Tips/adviezen vakantie zuid italié

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
leonard

Tips/adviezen vakantie zuid italié

Bericht door leonard » 20 apr 2009, 15:15

Komende zomer vakantie wil ik met vrouw en kindertjes op vakantie naar zuid-italié. Heeft iemand tips/advies voor me qua leuke plaatsen??

We zoeken een mooi 6/8 persoonshuis met zwembad aan het strand. liefst pal aan zee.(Wel graag een zandstrand) nabij of op de boulevard van een leuk stadje.

Stadje graag wel met een beetje bevolking.Als we alleen op het terras zit te eten vinden toch wat minder :mrgreen: .

Iets waar we wateractiviteiten kunnen huren zoals een boot/jetski.

heeft iemand tips??????

Mathieu

Re: Tips/adviezen vakantie zuid italié

Bericht door Mathieu » 20 apr 2009, 15:26

Je hebt wel veel wensen, zeg.
Is een all inclusive vakantie naar Turkije niets :?:
Metchuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 apr 2009, 15:29

Leonard....Italie is erg mooi en eigenlijk voel ik me daar prettiger dan Frankrijk alleen kun je in Frankrijk veeeeeel meer huizen vinden dan Italie.

vakantie.pagina.nl daar begint mijn zoektoch vaak en naa een avondje of 4 5 dan heb ik voor mij de bestemming.

http://www.riviera-villages.com/" onclick="window.open(this.href);return false; hier gaan wij deze week naar toe....

Mathieu

Bericht door Mathieu » 20 apr 2009, 15:42

Of als je toch echt niet naar Turkije wilt :bag:

http://www.zuiditalie.nl/

Moet je zeker wat kunnen vinden.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 20 apr 2009, 17:30

Ben twee keer in Turkije geweest, en ik ga er volgend jaar weer heen, maar toch is het niet echt iets waarvan ik denk, f*ck yeah dat is mijn #1 vakantieland.
Heb altijd het gevoel als ik daar rondloop of verblijf in het resort dat men zoiets heeft van 'wat mot jij nou hier'. Ben overigens geen sjonnie/aso/whatever, maar krijg de indruk dat het gewoon een algemene statement is naar elke vakantieganger. Ze zien je als een soort wandelende geldbuidel en willen wel je geld maar niet je aanwezigheid.

Italië, Caorle heb ik goede dingen over gehoord echter zit dat niet in het Zuiden :bag:

Remko

Bericht door Remko » 20 apr 2009, 18:01

Ik ben ooit eens met drie vrienden in 24 uur naar Napoli (Sorrento) gereden. Wat moet ik zeggen.......druk, heet en stoffig en redelijk ongeschikt om met kinderen naartoe te gaan. In Napoli zelf hebben we niets gemerkt van enige vorm van criminaliteit (de stad staat er bekend om). Het ging ons er meer om dat we een startpunt hadden voor onze Italie trip. We zijn via Rome, Pisa, Florence, Venetie en de Dolomieten in twee weken teruggereden naar Nederland.

Van Wikipedia:
Een mens die Napels heeft gezien kan nooit meer treurig zijn, aldus Goethe. In Napels schreef hij in zijn dagboek: "Vedi Napoli e poi muori!" sagen sie hier. Siehe Neapel und stirb!, waarmee de Napolitanen dan op de overweldigende schoonheid van hun plek doelden. Deze uitspraak (meestal vertaald als Eerst Napels zien, en dan sterven) wordt nog steeds gebruikt om aan te geven dat iets een grote indruk maakt.

Al met al een fantastische trip, met bier en vrienden welteverstaan.

Een grappige anekdote is nog wel dat ik in de afdaling van de Vesuvius de achterband van de Ducato (2.8 turbodiesel) aan gort reed. Bij het eerste huis dat we tegenkwamen troffen we een local incl. scooter. Ik ben met de local de Vesuvius verder afgedaald op die scooter (ja dat was doodeng) op weg naar een bandenboer in het centrum van Napoli. Eind goed al goed maar sinds ik Gomorra gezien heb denk ik wat anders over die actie (ongetwijfeld onterecht).

leonard

Bericht door leonard » 21 apr 2009, 09:12

[quote="duifjes.com"]Leonard....Italie is erg mooi en eigenlijk voel ik me daar prettiger dan Frankrijk alleen kun je in Frankrijk veeeeeel meer huizen vinden dan Italie.

quote]

Leuki dat je dat zegt jacco.Ik ervaar nl. hetzelfde in frankrijk

Ik ben een aantal keer in st maxime/st tropez geweest. Die sfeer (gezelligheid,marktjes,terrasjes, bootje huren, mooi weer) zoek ik maar dan in Italié. De fransen vind ik gewoon niet leuk!!

en jongens....... ,,,,,,,,,,,, turkye is echt geen optie !!!!! :mrgreen: :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 apr 2009, 10:53

Leonard....dus daarom gaan we donderdag as. weer naar St. Tropez....de sfeer de stranden etc. :banaan:

Toen we nog geen kinderen hadden gingen we altijd naar Italia van hotel naar huisje naar hotel etc....

Plaats reactie