Hoe rijdt een BMW M5 SMG 3 in automaat stand?
-
Hoe rijdt een BMW M5 SMG 3 in automaat stand?
Kon er snel niets over vinden, dus hier mijn vraag:
Hoe rijdt een BMW M5 E60 als je de SMG in de automaat stand zet?
Dus zelf niets doen met de flippers en of pook, gewoon in D zetten en rijden.
Is dat beter als een M3 E46, die is in de automaat stand gewoon niet prettig te rijden.
Hoe rijdt een BMW M5 E60 als je de SMG in de automaat stand zet?
Dus zelf niets doen met de flippers en of pook, gewoon in D zetten en rijden.
Is dat beter als een M3 E46, die is in de automaat stand gewoon niet prettig te rijden.
- RVV
Re: Hoe rijdt een BMW M5 SMG 3 in automaat stand?
Stuk prettiger dan bij de e46 M3.. veel vloeiender.. als ik niet beter wist zou ik denken dat het een automaat was..
M5 kopen Marcel ?
M5 kopen Marcel ?

-
Een goede automaat van BMW schakelt veel sneller dan het SMG systeem van de M5 in de D stand. Ik vind het zelfs traag, daarintegen in S6 gaat het wel weer razendsnel! 

- M-bitious
Als de motor koud is rij ik altijd in D, gaat prima hoor.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Vanaf Nieuweschans en Zevenaar rij ik altijd in D, gaat altijd vlotjes.M-bitious schreef:Als de motor koud is rij ik altijd in D, gaat prima hoor.

-
Nou was gewoon wat aan het kijken op BMW.de naar de prijzen van E90 M3 en E60 M5.Rico schreef: M5 kopen Marcel ?
Toen kwam die vraag eigenlijk meteen in me op, heb nog nooit in een M5 gereden.
Maar het komt er dus op neer dat mijn vrouw met een E60 M5 gewoon kan rijden met de SMG in stand D?
- Adje ///M3
Het overschakelen gaat in ieder geval al vrij rap achter elkaar. (bij normaal rijden)
- M-bitious
Dat hangt er vanaf welk van de schakelprogramma's ze kiest, maar een kind komt er mee weg.
- Hugo Bos
CorrectM-bitious schreef:Dat hangt er vanaf welk van de schakelprogramma's ze kiest, maar een kind komt er mee weg.

- M-bitious
Welk van de 6 D-standen had je gekozen?
- JWD
De meest langzame D standen zijn IMHO onbruikbaar, maar de snellere zijn prima te doen.
Het is nog geen DCT niveau maar een stuk beter dan de A stand in mijn M3 SMG-II.
Mijn vriendin flippert overigens ook gewoon in de M's, even aangeven wanneer de beste schakelmomenten zijn en ze wil nooit meer in de A stand rijden
.
Het is nog geen DCT niveau maar een stuk beter dan de A stand in mijn M3 SMG-II.
Mijn vriendin flippert overigens ook gewoon in de M's, even aangeven wanneer de beste schakelmomenten zijn en ze wil nooit meer in de A stand rijden

-
Precies zoals JWD zegt, de langzame standen zijn gewoonweg traag.JWD schreef:De meest langzame D standen zijn IMHO onbruikbaar, maar de snellere zijn prima te doen.
Mijn vriendin flippert overigens ook gewoon in de M's, even aangeven wanneer de beste schakelmomenten zijn en ze wil nooit meer in de A stand rijden.
-
Eerst zelf goed uitproberen voor je 'm koopt. Ik heb een collega en een klant die beide hun M5 binnen half jaar weer weg hebben gedaan omdat de automaat niet beviel.
- wooter
En hoe bevalt die SMG bij het fileparkeren? Ik hoor allerhande verhalen dat een M6 agressief is en daardoor moeilijk te doseren valt tijdens het inparkeren...
- M-bitious
Nee dat is niet echt een probleem. Het enige waaraan je moet wennen is dat je gas moet blijven geven tijdens achteruittijden, want het is geen automaat dus hij kruipt niet. Laat je het gas even los, dan ontkoppelt de bak. Dus in kleine plekjes is het wel oppassen.
- Maus335i
Ik heb een proefrit als serieuze koper van een M5 gedaan en knapte op de automaat af. Zeker als je sportief wil schakelen is het net een hork, fikse klap bij een schakelmoment.zegmaarboris schreef:Eerst zelf goed uitproberen voor je 'm koopt. Ik heb een collega en een klant die beide hun M5 binnen half jaar weer weg hebben gedaan omdat de automaat niet beviel.
Vanwege de wisselende ervaringen hier is er maar 1 oplossing: zelf proefrijden

- M-bitious
En welk programma had je daar bij gekozen? Ik heb nooit problemen met de automaat stand, zelfs niet in D1.
-
Op zich niet slecht. Je moet de SMG zien als een handbak zonder koppelingpedaal, die ook in staat is automatisch te schakelen.Hoe rijdt een BMW M5 E60 als je de SMG in de automaat stand zet?
Enige nadeel vind ik dat de automaat stand wel erg doorschakelt naar de 7.
Is zeker niet zo soepel als de automaat in bijvoorbeeld de 530i.
De keren dat ik de automaat stand gebruik is als er redelijk veel verkeer is en ik de rechterhand vol heb met een bakje koffie oid.
- M-bitious
Ik probeer het nog maar eens een keertje
In welke automaat stand rijden jullie dan? Dat is zeer bepalend voor het schakelkarkatker. Als je D1 kiest dan sta met 70 km/h in de zeven ja.

In welke automaat stand rijden jullie dan? Dat is zeer bepalend voor het schakelkarkatker. Als je D1 kiest dan sta met 70 km/h in de zeven ja.
-
Ik rij nooit in lage D of S waarden. Ik kan vanavond of morgen weer in de M5 rijden (banden besteld, schade aan een van de voorbanden) en zal het nog eens proberen in D5. Zowel in P400 en P500(S) mode.M-bitious schreef:Ik probeer het nog maar eens een keertje![]()

Het zou misschien ook wel eens met de software versie te maken kunnen hebben.
-
Ik rij nooit in lage D of S waarden.
Kennelijk wel eens in lage D standen.
Je hebt gelijk Frank, bij hogere D stand schakelt die pas bij hogere toeren. D1 bij circa 1800 a 2000 en D5 boven de 4000 toeren.
Heb wel gemerkt dat die, in tegenstelling tot de S, de laatst gebruikte D stand niet wordt onthouden en default D1 is.
Kennelijk wel eens in lage D standen.

Je hebt gelijk Frank, bij hogere D stand schakelt die pas bij hogere toeren. D1 bij circa 1800 a 2000 en D5 boven de 4000 toeren.
Heb wel gemerkt dat die, in tegenstelling tot de S, de laatst gebruikte D stand niet wordt onthouden en default D1 is.
- JWD
Heel irritant is dat, ik heb al een keer bij de dealer gevraagd of dit aan te passen is, ik heb liever dat hij in S5 opstart maar hij staat elke keer als ik start op D1.E60 M5 schreef: Heb wel gemerkt dat die, in tegenstelling tot de S, de laatst gebruikte D stand niet wordt onthouden en default D1 is.
Voor het wegrijden moet ik dus standaard een tikje naar voren geven.
Ook zou het mooi zijn als de Power stand gewoon onthouden blijft, beetje een misser.
SMG2 onthoud overigens wel gewoon de laatste schakel stand.
-
Afgelopen week schreef M-bitious dat hij dit heeft laten programeren, het zou dus wel mogelijk moeten zijn. Ik weet niet of het overige ook programeerbaar is.JWD schreef: Ook zou het mooi zijn als de Power stand gewoon onthouden blijft, beetje een misser.
Edit; Hier dus: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 30#p424630