Prima plan dus motorpakken aan. Ik pak m'n FJ1200 uit en vrouwlief pakt d'r Burgman 650 uit. Superding zo'n Burgman scooter. Computer gestuurde CVT met "normal" en "power" stand voor de CVT schakeling. Ook kan je nog tiptronic schakelen.
Rijden weg en vrouwlief seint direct dat er wat mis is. Kan me enkel niet uitleggen wat er is. Ik rijd 50 meter en merk direct: Burgman / CVT schakelt niet op

Rustig terug gereden. Service manual erbij gepakt en wat dingen geprobeerd / gecontroleerd.
- Eerst accu er maar af en er weer op. Geen resultaat.
- Hoofdzekering van de CVT computer gecontroleerd. Was prima.
K*T, K*T, K*T. Volgende week dus met 20 km/h naar dealer en daar maar weer verder kijken wat er mis is. CVT naar de klote ? CVT computer naar de klote ?
Bah...
Gefrustreerd ga ik wat googlen en zoeken op het burgman forum. Eerste topic direct raak. Hebben meer Burgman 650's last van.
IS DE SENSOR/SCHAKELAAR VAN DE MIDDENBOK !!!
Die wil wel eens vuil worden en vast gaan zitten (logisch aan de onderkant van een scooter/motorfiets) CVT computer denkt dan dat ie op de middenbok staat en weigert dan op te schakelen om te voorkomen dat je achterwiel met 200km/h gaat spinnen en tot desastreuze gevolgen lijdt als ie dan plotseling van de middenbok afschiet.
ff porren met schroevendraaier om alle troep/vuil weg te halen. Palletje schiet naar buiten. Spuitbus siliconenspray erbij., beetje smeren. En alles weer prima...
Klote elektronica...
Mark.