Auto verfraaien/verbeteren
- RVV
Auto verfraaien/verbeteren
Hoever wil jij gaan met het aanpassen/verfraaien van je auto ?
Ik ben heel stellig, standaard is goed genoeg, oke mischien nog een zonnegrodijntje voor de kids en knappe velgen (wel origineel) maar dan houd het ook echt op.
Wat ik veel lees op diverse is dat mensen hun auto upgraden met goodies naar een duurder model, tenminste dat probeert men, en soms lukt dat, maar vaak genoeg ook niet.
Waar heb je geld voor over om je auto te "verbeteren" ?
Ik ben heel stellig, standaard is goed genoeg, oke mischien nog een zonnegrodijntje voor de kids en knappe velgen (wel origineel) maar dan houd het ook echt op.
Wat ik veel lees op diverse is dat mensen hun auto upgraden met goodies naar een duurder model, tenminste dat probeert men, en soms lukt dat, maar vaak genoeg ook niet.
Waar heb je geld voor over om je auto te "verbeteren" ?
-
Er is bijna altijd wel iets te verbeteren aan de auto die ik rijd. Het begint met rookglazen knipperlichten en gaat door tot vervanging van het complete motorblok.
Het begint aardig in de papieren te lopen en voor dat geld had ik een veel recentere auto kunnen aanschaffen. Nu rijd ik echter in de auto zoals ik hem wil hebben.
Even een "copy and paste" van de veranderingen die op mijn Cardomain pagina staan:
B234R engine
Maptun stage 5 ECU
Mitsubishi TD04HL-18T#6 turbo
2.75 inch turbo inletpipe
Elksport alu intercooler
Bosch Green Giant injectors
3 Bar MAPsensor
Viggen clutch
K&N filter
Modified airbox with 3" intake
Forge atmospheric dumpvalve
Heatplate removed from manifold
Ported throttlebody transition casting
JT 3" downpipe with racecat
JT 3" exhaust with custom endtip
Hirsch Performance progressive springs
Koni adjustable shocks
Brembo 4pot calipers
Saab 9-3SS Aero 314mm brakediscs
Goodridge stainless steel braided brakelines
MP Performance swaybar
Hirsch Performance 17"x7.8" wheels
Dunlop SP 9000 tires
Viggen bumpers
Viggen sideskirts
Vigger rear spoiler
Saab roofspoiler
Viggen antenna
Colour coded mirrorcaps
Mesh grill
Smoke indicators
Third headrest
Carbon dash
Alle ingrediënten voor een Sjonnie-auto zijn aanwezig:verlaging, grotere velgen, spoilers, gaasgrilletje, dubbele uitlaat, rode remklauwen, etc.

Toch heb ik geprobeerd zo dicht mogelijk bij de originele Saab uitstraling te blijven.
[img:640:480]http://www.saabforum.nl/albums/Maarten/ ... .sized.jpg[/img]

Het begint aardig in de papieren te lopen en voor dat geld had ik een veel recentere auto kunnen aanschaffen. Nu rijd ik echter in de auto zoals ik hem wil hebben.
Even een "copy and paste" van de veranderingen die op mijn Cardomain pagina staan:
B234R engine
Maptun stage 5 ECU
Mitsubishi TD04HL-18T#6 turbo
2.75 inch turbo inletpipe
Elksport alu intercooler
Bosch Green Giant injectors
3 Bar MAPsensor
Viggen clutch
K&N filter
Modified airbox with 3" intake
Forge atmospheric dumpvalve
Heatplate removed from manifold
Ported throttlebody transition casting
JT 3" downpipe with racecat
JT 3" exhaust with custom endtip
Hirsch Performance progressive springs
Koni adjustable shocks
Brembo 4pot calipers
Saab 9-3SS Aero 314mm brakediscs
Goodridge stainless steel braided brakelines
MP Performance swaybar
Hirsch Performance 17"x7.8" wheels
Dunlop SP 9000 tires
Viggen bumpers
Viggen sideskirts
Vigger rear spoiler
Saab roofspoiler
Viggen antenna
Colour coded mirrorcaps
Mesh grill
Smoke indicators
Third headrest
Carbon dash
Alle ingrediënten voor een Sjonnie-auto zijn aanwezig:verlaging, grotere velgen, spoilers, gaasgrilletje, dubbele uitlaat, rode remklauwen, etc.

Toch heb ik geprobeerd zo dicht mogelijk bij de originele Saab uitstraling te blijven.
[img:640:480]http://www.saabforum.nl/albums/Maarten/ ... .sized.jpg[/img]
- Fernando
Re: Auto verfraaien/verbeteren
Nou ja, niet helemaal volgens mij vergeet je nog een.....SPOILERTJE!!Rico v Velzen schreef:Hoever wil jij gaan met het aanpassen/verfraaien van je auto ?

Rico v Velzen schreef:Gisteren toch maar een dakspoiler op de 130i laten monteren, dezelfde die Andre er ook op heeft. In eerste instantie vond ik de dakspoiler erg stoer lijken, al op Andre's 120d, maar de aansluiting op de achterklep vond ik niet moeders mooiste oplossing. Maar daar heb ik me over heen gezet, want de ronde bovenkant maakte de auto een beetje te lief, een dakspoiler maakt het net wat agresiever zonder ordinair te worden. Uiteindelijk ben ik dik tevreden over het resultaat.
- EppeRRR
Ik heb zelf mijn auto lichtelijk aangepast naar eigen smaak.
- Embleemloze grill voorin.
- Witte knippers
- Rondom 40mm verlaging
- Andere (14x8" verbreed staal) wielen.
- Golf 3 GTI stoelen voor een betere zit (hoogte verstelbaar)
Gewoon een beetje aanpassen en verder zo laten, helemaal standaard vind ik voor een 13-in-dozijn auto meestal niet mooi.
- Embleemloze grill voorin.
- Witte knippers
- Rondom 40mm verlaging
- Andere (14x8" verbreed staal) wielen.
- Golf 3 GTI stoelen voor een betere zit (hoogte verstelbaar)
Gewoon een beetje aanpassen en verder zo laten, helemaal standaard vind ik voor een 13-in-dozijn auto meestal niet mooi.
-
Toen ik me Impreza (WRX) nog had...had ik er voor een vermogen aan veranderd, maar daar was het resultaat ook naar (vind ik nog steeds).
[img:1024:672]http://www.xs4all.nl/~reyeswrx/Effe/alb21.jpg[/img]
Daarna 2 x een M3 gereden (E36) waar ik niks aan veranderd heb....jawel trouwens...de paarse had een M5 spoilertje achterop
Met de 330i niks veranderd....zou ook niet weten wat ik zou moeten veranderen.
[img:1024:672]http://www.xs4all.nl/~reyeswrx/Effe/alb21.jpg[/img]
Daarna 2 x een M3 gereden (E36) waar ik niks aan veranderd heb....jawel trouwens...de paarse had een M5 spoilertje achterop

Met de 330i niks veranderd....zou ook niet weten wat ik zou moeten veranderen.
- david
ben zelf niet echt van uiterlijke veranderingen, of het moet al iets heel subtiels zijn
veranderingen die rijeigenschappen ten goede komen vindt ik prima
de veranderingen die ik heb gedaan aan mijn auto:
ander dan originele band...(was pirelli p6000, nu bridgestone potenza so-3)
movit remmerij
verbeterde motormanagement/ecu + k&n luchtfilter (alles op elkaar afgestemd)
nieuwe rvs uitlaat (maar wel met origineel ogend eindstuk)
verder natuurlijk van die kleine dingetjes--- beste bougies die er zijn, beste synt. olie (bedoel hiermee niet bezuinigen op de kleine dingetjes)
o ja. originel radio heb ik vervangen door becker navigatie. dus dat is niet zo iets met al die springende en bewegende led-jes
veranderingen die rijeigenschappen ten goede komen vindt ik prima
de veranderingen die ik heb gedaan aan mijn auto:
ander dan originele band...(was pirelli p6000, nu bridgestone potenza so-3)
movit remmerij
verbeterde motormanagement/ecu + k&n luchtfilter (alles op elkaar afgestemd)
nieuwe rvs uitlaat (maar wel met origineel ogend eindstuk)
verder natuurlijk van die kleine dingetjes--- beste bougies die er zijn, beste synt. olie (bedoel hiermee niet bezuinigen op de kleine dingetjes)
o ja. originel radio heb ik vervangen door becker navigatie. dus dat is niet zo iets met al die springende en bewegende led-jes
-
Ben altijd gecharmeerd van oudere auto's die nog helemaal origineel zijn.
Zag laatst dus Dennis met zijn e34 535i staan, en zag van een afstandje dat het gewoon een mooie wagen was met die honingraat-velgen. Hoe die er van dichtbij uitziet weet ik niet, kan nooit veel zijn in Den Haag 8)
Een kennis van me heeft een pracht van een e32 740i. Auto wordt gekoesterd, totdat ik hoorde dat hij er e34 M5 wielen onder had gezet. Hoe verzin je het?
Mijn 323ti is vanaf de fabriek met bijna alle opties geleverd. Tock waren er nog zaken die ik heb aangepast.
De prachtige 16 inch honingraat wielen vervangen voor e36 M3 3.0 Coupe exemplaren. Heb ze toen van Andre overgenomen en ben er best tevreden over. Ik wilde ze hebben ivm met een strakker stuurgedrag op de Ring ,maar ook omdat ze het M pakket op de Compact mooi aanvullen. Achteraf had ik wel liever de mk2 versies die onder de 3,2 liter M3 zaten gehad.
Ook heb ik een e39 M5 spoilerlip geplaatst. Het past perfect op de achterklep, maar soms heb ik er eigenlijk een beetje spijt van, evenals de US side markers in de achterbumper. Het ziet er mooi uit bij schemer...maar eerlijk gezegd ook een beetje 'Hoefkade effect'
Verder nog de verkorte schakelpook uit een BMW Z8 gemonteerd, waardoor mijn 323ti qua uitvoering gelijk is aan de 323ti Sports Limited Edition die korte tijd in Duitsland geleverd werd.
Alles is dus wel origineel BMW, maar dat zegt tegenwoordig ook niet alles. Hebben jullie die verschrikkelijke witte e60 achterlichten al gezien? Kan je dus gewoon bij de stealer bestellen.
ps. Toch nog een niet originele accessoire op de Compact geplaatst....xenon verlichting van Target.
Zag laatst dus Dennis met zijn e34 535i staan, en zag van een afstandje dat het gewoon een mooie wagen was met die honingraat-velgen. Hoe die er van dichtbij uitziet weet ik niet, kan nooit veel zijn in Den Haag 8)
Een kennis van me heeft een pracht van een e32 740i. Auto wordt gekoesterd, totdat ik hoorde dat hij er e34 M5 wielen onder had gezet. Hoe verzin je het?
Mijn 323ti is vanaf de fabriek met bijna alle opties geleverd. Tock waren er nog zaken die ik heb aangepast.
De prachtige 16 inch honingraat wielen vervangen voor e36 M3 3.0 Coupe exemplaren. Heb ze toen van Andre overgenomen en ben er best tevreden over. Ik wilde ze hebben ivm met een strakker stuurgedrag op de Ring ,maar ook omdat ze het M pakket op de Compact mooi aanvullen. Achteraf had ik wel liever de mk2 versies die onder de 3,2 liter M3 zaten gehad.
Ook heb ik een e39 M5 spoilerlip geplaatst. Het past perfect op de achterklep, maar soms heb ik er eigenlijk een beetje spijt van, evenals de US side markers in de achterbumper. Het ziet er mooi uit bij schemer...maar eerlijk gezegd ook een beetje 'Hoefkade effect'

Verder nog de verkorte schakelpook uit een BMW Z8 gemonteerd, waardoor mijn 323ti qua uitvoering gelijk is aan de 323ti Sports Limited Edition die korte tijd in Duitsland geleverd werd.
Alles is dus wel origineel BMW, maar dat zegt tegenwoordig ook niet alles. Hebben jullie die verschrikkelijke witte e60 achterlichten al gezien? Kan je dus gewoon bij de stealer bestellen.

ps. Toch nog een niet originele accessoire op de Compact geplaatst....xenon verlichting van Target.
- RVV
Moeilijk punt inderdaad, wat is acceptabel ? Een BMW opleuken met originele onderdelen van andere BMW's.
Neem mijn M3 CS. Een M3 met diverse M3 CSL goodies.
Stuur
Stuurhuis
Remmen
Velgen
etc.
Voorheen, zeg maar voorfdat de CS uitvoering er was, was het bijna een doodzonde om een standaard M3 op te leuken met CSL goodies. Mijn CS is toch opgeleukt met een originele CSL kofferbakdeksel en hij heeft ook een CSL voorstabilisator.
Maar verder moet je eigenlijk niet willen gaan, geen CSL bumper, geen CSL rear difusser, geen Carbon delen etc. Dit gaat dan zo wannabee lijken. En dat is jammer.
Wat ik eigenlijk nog wel zou willen zijn originele CSL stoelen, maar deze zijn echt veel te duur, iets van 2500 euro per stuk ofzo. Andre had er Recaro's (furious) ingezet, maar deze kun je niet naar voren klappen zoals CSL stoelen. Dus laat ik het allemaal bij de standaard stoelen. die zeker goed zitten, maar iets te "luxe" zijn in mijn beleving en daardoor onnodig zwaar, wie heeft er nou stoelgeheugen voor 3 personen nodig in een M3
Alsof de hele familie er gebruik van maakt.
Neem mijn M3 CS. Een M3 met diverse M3 CSL goodies.
Stuur
Stuurhuis
Remmen
Velgen
etc.
Voorheen, zeg maar voorfdat de CS uitvoering er was, was het bijna een doodzonde om een standaard M3 op te leuken met CSL goodies. Mijn CS is toch opgeleukt met een originele CSL kofferbakdeksel en hij heeft ook een CSL voorstabilisator.
Maar verder moet je eigenlijk niet willen gaan, geen CSL bumper, geen CSL rear difusser, geen Carbon delen etc. Dit gaat dan zo wannabee lijken. En dat is jammer.
Wat ik eigenlijk nog wel zou willen zijn originele CSL stoelen, maar deze zijn echt veel te duur, iets van 2500 euro per stuk ofzo. Andre had er Recaro's (furious) ingezet, maar deze kun je niet naar voren klappen zoals CSL stoelen. Dus laat ik het allemaal bij de standaard stoelen. die zeker goed zitten, maar iets te "luxe" zijn in mijn beleving en daardoor onnodig zwaar, wie heeft er nou stoelgeheugen voor 3 personen nodig in een M3