Wat is de natuur toch mooi in de lente

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mathieu

Wat is de natuur toch mooi in de lente

Bericht door Mathieu » 21 apr 2009, 09:23

Ik reed vanmorgen op mijn fietsje naar mijn werk en ik had besloten een andere, toeristische, route te nemen.
Normaal gesproken fiets ik door een oer-hollands rivierenlandschap maar deze keer langs de Elshoutse wielen en natuurgebied langs meren, poelen, kreken en plassen.
Waar je 's ochtends niemand tegenkomt. Alles is in de lente bloei en de vogels fluiten om het hardst.

Een diversiteit aan vogels ben ik tegengekomen zoals eenden, ganzen, fazanten.
Een Buizerd die op een paaltje in de zon zat uit te rusten van wat nachtelijke uurtjes op zoek naar een lekker hapje.
Koeien die rustig in de dauw op gras in de zon zaten te genieten van de opkomende zon.
De Kieviten die vrolijk samen de Redbull Air Race aan het naspelen waren. De Wulpen met hun kenmerkende geluid.
Zelfs een Koekoek horen roepen.

En de zon die door de bladeren breekt en letterlijk als zonnestralen zichtbaar zijn.

Dit is zo'n fotogeniek stukje Brabant, dus als een DF-fotografen iets anders willen fotograferen dan alleen maar bloedmooie snelle auto's dan moet je hier eens een mooie zonnige ochtend aan opofferen.

Hier krijg ik dus energie van.

Dennis Cavallino

Re: Wat is de natuur toch mooi in de lente

Bericht door Dennis Cavallino » 21 apr 2009, 09:53

Heerlijke momenten zijn dat. Afgelopen weekend gingen wij van Den Haag naar Wassenaar fietsen. Eerst door wat parken, toen langs Duindigt, de drafbaan. Daarna langs allerlei villa's en uiteindelijk via Meyendel naar de Wassenaarse Slag en Duinerell gereden en vanaf daar terug.

Vooral 't stuk daar in de duinen is één van de allermooste stukjes natuur van Nederland. Vorige week waren we nog op de Veluwe, de Ermelose Heide e.d. en dan merk je hoe enorm leeg en stil Nederland kan zijn. Het voordeel van die heide is dat je er geen goede parkeerplaatsen in de buurt hebt, waardoor men allemaal door rijdt naar de Hoge Veluwe waar 't op hetzelfde tijdstip stampend druk was.
Je moet in NL echt fietsen en wandelen om het te zien. Met de auto rijd je weliswaar soms door mooie gebieden, maar de echte hotspots mis je als je niet stopt en uitstapt voor een wandeling.

Binnenkort verhuizen we van de groene stad Den Haag naar 't platteland. Ik zal de 'natuur' in Den Haag echt wel missen. Buizerds vliegen hier namelijk ook. Eergisteren voerden we een vlaamse gaai nog brood vanaf ons balkon. En als ik nu de vogels hier in het aangrenzende parkje/bosje hoor fluiten, naar buiten kijk en alleen maar groen zie, dan lijkt 't ook net of je in het bos had kunnen wonen.... totdat je een paar seconden later weer een scooter of een ambulance voorbij hoort janken. :|

RutgerK

Bericht door RutgerK » 21 apr 2009, 10:09

Helemaal mee eens dat je zittend in de auto veel mooie natuur mist. Ik zit zelf nauwelijks op de fiets. Sinds we een aantal jaren geleden verhuisd zijn hebben we nog maar één fiets. Laatst moest ik verplicht een dag of 10 ( :whistle: ) verplicht met de fiets en zag ik opmerkelijk veel nieuwe dingen op routes die ik altijd met de auto rijdt.

De nog altijd bestaande vroege zondagochtend stilte valt mij nog altijd op, en inmiddels hebben ook hier de groene halsband parkieten een vaste plek gevonden. Jaren geleden hoorde en zag ik die parkieten op de golfbaan in Zoetermeer maar inmiddels hebben zij zich via Nootdorp, Voorburg, Den Haag, Wassenaar zich ook in Leiden definitief gevestigd.

Overigens dacht ik bij de titel van dit topic dat het over iets anders zou gaan. :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 apr 2009, 10:24

Het toerrit route van afgelopen zondag had je zeker ook heel leuk gevonden Matthieu. 8)

Tom

Bericht door Tom » 21 apr 2009, 11:11

Na dat groen links gelul van Mathieu uit de topicstart doe ik toch maar een poging om dit nutteloze topic te redden:

Afbeelding

:mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 21 apr 2009, 11:16

Hier ook een stukje puur natuur. :) http://www.dumpert.nl/mediabase/471481/ ... _weer.html" onclick="window.open(this.href);return false;

RobS

Bericht door RobS » 21 apr 2009, 11:35

Mathieu schreef:Ik reed vanmorgen op mijn fietsje naar mijn werk en ik had besloten een andere, toeristische, route te nemen.
Normaal gesproken fiets ik door een oer-hollands rivierenlandschap maar deze keer langs de Elshoutse wielen en natuurgebied langs meren, poelen, kreken en plassen.
Waar je 's ochtends niemand tegenkomt. Alles is in de lente bloei en de vogels fluiten om het hardst.

Een diversiteit aan vogels ben ik tegengekomen zoals eenden, ganzen, fazanten.
Een Buizerd die op een paaltje in de zon zat uit te rusten van wat nachtelijke uurtjes op zoek naar een lekker hapje.
Koeien die rustig in de dauw op gras in de zon zaten te genieten van de opkomende zon.
De Kieviten die vrolijk samen de Redbull Air Race aan het naspelen waren. De Wulpen met hun kenmerkende geluid.
Zelfs een Koekoek horen roepen.

En de zon die door de bladeren breekt en letterlijk als zonnestralen zichtbaar zijn.

Dit is zo'n fotogeniek stukje Brabant, dus als een DF-fotografen iets anders willen fotograferen dan alleen maar bloedmooie snelle auto's dan moet je hier eens een mooie zonnige ochtend aan opofferen.

Hier krijg ik dus energie van.
Ik zit zelf regelmatig op de racefiets in het Brabantse land en vraag me dan vaak genoeg wat ik in godsnaam in een veel te duur rijtjeshuis midden in de stad doe :D

Qua natuur en uitzicht is de Malpie bij mij favoriet, op zondagochtend (half 9) is er he-le-maal niemand. Het enige wat je dan hoort zijn natuurgeluiden en een zacht zoemend geluid van m'n bandjes over het asfalt. In de zomermaanden lopen er hooglanders rond, zo'n beest is best groot als ze midden op het fietspad staan en je moet er langs :P

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 apr 2009, 12:10

Ja laten we allemaal gaan fietsen.....goed voor het milieu en voor je fitheid......mannen dit is een AUTO!!!! forum..

DF is niet Driving Fiets

Zet net zn Gazelle in de garage uurtje langs de IJssel gefiets :mrgreen:

Marc R

Bericht door Marc R » 21 apr 2009, 14:20

Wat ook heel erg mooi is als ik op zo'n dag de motor van mijn Baylinertje start en een stukje het Markermeer op vaar en dan net uit de wind onder de dijk van Marken het ankertje uitgooi,het zonnedek uiklap en dan met een heerijk klein briesje en het zonnetje in je gezicht een uurtje lig te dommelen.....

OH-MY-GOD...daarna ben ik weer helemaal neua.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 21 apr 2009, 14:48

Marc,

Jij bent morgenvroeg thuis 8)

Laurens

Bericht door Laurens » 21 apr 2009, 22:00

Zo'n fiets heeft toch ook achterwiel aanrdijving he.. :hmmm:

:love: :hosanna:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 22 apr 2009, 19:26

Tom schreef:Na dat groen links gelul van Mathieu uit de topicstart doe ik toch maar een poging om dit nutteloze topic te redden:

Afbeelding

Plaats reactie