup en de verrichtingen van Laurens & Team SoHosted, vroeg ik me af: Wat zijn de mogelijkheden voor andere klassen binnen de DNRT (Volvo 360 Cup, E30, Ziengscup etc) om een keer een auto te huren om in te kunnen stappen?
Ik denk dat best een aantal mensen hier op zich graag zouden racen, maar dat het hele circus van een auto kopen, opbouwen, sleutelen, stallen, vervoeren etc. ze een beetje afschrikt. Mij in ieder geval wel. Al dat gedoe er omheen. Gewoon overall, helmpie op & rijden maar. Kun je tenminste nog een paar klassen proberen of je het leuk vind & een beetje mee kan komen. Zolang je er maar lol in hebt toch? Alle klasses hebben zo wel hun individuele charmes.
Als ik zo her en der kijk, zie ik wel af en toe vragen / aanbiedingen voor een volledig seizoen voorbij komen, maar dat zou mijn insteek niet zijn. Te duur ook. Voor mij heeft een auto huren op het eerste gezicht best een paar voordelen. Maar slechts 10 rondjes rijden omdat de gare huurkroket continu panne heeft, bederft je plezier ook snel...
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met iets dergelijks, algemene tips hebben of goede (betrouwbare) adressen weten? Ben wel eens nieuwsgierig.
Iedereen bij voorbaat dank.
- Racen vind je gaaf en zou je graag nog eens doen
- Je haalt je racelicentie
- Je hebt 2 linkerhanden, maar wilt wel graag ergens instappen & trappen.
Wat doe je dan?
Kijkend naar de Dacia - Logan cup en de verrichtingen van Laurens & Team SoHosted, vroeg ik me af: Wat zijn de mogelijkheden voor andere klassen binnen de DNRT (Volvo 360 Cup, E30, Ziengscup etc) om een keer een auto te huren om in te kunnen stappen?
Ik denk dat best een aantal mensen hier op zich graag zouden racen, maar dat het hele circus van een auto kopen, opbouwen, sleutelen, stallen, vervoeren etc. ze een beetje afschrikt. Mij in ieder geval wel. Al dat gedoe er omheen. Gewoon overall, helmpie op & rijden maar. Kun je tenminste nog een paar klassen proberen of je het leuk vind & een beetje mee kan komen. Zolang je er maar lol in hebt toch? Alle klasses hebben zo wel hun individuele charmes.
Als ik zo her en der kijk, zie ik wel af en toe vragen / aanbiedingen voor een volledig seizoen voorbij komen, maar dat zou mijn insteek niet zijn. Te duur ook. Voor mij heeft een auto huren op het eerste gezicht best een paar voordelen. Maar slechts 10 rondjes rijden omdat de gare huurkroket continu panne heeft, bederft je plezier ook snel...
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met iets dergelijks, algemene tips hebben of goede (betrouwbare) adressen weten? Ben wel eens nieuwsgierig.
Iedereen bij voorbaat dank.
-
Re: Kosten, haken & ogen bij het huren van een racer voor DNRT?
Erik
Je kan in de E30 cup meerijden als je een auto huurt bij c en c racing in wognum http://www.cc-racing.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; of bij molenaar. Als je de endurance mee wil rijden zijn er mogelijkheden om mee te rijden in de dacia,seat en de golf maar dan moet je eigenlijk wel een teammaat hebben zodat je het samen kan doen. Bij match racing kan je een golf huren en meedoen in de endurance. Ik weet echter niet hoe het zit met inschrijfgeld omdat je dat normaliter betaalt per heel seizoen rijden voor de endurance. In de sprintracces betaal je gewoon per wedstrijd. Ik denk dat je het beste en voordeligste is om in de E30cup te rijden in een gehuurde auto.
Je kan in de E30 cup meerijden als je een auto huurt bij c en c racing in wognum http://www.cc-racing.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; of bij molenaar. Als je de endurance mee wil rijden zijn er mogelijkheden om mee te rijden in de dacia,seat en de golf maar dan moet je eigenlijk wel een teammaat hebben zodat je het samen kan doen. Bij match racing kan je een golf huren en meedoen in de endurance. Ik weet echter niet hoe het zit met inschrijfgeld omdat je dat normaliter betaalt per heel seizoen rijden voor de endurance. In de sprintracces betaal je gewoon per wedstrijd. Ik denk dat je het beste en voordeligste is om in de E30cup te rijden in een gehuurde auto.
seat diesel cup kan je ook arrive and drive doen 

- @iko
Zou zoiets bij Downforce.nl mogelijk zijn?
- Race For Fun
We zijn begin dit jaar een bedrijf gestart waar we racers 'verhuren', bouwen en pre- en repareren voor de porsche 944 basic cup, ik heb daar nu 1 wagen vast in de verhuur
, heb zelf mijn eigen wagen al 5 keer dit jaar in de verhuur zitten
en ben ijverig bezig racers erbij te bouwen. de vraag is op dit moment groter dan het aanbod aan wagens die geschikt zijn voor de cup.
De insteek van ons bedrijf is een totaal pakket te bieden voor mensen die geen gesleep willen hebben met een racer, geen gezeur over stalling, en al zeker tijdens een racedag niet met hun hoofd ONDER de wagen willen liggen.
Incidenteel verhuur doen we eigenlijk niet met de huidige wagens, de ervaring is dat er dan niet zachtzinnig met de techniek wordt omgesprongen met alle kosten van dien (voor de verhuurder.....) er komt wel weer een 'ragbak' voor de verhuur maar op dit moment zijn we druk wagens voor klanten te bouwen die in de cup willen gaan rijden.
hier onze nieuwste aanwinst:

De insteek van ons bedrijf is een totaal pakket te bieden voor mensen die geen gesleep willen hebben met een racer, geen gezeur over stalling, en al zeker tijdens een racedag niet met hun hoofd ONDER de wagen willen liggen.
Incidenteel verhuur doen we eigenlijk niet met de huidige wagens, de ervaring is dat er dan niet zachtzinnig met de techniek wordt omgesprongen met alle kosten van dien (voor de verhuurder.....) er komt wel weer een 'ragbak' voor de verhuur maar op dit moment zijn we druk wagens voor klanten te bouwen die in de cup willen gaan rijden.
hier onze nieuwste aanwinst:
- Peter Tunissen
Ja.Aiko schreef:Zou zoiets bij Downforce.nl mogelijk zijn?
En je weet wel ongeveer wie je zou kunnen PB'en bij interesse.

En zonder het topic te willen kapen; bij voldoende interesse zouden we misschien ook wel eens een stel auto's mee kunnen nemen naar een DF trackday.
Geen hoog inschrijfgeld, geen vergroot risico op schade, veel meer rijtijd dan tijdens een raceweekend en gewoon zelf eens op je eigen tempo kunnen ervaren hoe zo'n DSC auto nou rijdt.

-
Als je het kunt missen, waarom niet de rest van dit seizoen in de logan cup? Moet je wel 3 mede coureurs vinden. Zoals je al las is het competatief racen voor weinig geld.
-
goedkoper dan dacia cup kan je nergens racen terwijl het super competatief is.
Ik geloof dat dit het laatste jaar ook is voor de dacia cup.
Ik geloof dat dit het laatste jaar ook is voor de dacia cup.
- Elmar
En mede coureurs heb je hier op DF zo gevonden. Volgens mij willen o.a Aad, Aiko en Ruben ook wel mee doen. 

- Tom van H.
Binnenkort schijnt http://www.speedrent.nl" onclick="window.open(this.href);return false; spectaculair online te gaan
(pb voor info)

- Bert ///M3
Die site staat al heel lang op under construction haha.
Zijn wel vrij nette auto's voor zover ik ze gezien heb. Beter als dat spul van CC welke Leonard bijvoorbeeld noemt.
Hein Koopman verhuurt ook auto's voor cursus, trackday en DNRT etc, prijzen op hun site.
Bij arrive and drive en huren etc zou ik trouwens wel zorgen dat je een schadebudget hebt. Auto een dagje huren is wel een goed idee maar als je hem kort rijd krijg je wel een dikke rekening.
Zijn wel vrij nette auto's voor zover ik ze gezien heb. Beter als dat spul van CC welke Leonard bijvoorbeeld noemt.
Hein Koopman verhuurt ook auto's voor cursus, trackday en DNRT etc, prijzen op hun site.
Bij arrive and drive en huren etc zou ik trouwens wel zorgen dat je een schadebudget hebt. Auto een dagje huren is wel een goed idee maar als je hem kort rijd krijg je wel een dikke rekening.
-
Met een dacia 6x over het dak en totalloss is 5k. Dat heb ik nog nergens goedkoper gezien.
- RJay
E30 dat zelfde kost je rond de 3.5 - 4k als je hem huurt?Andre schreef:Met een dacia 6x over het dak en totalloss is 5k. Dat heb ik nog nergens goedkoper gezien.
-
OnlineJoost H.
Ik had laatst een e36 325i racer van Molenaar die was ook 5k als die in 2 stukken terug kwam 

-
Erik
Om je een goed advies te geven moeten we eigenlijk eerst je budget weten.
Om je een goed advies te geven moeten we eigenlijk eerst je budget weten.
- Dennis Cavallino
@Erik: Ik heb een racemaatje. Alleen racen we weinig/niet.
Toch heb ik als tip dus een alternatief voor huren.
Toen we begonnen dacht hij een beetje zoals jij. Hij had budget (nu niet meer) en ik had een auto maar geen budget (nog steeds niet).
Zo sloegen wij handen in 1. De auto werd 50/50 eigendom. Ik zorg voor de auto, onderhoud, transport, stalling etc. hij voor 't geld. Hij heeft inmiddels net zoveel geinvesteerd in de auto als ik. Ik stop er alleen veel meer tijd in. Zodra we racen compenseren we dat weer door de inschrijfgelden die betaald worden door hem e.d..
Kortom, je kunt dus ook iemand zoeken die een auto heeft, maar budgettechnisch in de knel komt. Het E30 Zomer endurence kampioenschap is dan een hele leuke klasse om te rijden. De E30 is betaalbaar, de runningcosts zijn laag, de inschrijfgelden kun je delen, maar je zou dus ook als een soort 'hoofdsponsor' op kunnen treden die zelf 1 a 2 races per racedag zelf achter 't stuur kruipt.

Toen we begonnen dacht hij een beetje zoals jij. Hij had budget (nu niet meer) en ik had een auto maar geen budget (nog steeds niet).
Zo sloegen wij handen in 1. De auto werd 50/50 eigendom. Ik zorg voor de auto, onderhoud, transport, stalling etc. hij voor 't geld. Hij heeft inmiddels net zoveel geinvesteerd in de auto als ik. Ik stop er alleen veel meer tijd in. Zodra we racen compenseren we dat weer door de inschrijfgelden die betaald worden door hem e.d..
Kortom, je kunt dus ook iemand zoeken die een auto heeft, maar budgettechnisch in de knel komt. Het E30 Zomer endurence kampioenschap is dan een hele leuke klasse om te rijden. De E30 is betaalbaar, de runningcosts zijn laag, de inschrijfgelden kun je delen, maar je zou dus ook als een soort 'hoofdsponsor' op kunnen treden die zelf 1 a 2 races per racedag zelf achter 't stuur kruipt.
- Ti-Tourist (Erik)
Zo... een lang weekend weg geweest naar de Ring en een hoop nuttige info.
Budget: 5 - 7 K (bij benadering excl. schade)
Daar kun je een jaartje Dacia van rijden zonder brokken, maar dan ben je nog in je eentje. Besef heel goed dat je met dat geld ergens anders niet snel een heel seizoen rijd. Maar een paar races per jaar moet er wel in zitten. "Vind je dat de moeite waard?" Denk het wel, omdat naast het runnen van een auto er normaal ook veel geld in gaat zitten. En als je gewoon "loonslaaf" bent kan er toch niet zoveel. Ben realistisch genoeg om dat in de gaten te hebben.
Gewoon het idee dat ik dat toch voor elkaar zou krijgen, is al gaaf genoeg. Ben meerdere dingen naast elkaar aan het afwegen, maar uiteindelijk blijf ik zelf racen toch het gaafst vinden. En dan moet je dat dus maar gaan doen. Je hebt tenslotte maar 1 goede reden nodig. Toevallig weet ik sinds dit weekend dat een oom van me (nooit gekend door motorongeluk) aan NK races heeft meegedaan op Zandvoort en Assen. Dus het zit toch ergens in de familie
Nu ik door de reacties in de gaten heb gekregen dat het doel geen onhaalbare kaart is, gaan we het gewoon proberen. In dat opzicht bij deze hartelijk dank voor de antwoorden. Heb nog een origineel sponsorconcept in gedachten, begin nu met werken aan m'n conditie... Ik heb er zin in...
Daar kun je een jaartje Dacia van rijden zonder brokken, maar dan ben je nog in je eentje. Besef heel goed dat je met dat geld ergens anders niet snel een heel seizoen rijd. Maar een paar races per jaar moet er wel in zitten. "Vind je dat de moeite waard?" Denk het wel, omdat naast het runnen van een auto er normaal ook veel geld in gaat zitten. En als je gewoon "loonslaaf" bent kan er toch niet zoveel. Ben realistisch genoeg om dat in de gaten te hebben.
Gewoon het idee dat ik dat toch voor elkaar zou krijgen, is al gaaf genoeg. Ben meerdere dingen naast elkaar aan het afwegen, maar uiteindelijk blijf ik zelf racen toch het gaafst vinden. En dan moet je dat dus maar gaan doen. Je hebt tenslotte maar 1 goede reden nodig. Toevallig weet ik sinds dit weekend dat een oom van me (nooit gekend door motorongeluk) aan NK races heeft meegedaan op Zandvoort en Assen. Dus het zit toch ergens in de familie

Nu ik door de reacties in de gaten heb gekregen dat het doel geen onhaalbare kaart is, gaan we het gewoon proberen. In dat opzicht bij deze hartelijk dank voor de antwoorden. Heb nog een origineel sponsorconcept in gedachten, begin nu met werken aan m'n conditie... Ik heb er zin in...
-
Goed zo Erik. Gewoon doen
.
Als je dat budget hebt moet een race of 3/4 wel te doen zijn!!

Als je dat budget hebt moet een race of 3/4 wel te doen zijn!!
- Dennis Cavallino
Ik zou met dat budget iemand zoeken met een E30 325 en dan samen E30 WEK rijden. Veel rijtijd voor relatief weinig geld en toch een snelle RWD om mee te rijden.
-
Ik zou ook eerder voor een heel seizoen gaan als het voor dat geld kan. Je bent toch beginnend coureur ook?
-
OnlineJoost H.
Pak en licentie heb je al ?Ti-Tourist (Erik) schreef:Zo... een lang weekend weg geweest naar de Ring en een hoop nuttige info.
Gewoon het idee dat ik dat toch voor elkaar zou krijgen, is al gaaf genoeg. Ben meerdere dingen naast elkaar aan het afwegen, maar uiteindelijk blijf ik zelf racen toch het gaafst vinden. En dan moet je dat dus maar gaan doen. Je hebt tenslotte maar 1 goede reden nodig. Toevallig weet ik sinds dit weekend dat een oom van me (nooit gekend door motorongeluk) aan NK races heeft meegedaan op Zandvoort en Assen. Dus het zit toch ergens in de familie![]()
- RVV
Andre schreef:Met een dacia 6x over het dak en totalloss is 5k. Dat heb ik nog nergens goedkoper gezien.
Dat ben je met een Porsche alleen al voor de voorbumper kwijt

- Dennis Cavallino
Achterbumper is nog duurder, want meestal motorschade 

-
OnlineJoost H.
Valt mee hoor 996 RSR voorbumper is 700 eRico schreef:Andre schreef:Met een dacia 6x over het dak en totalloss is 5k. Dat heb ik nog nergens goedkoper gezien.
Dat ben je met een Porsche alleen al voor de voorbumper kwijt
Misschien is het ook wel wat voor jou, weer eens wat anders als op en neer rijden naar de zaak, en de spannende avonturen op de snelweg. 8)
-
Nog 2 erbij en je hebt je team