Wat vind je veel of juist weinig kilometers ?
- RVV
Wat vind je veel of juist weinig kilometers ?
Ik ben iemand die graag voor lage kilometerstanden gaat. Alles onder de 50000 km heeft mijn interesse, liever nog veel minder..
Maar ik lees ook wel eens dat mensen een auto met 100000 tot 150000 een lage kilometerstand vinden hebben. Dat vind ik juist weer ontzettend veel..
Vroeger was een auto op bij 100000 kilometer.. of alles moest vervangen worden.. dat is nu natuurlijk niet meer zo.. Maar 100000 kilometer vind ik al weer heel veel..
hoe kijk men tegen kilometerstanden aan ? Wanneer vind je de stand hoog ? Of juist nog steeds laag ?
Maar ik lees ook wel eens dat mensen een auto met 100000 tot 150000 een lage kilometerstand vinden hebben. Dat vind ik juist weer ontzettend veel..
Vroeger was een auto op bij 100000 kilometer.. of alles moest vervangen worden.. dat is nu natuurlijk niet meer zo.. Maar 100000 kilometer vind ik al weer heel veel..
hoe kijk men tegen kilometerstanden aan ? Wanneer vind je de stand hoog ? Of juist nog steeds laag ?
- Knot
Re: Wat vind je veel of juist weinig kilometers ?
Tsja, ligt eraan of het een poetsautotje of driftbak is, ligt eraan of je de prijs eraan koppelt.
Mijn Civic met 88.000km vind ik een lage stand voor een eind 2004 auto.
De 328i staat op 230.000km, dat is niet mis, maar de auto rijdt als een zonnetje.
Voor mijn algemene gevoel is 2 ton veel, mits het een jonge auto is, praten we over 2000 en jonger.
Mijn Civic met 88.000km vind ik een lage stand voor een eind 2004 auto.
De 328i staat op 230.000km, dat is niet mis, maar de auto rijdt als een zonnetje.
Voor mijn algemene gevoel is 2 ton veel, mits het een jonge auto is, praten we over 2000 en jonger.
-
- Auto: M3P, 130i
Hangt van de auto en onderhoudshistorie af. Goed onderhouden auto gaat boven een ultra lage kilometerstand, imho.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Hangt van het gebruik af en van de uitvoering, benzine of diesel. Zoals jij het beschrijft zie ik het ook. Maar ik begin er iets anders naar te kijken. De prijzen zijn er ook naar, naarmate de km.st oploopt. Dus kan het best interessant zijn om een auto te kopen met zeg eens 120kkm en daar in 1 of 2 jaar 40kkm bij te draaien (dus naar 160kkm) en dan weer te verkopen ipv er 1 te kopen met 20kkm en die naar 60kkm te draaien en weer te verkopen.
- Snipe
Als ik voor mezelf zoek, zoek ik altijd op max 50.000 km, maar liefst nog (aanzienlijk) minder.
Al heb ik wel 2 keer een auto met méér kilometers gekocht, waarvan 1 een auto was om mee op vakantie te gaan (Peugeot 605 met 95.000 km).
Al heb ik wel 2 keer een auto met méér kilometers gekocht, waarvan 1 een auto was om mee op vakantie te gaan (Peugeot 605 met 95.000 km).
- GTRene
van 0 tot 50.000km vind ik weinig
van 50.000km tot 100.000km vind ik normaal
van 100.000km tot 150.000km vind ik acceptabel
van 150.000km tot 200.000km liever niet of tijdelijk en hoe is de staat wordt al iets zenuwachtig..
vanaf 200.000km komt er bij mij niet in (er van uitgaande eerste motor of de auto moet als goedkope donor dienen voor een dikke motor
)
van 50.000km tot 100.000km vind ik normaal
van 100.000km tot 150.000km vind ik acceptabel
van 150.000km tot 200.000km liever niet of tijdelijk en hoe is de staat wordt al iets zenuwachtig..
vanaf 200.000km komt er bij mij niet in (er van uitgaande eerste motor of de auto moet als goedkope donor dienen voor een dikke motor

-
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Wanneer ik een auto zou kopen dan liever niet boven de 100.000 km. Maar doorgaans schrikt een auto met 3 ton op de klok me niet af. Ik weet zelf wel hoe betrouwbaar iets dan nog kan zijn. Dat zit hem niet specifiek in het aantal kilometers maar het onderhoud ervan.
- RutgerK
Met de Golf zit ik nu op 215.000 kilometer in 10 jaar en met de Audi op 38.000 in bijna twee jaar.
Bij tweedehands auto's kan er wat mij betreft gerust 80.000-100.000 kilometer opstaan. Het meeste vertrouwen krijg ik bij auto's die tussen de 15.000 en 25.000 kilometer per jaar hebben gelopen. Bij diesels ligt dit wat hoger.
Als het veel minder is vraag ik mij altijd af of de kilometerstand wel klopt. Mijn buurvrouw heeft een auto die nu 9 jaar oud is er waar 34.000km op staat. Die auto krijgt zijn jaarlijkse APK, maar uiteraard niet een jaarlijkse beurt. Het onderhoudsboekje kan natuurlijk perfect kloppen, maar de auto heeft 4 jaar lang geen onderhoud gehad omdat er in die tijd nog geen 15.000 kilometer mee is gereden. Ik weet niet of dit laatste erg is.
Bij tweedehands auto's kan er wat mij betreft gerust 80.000-100.000 kilometer opstaan. Het meeste vertrouwen krijg ik bij auto's die tussen de 15.000 en 25.000 kilometer per jaar hebben gelopen. Bij diesels ligt dit wat hoger.
Als het veel minder is vraag ik mij altijd af of de kilometerstand wel klopt. Mijn buurvrouw heeft een auto die nu 9 jaar oud is er waar 34.000km op staat. Die auto krijgt zijn jaarlijkse APK, maar uiteraard niet een jaarlijkse beurt. Het onderhoudsboekje kan natuurlijk perfect kloppen, maar de auto heeft 4 jaar lang geen onderhoud gehad omdat er in die tijd nog geen 15.000 kilometer mee is gereden. Ik weet niet of dit laatste erg is.
- Mack
Ligt aan de auto, toch? Een stadsautootje met 150.000km is veel, terwijl een beetje Amerikaan makkelijk 300.000km rijdt.
-
ik heb de Clio gekocht op 26.000 Km en staat nu op 36.000 Km.
bij koop van een andere auto zou ik graag onder de 80.000 Km willen hebben.
Ga ik nu een tracktool ofzo koopen dan kijk ik voornaamste op technische staat.
me ouders koopen een nieuwe auto en rijd hem "op" (200.000 Km)
Maar alsnog zijn het nog prima auto's
zo kan je het ook onderverdelen in groupen, want per group heb je voorkeur aan meer of minder Kilometers
stads
diesel
sport
4x4
bij koop van een andere auto zou ik graag onder de 80.000 Km willen hebben.
Ga ik nu een tracktool ofzo koopen dan kijk ik voornaamste op technische staat.
me ouders koopen een nieuwe auto en rijd hem "op" (200.000 Km)
Maar alsnog zijn het nog prima auto's
zo kan je het ook onderverdelen in groupen, want per group heb je voorkeur aan meer of minder Kilometers
stads
diesel
sport
4x4
- Knot
Ik blijf erbij dat wel elkaar gekmaken met de kilometerstanden... men denkt dat een auto met 2 ton niks meer waard is, daarom willen we die vaak ook niet.
De 328i dacht ik eerst ook, dat wordt niks, maar ik heb er nu 5000km in gereden en hij doet het prima. Zou ik er niet zo gek mee rijden (driftdagen etc) dan was de auto pas op bij 3 ton of meer! En dan is het geeneens een dieseltje!
De 328i dacht ik eerst ook, dat wordt niks, maar ik heb er nu 5000km in gereden en hij doet het prima. Zou ik er niet zo gek mee rijden (driftdagen etc) dan was de auto pas op bij 3 ton of meer! En dan is het geeneens een dieseltje!
- markk
De BoxsterS is 8,5 jaar en staat ergens rond de 66k km. Eigenlijk gewoon een oude bak !
De M3 is ook rond de 8 jaar en staat rond de 106k km. Kan elk moment ploffen !
De EVO is bijna 4 jaar en staat rond de 17k km. Tijd om in te ruilen !
De 206gti is 9+ jaar en staat rond de 166k km. Sjonnie ding !

Auto's zijn wanneer ze goed onderhouden worden niet meer op bij 100km en 4 jaar. Tuurlijk boven de 150k km kan je kosten krijgen. Een keer een dynamo, waterpomp, draagarm, uitlaat, koppeling, etc. Als dat gewoon gedaan wordt met kwaliteit spullen -> niks mis mee. Ook zie je vaak wat putjes, deukjes, krasjes, stoeprandschade e.d. Maar ook dat is gewoon met relatief weinig geld en goed onderhoud op te lossen.
Mijn ervaring is dat je van de leeftijd en km-standen van de BoxsterS en M3 weinig merkt. 206gti merk je dat ie behoorlijk wat km's achter de rug heeft. Versleten leer op stuur, slijtage plekken op alu versnellingspook, rammeltjes etc. Maar goed Peugeot's rammelen vanaf nieuw en de genoemde slijtage plekken op stuur/pook is met 500 euro ook opgelost
(maar mag niet van m'n vrouw. Geeft volgens haar de auto karakter
. Ik wacht gewoon rustig m'n kans af totdat er iets netjes op MP voorbij komt en ze een avondje moet werken. Waarschijnlijk merkt ze het niet eens
Aan de andere kant ik zie mezelf nou geen gemiddelde M3, Porsche of ander DF-apparatuur kopen met 150k+ km op de teller en 6 vorige eigenaren...
Mark.
De M3 is ook rond de 8 jaar en staat rond de 106k km. Kan elk moment ploffen !
De EVO is bijna 4 jaar en staat rond de 17k km. Tijd om in te ruilen !
De 206gti is 9+ jaar en staat rond de 166k km. Sjonnie ding !

Auto's zijn wanneer ze goed onderhouden worden niet meer op bij 100km en 4 jaar. Tuurlijk boven de 150k km kan je kosten krijgen. Een keer een dynamo, waterpomp, draagarm, uitlaat, koppeling, etc. Als dat gewoon gedaan wordt met kwaliteit spullen -> niks mis mee. Ook zie je vaak wat putjes, deukjes, krasjes, stoeprandschade e.d. Maar ook dat is gewoon met relatief weinig geld en goed onderhoud op te lossen.
Mijn ervaring is dat je van de leeftijd en km-standen van de BoxsterS en M3 weinig merkt. 206gti merk je dat ie behoorlijk wat km's achter de rug heeft. Versleten leer op stuur, slijtage plekken op alu versnellingspook, rammeltjes etc. Maar goed Peugeot's rammelen vanaf nieuw en de genoemde slijtage plekken op stuur/pook is met 500 euro ook opgelost
(maar mag niet van m'n vrouw. Geeft volgens haar de auto karakter

Aan de andere kant ik zie mezelf nou geen gemiddelde M3, Porsche of ander DF-apparatuur kopen met 150k+ km op de teller en 6 vorige eigenaren...
Mark.
- Arthur
@Knot: dan praat je over een oud hok voor een paar k waar je plezier aan wilt beleven
Maar stel je neemt deze: 530iA 2003 210kkm, 18.900,-(geen garantieprijs). Lijkt me niet eens een rare prijs eigenlijk. Ik heb laatst een hele dag in een 530dA van 2003 mogen rijden met 265kkm erop. Rijdt super nog steeds. Maar stel je krijgt hier wat mee over 5kkm met de automaatbak ofzo. Of je doet toch ff wild en het blok zegt "plof". Dan koop ik toch liever iets met, bv, een ton minder. Wellicht duurder en wellicht ook garantie? Het blijft afwegen. En over hoeveel geld het gaat.

-
Uit ervaring weet ik dat er bij die e60's qua electronica best het één en ander mis kan gaan. Zeker de modellen van deze bouwjaren.
Ik zou er mijn geld niet aan durven uitgeven, dan liever een late e39 met de helft aan km's en de helft in de prijs plus garantie.
Ik zou er mijn geld niet aan durven uitgeven, dan liever een late e39 met de helft aan km's en de helft in de prijs plus garantie.
- Dennis Cavallino
Km's tja. We hebben een Saab met 340.000 km op de klok in perfecte staat. We hebben een Saab met 330.000 km in redelijk goede staat. Ze kunnen allebei nog wel 2 ton mee, dus +- een jaar of 7 tot 10. Als we de roest preventief voorkomen, dan is 't een kwestie van technisch reviseren in de toekomst. Economisch gezien totaal niet interessant, maar aan de andere kant, afschrijven doen ze niet meer en betaald zijn ze ook al.
Enfin, Saab en Volvo maakten in de jaren '70- medio jaren '90 auto's die makkelijk tonnen kunnen draaien. Laatst heb ik ook gezien waarom. Alles is oversized, daar waar andere fabrikanten besparen op materiaalkosten en dus een slijtage sneller zal optreden en sneller zal resulteren in een dure schade/revisie.
Normaal gesproken zeg ik dan ook. Een Citroen of Renault is bij 150.000 gewoon op.
Een TDI van VAG bij 2 ton. Je loopt dan te hikken tegen torenhoge reparatiekosten.
Een Alfa gaat ook 2 ton mee. Dus als er 180k op de klok staat houdt 't wat mij betreft echt op qua belangstelling.
Een BMW 2 a 3 ton. Afhankelijk van model (4 cylinders 150k, 6 in lijn 2 ton, V8 3 ton).
Een Benz 3 ton (dan kunnen ze nog een tijdje mee)
Een Ferrari zo'n 60.000
Een Porsche 3 tot 4 ton (incl. tussentijdse revisie)
Een Fiat zou ik boven de 120k al niet meer kopen.
kortom, het verschilt echt enorm per merk, model, motor. Distributieketting of riem. LPG of benzine. Diesel met of zonder gereviseerde/nieuwe turbo. en is de auto roestbestendig en goed onderhouden. Dat zijn wat factoren die ik meeweeg in mijn interesse in een bepaalde auto.
Enfin, Saab en Volvo maakten in de jaren '70- medio jaren '90 auto's die makkelijk tonnen kunnen draaien. Laatst heb ik ook gezien waarom. Alles is oversized, daar waar andere fabrikanten besparen op materiaalkosten en dus een slijtage sneller zal optreden en sneller zal resulteren in een dure schade/revisie.
Normaal gesproken zeg ik dan ook. Een Citroen of Renault is bij 150.000 gewoon op.
Een TDI van VAG bij 2 ton. Je loopt dan te hikken tegen torenhoge reparatiekosten.
Een Alfa gaat ook 2 ton mee. Dus als er 180k op de klok staat houdt 't wat mij betreft echt op qua belangstelling.
Een BMW 2 a 3 ton. Afhankelijk van model (4 cylinders 150k, 6 in lijn 2 ton, V8 3 ton).
Een Benz 3 ton (dan kunnen ze nog een tijdje mee)
Een Ferrari zo'n 60.000
Een Porsche 3 tot 4 ton (incl. tussentijdse revisie)
Een Fiat zou ik boven de 120k al niet meer kopen.
kortom, het verschilt echt enorm per merk, model, motor. Distributieketting of riem. LPG of benzine. Diesel met of zonder gereviseerde/nieuwe turbo. en is de auto roestbestendig en goed onderhouden. Dat zijn wat factoren die ik meeweeg in mijn interesse in een bepaalde auto.
- Casper
Tja, het liefst zou ik elke auto natuurlijk met 0km op de klok kopen. Maar dat gaat helaas (nog
) niet.
Op dit moment heb ik als DD(Duffe Daily) een Civic met 73.000 op de teller, moet zeggen dat het wel fijn is dat alles nog heel is en als er iets vervangen moet worden, je niet een week vantevoren al WD40 op de bouten en moeren hoeft te spuiten
Maar ik heb ook een aantal auto's gehad met zeer hoge kmstanden. 1x 350.000km, 2x 275.000km en 1x 225.000km. 1 auto daarvan was echt op, maar die had ik ook voor €200 gekocht als ik me goed herinner. De andere auto's reden echt spatzuiver. Geen scheuren in de bekleding, motor perfect, onderstel perfect. Niks op aan te merken.
Als ik zou moeten kiezen tussen 2 identieke auto's, alleen heeft Nr1 50.000km gelopen en is door een oud vrouwtje uitsluitend gebruikt om met een half koude motor naar de kerk, supermarkt en haar kleinkinderen om de hoek te gaan. Of Nr2 die 100.000km heeft gelopen, en is bereden door een veertiger die uitsluitend lange snelwegritten maakte. Dan zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn...

Op dit moment heb ik als DD(Duffe Daily) een Civic met 73.000 op de teller, moet zeggen dat het wel fijn is dat alles nog heel is en als er iets vervangen moet worden, je niet een week vantevoren al WD40 op de bouten en moeren hoeft te spuiten

Maar ik heb ook een aantal auto's gehad met zeer hoge kmstanden. 1x 350.000km, 2x 275.000km en 1x 225.000km. 1 auto daarvan was echt op, maar die had ik ook voor €200 gekocht als ik me goed herinner. De andere auto's reden echt spatzuiver. Geen scheuren in de bekleding, motor perfect, onderstel perfect. Niks op aan te merken.
Als ik zou moeten kiezen tussen 2 identieke auto's, alleen heeft Nr1 50.000km gelopen en is door een oud vrouwtje uitsluitend gebruikt om met een half koude motor naar de kerk, supermarkt en haar kleinkinderen om de hoek te gaan. Of Nr2 die 100.000km heeft gelopen, en is bereden door een veertiger die uitsluitend lange snelwegritten maakte. Dan zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn...
- Arthur
Maar die details moeten maar net bekend zijn want misschien is het net andersom
- Casper
@Dennis, NOFI, maar jouw merkgerelateerde levensverwachtingen zijn op z'n minst, ehm gewaagd 
Elk merk heeft zo z'n uppers en downers. Saab en Volvo kunnen er wat van, maar die hebben ook zo hun slechtere modelseries gehad. Mercedes bouwde 25 jaar geleden ook nog auto's die een mensenleven mee konden gaan.
Wat betreft de franse merken zul je staan de kijken. De gemiddelde Xantia, XM of BX rijdt makkelijk 300.000km weg en dan kijk ik nog niet eens daar de diesel versie's
TDI'tje van de VAG kunnen makkelijk 3ton rijden zonder grote revisie's. Misschien een keer een turbo, maar een dergelijke reparatie maakt de km-prijs over 3ton slechts een fractie duurder...
De 6 cilinders van BMW zijn ijzersterk. Bij normaal gebruik zijn de M20 en M50 motoren makkelijk in staat 3ton te lopen. Bij een V8 zou ik pas tegen de 4ton het woord revisie pas in de mond durven nemen....
Maargoed tis allemaal erg persoonlijk, en de reden dat auto's naar de sloop worden gebracht is vrijwel nooit de motor, meer andere kostbare randvoorwaarden...

Elk merk heeft zo z'n uppers en downers. Saab en Volvo kunnen er wat van, maar die hebben ook zo hun slechtere modelseries gehad. Mercedes bouwde 25 jaar geleden ook nog auto's die een mensenleven mee konden gaan.
Wat betreft de franse merken zul je staan de kijken. De gemiddelde Xantia, XM of BX rijdt makkelijk 300.000km weg en dan kijk ik nog niet eens daar de diesel versie's

TDI'tje van de VAG kunnen makkelijk 3ton rijden zonder grote revisie's. Misschien een keer een turbo, maar een dergelijke reparatie maakt de km-prijs over 3ton slechts een fractie duurder...
De 6 cilinders van BMW zijn ijzersterk. Bij normaal gebruik zijn de M20 en M50 motoren makkelijk in staat 3ton te lopen. Bij een V8 zou ik pas tegen de 4ton het woord revisie pas in de mond durven nemen....
Maargoed tis allemaal erg persoonlijk, en de reden dat auto's naar de sloop worden gebracht is vrijwel nooit de motor, meer andere kostbare randvoorwaarden...
Laatst gewijzigd door Casper op 22 apr 2009, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Casper
Als een auto in 5 jaar tijd, slechts 25.000km op de klok heeft gezet en je koopt 'm bij een merkdealer, dan verwacht ik dat die details volledig bekend zijn...Arthur schreef:Maar die details moeten maar net bekend zijn want misschien is het net andersom
Het hoeft natuurlijk niet slecht te zijn, maar ik denk dat je je niet moet blindstaren op de kmstand van een auto....
-
130i gaat al naar de ton. Don't give a **** tho.
5 km's vind ik wel weinig
500.000 wel veel

5 km's vind ik wel weinig
500.000 wel veel

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Naja kilometerstand is natuurlijk inherent aan de leeftijd van de auto. Mijn e36 heb ik net over de 170.000km gereden, maar dit vind ik zeker niet veel voor een auto uit 1992. Hij is vandaag precies 16 jaar en 5 maanden oud, dat is 10355km per jaar. Dat vind ik persoonlijk niet veel. Wanneer dergelijke auto's over de 2 ton gaan begin ik wel kritisch te worden.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld een Porsche 964, dan heb ik liever een met 2 ton op de klok met goed onderhoud dan eentje met 1 ton en weinig aantoonbaar onderhoud. Kilometerstand verbind ik dus aan jaartallen en onderhoud.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld een Porsche 964, dan heb ik liever een met 2 ton op de klok met goed onderhoud dan eentje met 1 ton en weinig aantoonbaar onderhoud. Kilometerstand verbind ik dus aan jaartallen en onderhoud.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Het liefst koopt iedereen natuurlijk een auto met zo min mogelijk kilometers.
Mijn GTX heeft 144.000 gelopen. Dat is zo'n 7000 kilometer per jaar. Dat is gewoon erg, erg weinig.
De vorige 156 JTD van mijn ouders hebben we met 300.000 weggedaan. Dat ding reed 80K per jaar.
Voor mij ligt de grens eigenlijk op 150.000 km. Daarboven heeft een auto redelijk veel gelopen.
Mijn GTX heeft 144.000 gelopen. Dat is zo'n 7000 kilometer per jaar. Dat is gewoon erg, erg weinig.
De vorige 156 JTD van mijn ouders hebben we met 300.000 weggedaan. Dat ding reed 80K per jaar.
Voor mij ligt de grens eigenlijk op 150.000 km. Daarboven heeft een auto redelijk veel gelopen.
-
Ik heb een rallye met DIK 190K op de klok,
Ding voelt nog zo fris als een hondje!
Nu kreeg ik een aanbod om een andere rallye weer bij te kopen (Handel dus..) ding heeft 150K NAP,
ZOU voor geen goud willen ruilen.
Staat van de auto is belangrijker dan de KM-stand. Mijn ex 318Ti had maar 59K km op de klok bij aankoop;
WOUW en nog van een vrouw geweest ook....
Laat ik de nadelen opnoemen;
*LUI
*niet vaak schoongemaakt
*Al helemaal nooit gepoetst
*onderhoud? Volgens dealerschema en de APK, veel droge rubbers ed.
*Uitlaat viel er, als nieuw, onderuit ivm de kat..
Kan nog wel ffkes doorgaan......
Ding was netjes, na al die punten.. Maar schrok nadat ik hem 'blind' had gekocht...
Ding voelt nog zo fris als een hondje!
Nu kreeg ik een aanbod om een andere rallye weer bij te kopen (Handel dus..) ding heeft 150K NAP,
ZOU voor geen goud willen ruilen.
Staat van de auto is belangrijker dan de KM-stand. Mijn ex 318Ti had maar 59K km op de klok bij aankoop;
WOUW en nog van een vrouw geweest ook....
Laat ik de nadelen opnoemen;
*LUI
*niet vaak schoongemaakt
*Al helemaal nooit gepoetst
*onderhoud? Volgens dealerschema en de APK, veel droge rubbers ed.
*Uitlaat viel er, als nieuw, onderuit ivm de kat..
Kan nog wel ffkes doorgaan......
Ding was netjes, na al die punten.. Maar schrok nadat ik hem 'blind' had gekocht...
-
Ik vind eerlijk gezegd ook een ultra lage km stand aantrekkelijk maar dat is meer voor het new factor.
De 1987 325i heb ik begin 2004 met net 201.000 km op de teller gekocht, gezien de vele positief verhalen over de M20 blok en het ervaring van mijn vader zijn 325i maakte ik me weinig zorgen. Het was wél een gokje omdat het onderhoudshistorie niet bekend was.
Gelukkig heb ik uiteindelijk probleemloos 92.000 km mee kunnen rijden over net geen 5 jaar tijd. Goede compressie etc etc
De 525i, uit 1994, zie ik dus als relatief 'ouder' met een km stand van 188.000 bij aanschaf.
De 1987 325i heb ik begin 2004 met net 201.000 km op de teller gekocht, gezien de vele positief verhalen over de M20 blok en het ervaring van mijn vader zijn 325i maakte ik me weinig zorgen. Het was wél een gokje omdat het onderhoudshistorie niet bekend was.
Gelukkig heb ik uiteindelijk probleemloos 92.000 km mee kunnen rijden over net geen 5 jaar tijd. Goede compressie etc etc
De 525i, uit 1994, zie ik dus als relatief 'ouder' met een km stand van 188.000 bij aanschaf.
-
Kom eerst maar eens met 4 ton aan hoor....die VAG TDI's zijn ijzersterk.Dennis Cavallino schreef: Een TDI van VAG bij 2 ton. Je loopt dan te hikken tegen torenhoge reparatiekosten.
Overigens, mijn vader zijn A8 4.2 van 2003 heeft er nu 140k kilometer op staan en k ben dr deze winter nog met 4 man mee naar oostenrijk gereden.
ECHT ik mag zo dood neervallen als dat ding niet als nieuw rijdt,ik zou met mijn ogen dicht geen verschil voelen.