Met deze auto heb ik veel Driving Fun gehad ( al geen circuit kilometers mee gemaakt) en was me altijd trouw geweest. Maar op een gegeven moment, wil je soms tóch iets jongers en chiquer.
(nog met die booskijkers en zwarte nieren

Een paar weken geleden heb ik een 2e auto opgehaald. Het bedoeling was om de E30 te stallen en goed laten aanpakken. Ik begon namelijk iets te veel last van roest en rottigheid te krijgen. Ik zou dan ook het hele restauratie project op DF posten maar werd een dag wakker en besloot hem gewoon weg te doen. Donderdag is die naar zijn nieuwe eigenaar gegaan.
Vanmiddag Luuk van Kaathoven opgehaald en zijn we rondom mooie Noord Brabant wezen shooten.
Post maar Luuk 8)
Het is uiteindelijk een E34 525i, productie datum 1-03-1994, Executive handbak geworden met een niet te hoge km stand van 188.000 bij aanschaf. Auto heeft maar 2 eigenaars gehad binnen hetzelfde familie.
Oxfordgrun Metallic dus kan ik lekker tekeer gaan met het poetsen Allen

Opties (o.a)
S240A Stuurwiel leer
S314A Buitenspiegel, bestuurderslot verward
S401A Schuifdak elektr.
S411A 4x elektr. ruiten
S416A Zonnerollo elektr.
S438A Luxe houten uitrusting
S540A Snelheidsregeling ( cruis ctrl.)
S564A Pakket interieurverlichting
Volgens de vorige eingenaar zijn de Hartge velgen (17 x 8.5j Et 13 rondom) als extra optie geleverd bij Bert Story toen.
Blah blah blah..
Een 540i leek me zeker wat, ook naar gezocht maar vroeg me sterk af of het een verstandig keuze zou zijn ivm running costs. De e34 M5 die kort geleden te koop stond hier op DF ( viewtopic.php?f=5&t=14102" onclick="window.open(this.href);return false; ) viel ook nog binnen mijn budget.. Ging ook snel weg.
Toen ik aan het kijken was doken er veel E36's op, ik had ook bijna een mooie 328i sedan gekocht met M3 sperdiff en toen zag ik het E34 advertentie staan. Die e36 328i was natuurlijk rapper geweest maar ja..
Mods
-Intussen 2k mee gereden en bevalt de e34 me over het algemeen wel. Het eerste wat ik aan zou willen pakken qua mods is het onderstel.
Op de E30 had ik Koni geel met Apex veren, Koni ook een goede keuze bij een 525i? Zijn E34 M stabi's de moeite waard? Voorlopig straatgebuik maar wie weet doe ik in het toekomst aan een DF trackday mee.
-Mischien een EPS of Eisenmann auspuff?? Een e34 met M50 is mij net iets te stil..
Cosmetisch
- Alle lijsten met kleine bechadingen worden z.s.m vervangen
-Lelijke kenteken platen vervangen, gelijk met opgezete letters.
-Frank M3 zijn 525i Sport interieur

Verder nog suggesties iemand?