Van Autoblog:
We hoeven niet meer in de bosjes te gaan liggen, want de Insignia OPC is eindelijk hier. De cijfers? 2.8 V6 turbo, 325 pk, 6 seconden, 250 km/h begrensd.
Qua uiterlijke wijzigingen valt vooral de voorbumper op, maar ook het spoilertje op de kofferklep en de geïntegreerde dubbele uitlaten mogen er zijn. In het interieur vinden we Recaro-stoeltjes met mooi leer, een opnieuw ontworpen klokkenwinkel, een goed ingepakt stuur en een ander pookje voor de zesversnellingsbak.
Maar het allerbeste nieuws is natuurlijk dat allevier de wielen van deze Insignia worden aangedreven. Hoe belangrijk dat is weten zij die ooit in de Vectra OPC hebben gereden, met een iets minder potente versie van deze motor in combinatie met voorwielaandrijving. En die het nog kunnen navertellen.
Niet alleen heeft de Insignia OPC vierwielaandrijving, hij is ook uitgerust met het eLSD dat we kennen van bijvoorbeeld de Saab Turbo X. Hiermee worden de krachten niet alleen over voor- en achterwielen verdeelt, maar ook tussen de achterwielen onderling (tot 40% verschil). Grip genoeg dus, mede dankzij het aangepaste onderstel. Als je wilt stoppen kan dat ook; Brembo geventileerde en geperforeerde schijven prijken achter de 19″ of optionele 20″ velgen.
Deze herfst staat de Insignia OPC bij de Opel-dealer. De prijs is nog niet bekend.