Mercedes E400 CDI vs BMW 528i
- Hans
Mercedes E400 CDI vs BMW 528i
Gisteren reed ik op de Autobahn bij Keulen met 120-130 achter een linkshanger toen er in mijn spiegel twee priemende Xeons aan kwamen stormen, ik ging naar rechts zodat hij de linkerbaan mooi voor me schoon kon vegen. Toen ik weer rechts achter de Mercedes aansloot zag ik op de achterklep E400 CDI staan, mooi dacht ik nu kan ik eens zien waar zo'n koppelmonster toe in staat is, want hij had er wel zin in. De wagen voor hem ging naar rechts, en ik gaf meteen volgas om het kleine gaatje voor me dicht te rijden en dan meteen aan te kunnen haken bij die Benz. Hij gaf naar mijn mening flink gas, maar het verwachte gat bleef uit, tot de 220 bleef ik er gewoon achter hangen, hij reed zoveel mogelijk rechts zodat ik niet in de slipstream hong, hem inhalen ging niet omdat er toch steeds verkeer opdook en hij dan weer naar links kwam. En de keren dat hij zich vast reed op een linkshanger met 120-140 omdaarna weer door te stomen naar +200 kon ik er steeds goed bij blijven. Ik heb het vermoeden dat die E400 CDI achter op de klep lichtelijk overdreven is aangezien ik met mijn vorige 328i al moete zat had met een E320 CDI.
- Macboy
- Downforce Dennis
heb met de 5 ook eens naast een E320 cdi break gestaan... Die ging toch voor de bijl en vrij gemakkelijk
... ofwel lag het aan mij natuurlijk.
Eens gestuurd in de S320cdi van mijn nonkel, sorry maar dat is een rukbak + rukmotor. Echt niet snel, kloteautomaat en vage besturing. Stuur kwam nooit terug naar zijn middenstand
half jaar heeft ie de S, is inmiddels ingeruild voor een Cayenne, geen tevreden klant dus.

Eens gestuurd in de S320cdi van mijn nonkel, sorry maar dat is een rukbak + rukmotor. Echt niet snel, kloteautomaat en vage besturing. Stuur kwam nooit terug naar zijn middenstand

half jaar heeft ie de S, is inmiddels ingeruild voor een Cayenne, geen tevreden klant dus.
- Macboy