Rekening 4 banden monteren + balanceren !?!?!
- markk
Rekening 4 banden monteren + balanceren !?!?!
Ergens vorig jaar setje originele 18" M3 velgen + losse banden (Bridgestone RE50A's) overgenomen van Rico.
Onlangs laten monteren. Dus
- IK: 4 losse velgen + 4 losse banden afleveren bij de dealer
- Dealer: monteren / balanceren
- IK: 4 velgen+banden meenemen.
Banden/velgen waren los en zaten dus niet op de auto.
Krijg zojuist de factuur binnen. Val stijl achterover. Wat mag dit, normaal, kosten ?
PS: Had gerekend op max. uurtje werk / 60 euro dus 15 euro per band/velg.
Mark.
Onlangs laten monteren. Dus
- IK: 4 losse velgen + 4 losse banden afleveren bij de dealer
- Dealer: monteren / balanceren
- IK: 4 velgen+banden meenemen.
Banden/velgen waren los en zaten dus niet op de auto.
Krijg zojuist de factuur binnen. Val stijl achterover. Wat mag dit, normaal, kosten ?
PS: Had gerekend op max. uurtje werk / 60 euro dus 15 euro per band/velg.
Mark.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: Rekening 4 banden monteren + balanceren !?!?!
Vind 50 euro nog redelijk, alles daarboven te duur.
- Tristan
Waarom hiervoor naar de dealer?
Bandenboer is 9 van de 10 keer goedkoper.
Bandenboer is 9 van de 10 keer goedkoper.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
De gemiddelde bandenboer rekent voor dit werk 10-15 euro per wiel. Dat wil zeggen, dat kreeg ik te horen na een rondje rondbellen in de regio eindhoven. Volgens mij heb ik daarbij niet doorgegeven welke velgmaat het betrof dus dat zou geen verschil moeten maken.
Even de BMW-factor erover gooien en dan de M-factor dus je zult wel het dubbele moeten aftikken
. Snap zoals hierboven gezegd ook niet waarom je dat bij de dealer laat uitvoeren, bandenboeren doen de hele dag niks anders (en kunnen het dus ook vaak sneller/efficienter). My guess is 110 euro.
Edit: ik zie dat de velgenset niet was uitgerust met banden, dus dan mag het zéker niet meer dan 5 tientjes kosten. Maar ik blijf bij m'n 110 euro
. Werk kan m.i. in 20 minuten gedaan worden.
Even de BMW-factor erover gooien en dan de M-factor dus je zult wel het dubbele moeten aftikken

Edit: ik zie dat de velgenset niet was uitgerust met banden, dus dan mag het zéker niet meer dan 5 tientjes kosten. Maar ik blijf bij m'n 110 euro

- Sjef
Uurtje werk dealer. 100 incl
wat materiaal voor op de rekening 20 euro.
Mijn gok, 120 euro.
Wat hierboven staat: volgende keer bandenboer! ben je echt voor 65 max klaar
ps; al gecontroleerd of er toch niet een butsje o.i.d. voor dat bedrag aangebracht is op een nieuwe/oude velg?
edit: zie net. nieuwe banden en velgen dus idd alleen erop leggen. Half uur werk bij de stealer! maar daar zit de X-factor dan vast nog op dus ik stel bij naar 99,90 euro incl
wat materiaal voor op de rekening 20 euro.
Mijn gok, 120 euro.
Wat hierboven staat: volgende keer bandenboer! ben je echt voor 65 max klaar
ps; al gecontroleerd of er toch niet een butsje o.i.d. voor dat bedrag aangebracht is op een nieuwe/oude velg?
edit: zie net. nieuwe banden en velgen dus idd alleen erop leggen. Half uur werk bij de stealer! maar daar zit de X-factor dan vast nog op dus ik stel bij naar 99,90 euro incl
Laatst gewijzigd door Sjef op 14 apr 2009, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb er eigenlijk nooit voor betaald, hoort bij de service bij m'n Turkse garage 8)
- Tristan
Uitlaten ook?Metchu schreef:Ik heb er eigenlijk nooit voor betaald, hoort bij de service bij m'n Turkse garage 8)

-
van de week eens kijken hoe die dat voor me gaat oplossen 

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ja ik heb hier wel eens 20e per band betaald voor monteren/balanceren. Dat vond ik al wat veel. Dus meer dan 80e mag het niet zijn imho.
-
9 euro per band bij bandenmannetje, 15 euro bij mijn monteur, vind ik eigenlijk ook al te veel.
- VLA
betaal hiervoor 12,50 euro per wiel.
- Fernando
Met alle respect hoor markk maar dit kun je toch verwachten bij de stealer....
Ik gok op een goede 140 euro. :shakeit:

Ik gok op een goede 140 euro. :shakeit:
- HansD
Ik denk dat ze je zo graag als klant willen houden dat het als service is gedaan of max € 25 8)
- markk
Rekening was 85 euro (incl. BTW) en niet bij de BMW dealert maar bij mijn huis-tuin-en-keuken Subaru dealer waar ik altijd goed mee overweg kan en zeer tevreden mee ben. Hebben zelfs in het verleden voor circuitsetjes dit wel "gratis" gedaan.
Ze helpen me altijd goed, hebben goede service en mogen dus best wat duurder zijn dan de bandenboer. Hoef niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar echt dit vind ik buitensporig...
Morgen maar eens "praten"...
Mark.
Ze helpen me altijd goed, hebben goede service en mogen dus best wat duurder zijn dan de bandenboer. Hoef niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar echt dit vind ik buitensporig...
Morgen maar eens "praten"...
Mark.
-
Buitensporig? Mwah. Ik mag in Amersfoort blij zijn als ik het ergens voor 15 euro per band kan laten doen. Max 20 euro. Dus je hebt teveel betaald, maar niet zoveeeel te veel 

- Knot
Mwah.. valt me nog mee... voortaan vooraf afspreken natuurlijk. Ik betaal hier in de buurt 15 euro per wiel, los aanleveren van velg en band. Belangrijkste is dat daar een kunststof bek op het montageapparaat zit, een hoop durven gewoon een stalen bek boven peperdure lichtmetalen velgen te hangen.
- SvB
Val je van 85 euro al stijl achterover !?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Heb je van die dikke auto's en dan vind je dit veel geld.
Kan het aan de ene kant wel begrijpen, maar aan de andere kant wat denk je dat jij kaal per uur kost !!
Ik neem aan dat het met de nodige bekwaamheid is gedaan, van die prusters van de Kwik-Fit die je wielen naar de kloote helpen wordt je ook niet vrolijk van.
Ga eens naar een BMW dealer met hetzelfde verhaal, ben je wellicht meer kwijt !!
S.
Kan het aan de ene kant wel begrijpen, maar aan de andere kant wat denk je dat jij kaal per uur kost !!
Ik neem aan dat het met de nodige bekwaamheid is gedaan, van die prusters van de Kwik-Fit die je wielen naar de kloote helpen wordt je ook niet vrolijk van.
Ga eens naar een BMW dealer met hetzelfde verhaal, ben je wellicht meer kwijt !!
S.
- Knot
Hoe ik denk... kijk eens wat een fun je straks hebt voor die 85 euro... op kale wielen kan je ook niet knallen.. dussss.. 

- Erik dB
Met een uurtje werk en wat afschrijving materieel zit je toch al vrij snel op zo'n bedrag? Je moet het allemaal zelf weten natuurlijk, maar ik zou het de moeite (en benzinegeld, straks kost het nog 5 euro aan benzine ook
) niet waard vinden om er te gaan "praten"...

- Hans
Ik vind 85 Euro ook wel een nette prijs.
- Sjef
Tot zover ik weet rekent markk altijd kaal hoorSvB schreef:Val je van 85 euro al stijl achterover !?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
S.

-
SvB schreef: Heb je van die dikke auto's en dan vind je dit veel geld.
Dat is toch onzin wat je zegt...
Als een pak brood 5 euro is, kan je het makkelijk betalen, maar dan is het toch MODDERFOKKING veel geld!!!

- Niels v D
Re050A is redelijk stijf, en dat met 18 inch is wat lastiger om te monteren, dus valt nog wel mee vind ik.
Wij vragen volgens mij rond de 20 euro ook per band, Opel dealer.
Wij vragen volgens mij rond de 20 euro ook per band, Opel dealer.
- markk
SvB schreef:Val je van 85 euro al stijl achterover !?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
S.
Gaat niet om het absolute bedrag, gaat om het bedrag versus de geleverde dienst. Nogmaals het kan hooguit een uurtje werk zijn en ja dan vind ik 85 euro voor een standaard bandenklusje buitensporig.
PS: Ik krijg het niet per uur...
Mark.
- GTRene
Voor bij een dealer valt 85,-euro mee met dat soort velgen ben je al met al zo een uurtje zoet, en vaak moeten ze dingen met 2 man doen wil je de velgen heel houden....
echter ga je naar de bandenboer met hun vaste prijzen
dan ben je wel wat goedkoper uit, zo'n 12.5 per wiel, maar dat is eigenlijk als je daar je banden haalt...doe je dat niet kan ik me voorstellen dat je wat meer kwijt bent
In jou geval dus en bij een autodealer is 85,- heel reëel, immers hun hebben geen verdienste aan de banden, en moeten vaak met 2 man op die velgen rammen, of een dure set hebben maar dan nog.
neem het en hou ze te vriend, next time eerst prijs vragen van te voren als je het niet zeker weet?
trouwens hebben ze ook nog nieuwe ventielen geplaatst? dat kost ook wat in dit geval (ik laat de mijne op de hartge zitten zijn speciale en blijft best lang goed)
echter ga je naar de bandenboer met hun vaste prijzen

In jou geval dus en bij een autodealer is 85,- heel reëel, immers hun hebben geen verdienste aan de banden, en moeten vaak met 2 man op die velgen rammen, of een dure set hebben maar dan nog.
neem het en hou ze te vriend, next time eerst prijs vragen van te voren als je het niet zeker weet?
trouwens hebben ze ook nog nieuwe ventielen geplaatst? dat kost ook wat in dit geval (ik laat de mijne op de hartge zitten zijn speciale en blijft best lang goed)