Intrax
- David R.
Intrax
Wat zijn jullie ervaringen met Intrax. Ik ga er eerdaags eens even met de Porsche langs aangezien de wegligging niet ok is. Heb nu Bilstein met H&R veren maar auto is erg nerveus en labiel. Henk Thuis heeft er ook mee gereden en vond dat hij als een dweil op de weg lag. Ik weet dat er een schokdemper bij zit waar het oog/bevestiging een keer opnieuw aangelast is, en dat de reservoirs vorige keer op 5 bar stonden waar dat 10 bar had moeten zijn. We hebben ze weer op druk gezet maar kan het dat die dingen lekken.
Het voordeel van Intrax is volgens mij de service. Als ik zelf moet gaan uitzoeken waar een tandje meer en waar een tandje minder ben ik 15 jaar verder. Tevens heb ik het idee dat hij vrij aardig begrijpt wat ik ermee wil. Ik loop op zo'n dag niet met allerlei datasheets waarmee ik de setup ga veranderen als het een andere baan is of het weer omslaat. Dit moet vrij simpel blijven. Nu zijn er natuurlijk meer aanbieders maar ik heb het idee dat de service een groot pluspunt is bij Intrax.
Iemand andere ervaring en wat zijn de kosten ongeveer.
Het voordeel van Intrax is volgens mij de service. Als ik zelf moet gaan uitzoeken waar een tandje meer en waar een tandje minder ben ik 15 jaar verder. Tevens heb ik het idee dat hij vrij aardig begrijpt wat ik ermee wil. Ik loop op zo'n dag niet met allerlei datasheets waarmee ik de setup ga veranderen als het een andere baan is of het weer omslaat. Dit moet vrij simpel blijven. Nu zijn er natuurlijk meer aanbieders maar ik heb het idee dat de service een groot pluspunt is bij Intrax.
Iemand andere ervaring en wat zijn de kosten ongeveer.
- GTRene
Re: Intrax
Als ik de set-up zo hoor war je nu mee rijd en wat je daar al aan gewerkt? hebt dan is dat ni goed meer...
In elk geval moet jij zekers nieuw spul hebben! thats for sure
dat wat je nu hebt qua merk zal best goed zijn, als het maar weer nieuw is! dat wat je nu rijd lijkt me rijp voor de sloop
Intrax zelf geen ervaring mee, maar als het nieuw is en aangepast voor jou Porsche zal het in elk geval beter zijn dan je oude spul
Succes, trouwens goed dat ie nu wel beter loopt
is het qua motorisch nu klaar of nog niet helemaal...
In elk geval moet jij zekers nieuw spul hebben! thats for sure

Intrax zelf geen ervaring mee, maar als het nieuw is en aangepast voor jou Porsche zal het in elk geval beter zijn dan je oude spul

Succes, trouwens goed dat ie nu wel beter loopt

- Michel P
Heb Intax op mijn GTT gehad, onderstel top, service en kennis subliem. Ga eens kijken in zijn bedrijf, en zie wat hij allemaal maakt en kan.
Als ik een ander onderstel onder de M3 wil is er voor mij maar een adres.
Michel
Als ik een ander onderstel onder de M3 wil is er voor mij maar een adres.
Michel
- Bert ///M3
Stikstof reservoirs kunnen idd na verloop van tijd gaan lekken.
Intrax is op het service vlak idd erg goed, zetten je hele auto op en je krijgt hem met een basissetting terug. Je kan ze altijd lastig vallen met vragen etc maakt niet uit.
Kosten ligt er aan wat je wilt.
Ik neem aan dat je geen straat RS setjes neemt onder de Porsche
Dan kom je eigenlijk op 2 keuzes, dat is of een 4WAY systeem, extrene reservoirs met 3 (4e zit er ook op maar is basis demping) verstellingen per schokbreker. Voor zoiets ben je denk ik tussen de 7500 en 9.000 euro kwijt afhankelijk van opties.
Simpeler is een 1K2 systeem. Dan stel je de schokbreker met 1 knop in, je hebt geen externe reservoirs. Dat loopt van ongeveer 2500 tot 4500 euro afhankelijk van opties.
Je hebt bij beide typen meerdere versies met oa verschillen in dikte van de bovenste zuigerstang voor bij inverted poten etc. Je kan een speciale nitraatcoating (black titan) op de zuigerstangen laten doen etc etc.
Voor het fijne moet je gewoon even bij ze langs en een praatje maken, dan kan Henk precies zeggen hoe het zit qua prijzen enz.
Als je je verder niet verdiepen wil in afstelmogelijkheden dan ben ik geneigd om te zeggen dat 4WAY systemen voor jou echt weggegooid geld is.
Intrax is op het service vlak idd erg goed, zetten je hele auto op en je krijgt hem met een basissetting terug. Je kan ze altijd lastig vallen met vragen etc maakt niet uit.
Kosten ligt er aan wat je wilt.
Ik neem aan dat je geen straat RS setjes neemt onder de Porsche

Dan kom je eigenlijk op 2 keuzes, dat is of een 4WAY systeem, extrene reservoirs met 3 (4e zit er ook op maar is basis demping) verstellingen per schokbreker. Voor zoiets ben je denk ik tussen de 7500 en 9.000 euro kwijt afhankelijk van opties.
Simpeler is een 1K2 systeem. Dan stel je de schokbreker met 1 knop in, je hebt geen externe reservoirs. Dat loopt van ongeveer 2500 tot 4500 euro afhankelijk van opties.
Je hebt bij beide typen meerdere versies met oa verschillen in dikte van de bovenste zuigerstang voor bij inverted poten etc. Je kan een speciale nitraatcoating (black titan) op de zuigerstangen laten doen etc etc.
Voor het fijne moet je gewoon even bij ze langs en een praatje maken, dan kan Henk precies zeggen hoe het zit qua prijzen enz.
Als je je verder niet verdiepen wil in afstelmogelijkheden dan ben ik geneigd om te zeggen dat 4WAY systemen voor jou echt weggegooid geld is.
-
De Beier had met hun race auto zeer slecht ervaring met intrax. Lekkage veel te harde veren. De auto wou geen bocht meer om de sierra s uit 1980 gingen de 500pk racer voorbij. Uiteindelijk zijn we bij peter klaasen Moton uitgekomen en de auto stuurt in en blijft naar het scheivlak goed stabiel. Auto stuurt nu zoals ie moet sturen.
De clubsport set is super voor het circuit dat zit ook onder Z4 GT4 bmw s en voldoet de beier ontzettend goed onder hun racer.
Ik heb nu voor mijn auto ook een setje moton street besteld.

Andere super optie is Ohlins die kan je via chiel bos krijgen das ook zeer goed adres.
De clubsport set is super voor het circuit dat zit ook onder Z4 GT4 bmw s en voldoet de beier ontzettend goed onder hun racer.
Ik heb nu voor mijn auto ook een setje moton street besteld.

Andere super optie is Ohlins die kan je via chiel bos krijgen das ook zeer goed adres.
- Tom V
Intrax maakt leuke spullen maar over service ben ik niet te spreken. Verkoop is leuk en daarna hoef je niet meer terug te komen. Lekkende dempers na revisie, slordig gemonteerd en vaak geeft het bedrijf niet thuis.
Moton hoor ik positievere verhalen over. Zoals ik al een keer zei zou je eens contact op moeten nemen met Geeris ( http://www.paulgeeris.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ). Hebben al hun auto's op intrax gehad en zijn zoals Andre ook overgestapt op Moton. Misschien kun je hun eens vragen naar ervaringen, ze rijden ook soortgelijke auto's.
Moton hoor ik positievere verhalen over. Zoals ik al een keer zei zou je eens contact op moeten nemen met Geeris ( http://www.paulgeeris.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ). Hebben al hun auto's op intrax gehad en zijn zoals Andre ook overgestapt op Moton. Misschien kun je hun eens vragen naar ervaringen, ze rijden ook soortgelijke auto's.
- David R.
Ik heb er de ballen verstand van maar ik voel wel als ik rij of het goed is of niet. Krijg nu niet echt vertrouwen in de auto. Het is misschien niet alleen de demping maar ook de setup (camber etc). Ik heb het idee dat men bij Intrax wel een totaalpakket aanbiedt en niet alleen een setje dempers met veren.Weet niet hoe dat bij bijvoorbeeld Moton is.
- Bert ///M3
Totale plaatje is toch iets waar je aan werken moet, ze kunnen je een basis setting meegeven maar dat je nog moet finetunen hou je altijd.
Als je een heel duur verstelbaar systeem koopt en het nooit versteld dan schiet het ook niet op natuurlijk.
Reden dat ik Intrax koos is omdat ik bij Moton het idee had dat ze liever gewoon dempers in de doos verkopen terwijl bij Intrax veren en montage etc ook allemaal geregeld word. Als je het prive gebruikt is Intrax dus volgens mij iets makkelijker. Bij Moton kreeg ik nul op mijn rekest. Maar bijvoorbeeld Andre heeft weer andere ingangen bij Moton, zal makkelijker zijn als je de juiste mensen kent
Als je een heel duur verstelbaar systeem koopt en het nooit versteld dan schiet het ook niet op natuurlijk.
Reden dat ik Intrax koos is omdat ik bij Moton het idee had dat ze liever gewoon dempers in de doos verkopen terwijl bij Intrax veren en montage etc ook allemaal geregeld word. Als je het prive gebruikt is Intrax dus volgens mij iets makkelijker. Bij Moton kreeg ik nul op mijn rekest. Maar bijvoorbeeld Andre heeft weer andere ingangen bij Moton, zal makkelijker zijn als je de juiste mensen kent

-
Ga maar eens wat dieper op de materie in zoals tom hierboven beschrijft.
De racewereld zit vol met mooie verhalen. Er zijn voorbeelden te over.
Sommige mensen hebben hun marketing/praatjes heel goed voorelkaar als ze hun spullen en service net zo goed voorelkaar hadden hadden ze ultiem materiaal.
Ik heb in de autosport tientallen mooie verhalen gehoord tis moeilijk om je mannetje te staan en de juiste mensen er uit te destileren.
Ik zou inderdaad paul geeris maar eens bellen die doet veel met porsche en kan je misschien verdere info verstrekken.
De racewereld zit vol met mooie verhalen. Er zijn voorbeelden te over.
Sommige mensen hebben hun marketing/praatjes heel goed voorelkaar als ze hun spullen en service net zo goed voorelkaar hadden hadden ze ultiem materiaal.
Ik heb in de autosport tientallen mooie verhalen gehoord tis moeilijk om je mannetje te staan en de juiste mensen er uit te destileren.
Ik zou inderdaad paul geeris maar eens bellen die doet veel met porsche en kan je misschien verdere info verstrekken.
- David R.
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat het setje wat er nu onder zit helemaal niet zo slecht is maar dat het gewoon verkeerd ingesteld staat. Ik heb er zelf echter niet de kennis voor om dit aan te passen. Het bedrijf dat de auto heeft gebouwt gebruikt namelijk altijd Bilstein en zweert weer daarbij. De eigenaar racet zelf ook al 35 jaar (belcar) dus die heeft waarschijnlijk ook wel de nodige ervaring. Misschien is dat de verstandigste optie,als dan blijkt dat dit setje niet meer goed is kan ik altijd nog kijken voor wat anders.
David
David
- Bert ///M3
Als dat setje af is dan kan je ze waarschijnlijk ook gewoon laten reviseren door Bilstein (evt via het bedrijf wat die auto gebouwd heeft) Dus een heel nieuw systeem is ook niet direct nodig, kan waarschijnlijk tegen minder kosten.
Plus die systemen gebruiken meestal gewoon 60mm ID veren dus harder of zachter zou gewoon aanpasbaar moeten zijn.
Normaal hebben race schokdempers sowieso een service interval van 1 tot 2 jaar afhankelijk van gebruik.
Plus die systemen gebruiken meestal gewoon 60mm ID veren dus harder of zachter zou gewoon aanpasbaar moeten zijn.
Normaal hebben race schokdempers sowieso een service interval van 1 tot 2 jaar afhankelijk van gebruik.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 01 apr 2009, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Ik denk dat jij eens moet kijken bij http://www.porscheperformance.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en vragen naar Arjan!
Succes
ps. de site is nog niet helemaal klaar.
Succes

ps. de site is nog niet helemaal klaar.
- David R.
Afspraak gemaakt met Ham Car (de bouwer). Hij wil eerst hele onderstel nog eens even nakijken. Tevens wil hij het setje maar eens terugsturen naar Bilstein voor een revisie (ca € 300,-). Dan gaat hij zelf een keer proefrijden, wat eigenlijk het best is omdat hij dan zelf alles een keer kan aanvoelen en bekijken (ook remmen,blok en bak)
- GTRene
Lijkt mij ook de beste optieDR schreef:Afspraak gemaakt met Ham Car (de bouwer). Hij wil eerst hele onderstel nog eens even nakijken. Tevens wil hij het setje maar eens terugsturen naar Bilstein voor een revisie (ca € 300,-). Dan gaat hij zelf een keer proefrijden, wat eigenlijk het best is omdat hij dan zelf alles een keer kan aanvoelen en bekijken (ook remmen,blok en bak)

Trouwens lassen aan een schokdemper? maja met revisie krijg je in elk geval dat weer goed, (als de rest nog goed werkt en mooi is)
benieuwd wat het brengt, waarschijnlijk meer lef om snelheid te maken omdat de auto veel beter voelt/ligt.

- Elmar
Bij mijn Intrax 1K2 set op de M3 heb ik 1 keer een lekke demper gehad en 2 keer is de steun voor de stabilisator afgebroken. Dat vind ik dus een beetje minder wat de kwaliteit betreft. Ook 40 klikken om te verstellen is IMO een beetje overdreven.
De service daarentegen is wel goed. Maar zoals Andre al aangeeft, Henk kan hele mooie praatjes verkopen. Je voelt je dan al snel op je gemak.
De service daarentegen is wel goed. Maar zoals Andre al aangeeft, Henk kan hele mooie praatjes verkopen. Je voelt je dan al snel op je gemak.
- David R.
Ik was eigenlijk best wel blij dat hij hem tijdens dat rondje ook een keer kwijtraakte want op een gegeven moment begin je toch echt te twijfelen of het geen verbeelding is dat de auto erg nerveus is. Ik moet wel zeggen dat hij het Bilstein setje niet afkraakte oid, hij zij alleen dat hij als een dweil op de weg lag en dat het nagekeken moest worden. Uiteraard begrijp ik ook wel dat hij dan z'n product wil verkopen. Ik heb alleen niet zo'n zin om 4k of meer uit te geven aan iets wat nu misschien ook wel goed is maar niet goed ingesteld staat. Tevens bestaat er ook nog steeds een kans dat het iets heel anders is.
- @iko
wees in ieder geval altijd op je hoede in deze markt.
Mijn ervaring is dat er een boel charmante mensen rondlopen die je wel even iets goeds weten te verkopen en een ander weten af te kraken.
Henk is ook een vriendelijke vent die makkelijk praat.
Mijn ervaring is dat er een boel charmante mensen rondlopen die je wel even iets goeds weten te verkopen en een ander weten af te kraken.
Henk is ook een vriendelijke vent die makkelijk praat.
- Bert ///M3
Kan ook uitlijnsettings zijn, oude banden enz.
Wat je kan doen (Ik weet niet of Ham Car dat kan) is van die Bilsteins een dynoplot laten maken als ze ze terug krijgen. (lijkt mij dat een bedrijf welke zulke high end auto's bouwt dat wel kan) Je krijgt dan een grafiek welke de kracht van de demper uit zet tegen ingaande/uitgaande snelheid. Dit kan je gebruiken bij tuning dat terzijde maar je hebt dan ook een baseline. Als je volgende winter die auto na laat kijken oid dan kunnen ze zo'n demper overnieuw testen en kijken of hij merkbaar veranderd is. Je weet dan exact of ze weg moeten voor revisie of dat het spul nog in prima staat is.
Wat je kan doen (Ik weet niet of Ham Car dat kan) is van die Bilsteins een dynoplot laten maken als ze ze terug krijgen. (lijkt mij dat een bedrijf welke zulke high end auto's bouwt dat wel kan) Je krijgt dan een grafiek welke de kracht van de demper uit zet tegen ingaande/uitgaande snelheid. Dit kan je gebruiken bij tuning dat terzijde maar je hebt dan ook een baseline. Als je volgende winter die auto na laat kijken oid dan kunnen ze zo'n demper overnieuw testen en kijken of hij merkbaar veranderd is. Je weet dan exact of ze weg moeten voor revisie of dat het spul nog in prima staat is.
- David R.
Banden waren nieuw dus dat was niet het probleem. Kan ook gewoon zijn dat ergens teveel speling (unibal) oid op zit. Henk dacht ook zo op het eerste oog teveel toespoor achter te kunnen zien maar dat moet dus nagekeken worden.
Ik vindt het ook gewoon wel prettig dat Jaak Janssen (Ham Car) zelf weer een keer met deze auto gaat rijden. Hij heeft er vroeger zelf wedstrijden mee gereden en weet dus veel beter hoe deze auto zich zou moeten gedragen. Als hij zegt dat alles goed is met motor, remmen en onderstel etc heb ik er meer vertrouwen in en durf je er waarschijnlijk ook meer voor te gaan.
Ik vindt het ook gewoon wel prettig dat Jaak Janssen (Ham Car) zelf weer een keer met deze auto gaat rijden. Hij heeft er vroeger zelf wedstrijden mee gereden en weet dus veel beter hoe deze auto zich zou moeten gedragen. Als hij zegt dat alles goed is met motor, remmen en onderstel etc heb ik er meer vertrouwen in en durf je er waarschijnlijk ook meer voor te gaan.
- Daan
Ik heb jarenlang met Intrax gereden (Subaru's en EVO) en kan over de service alleen maar 100% tevreden zijn. Ben jaren terug begonnen met een simpele RS set op een GTT. Die vond ik na een paar maanden rijden toch te hard. Was geen probleem, want voor een fooitje heeft Henk er toen de net geintroduceerde HDA onder gezet. Later bij de WRX met HDA begonnen, en tot twee keer toe terug geweest voor finetuning naar persoonlijke smaak (dus niet omdat het stuk was ofzo). Niets voor hoeven de betalen! Uiteindelijk op mijn EVO één keer een probleem met de achterdemper gehad na 1 jaar rijden. Is onder garantie vervangen en Intrax heeft toen tevens kostenloos de andere achterdemper gereviseerd.
Ik heb altijd veel aan mijn auto's laten modificeren, maar van alle leveranciers steekt Intrax er qua service met kop en schouders boven uit. Ik weet dat er ook wel mensen zijn die het tegendeel hebben ervaren, maar misschien moet het met een figuur als Henk gewoon klikken ofzo. Ik snap ook dat er in competitie verband andere eisen gesteld worden. Misschien dat Intrax daar meer steekjes laat vallen, dat weet ik niet.
Daan...
Ik heb altijd veel aan mijn auto's laten modificeren, maar van alle leveranciers steekt Intrax er qua service met kop en schouders boven uit. Ik weet dat er ook wel mensen zijn die het tegendeel hebben ervaren, maar misschien moet het met een figuur als Henk gewoon klikken ofzo. Ik snap ook dat er in competitie verband andere eisen gesteld worden. Misschien dat Intrax daar meer steekjes laat vallen, dat weet ik niet.
Daan...
Binnenkort hoop ik meer te vertellen over de 4way black titanium set die Intrax voor de Seat gaat maken.
Tot nu toe ben ik erg te spreken over de dingen die hij doet en uitlegd
Tot nu toe ben ik erg te spreken over de dingen die hij doet en uitlegd

- Sjef
kwaliteit en service zit je vast bij intrax ook wel goed. Wil je echt top en maakt het geld wat minder uit zou ik met Chiel Bos idd eens praten. Weet niet of Henk ook je setup aanpast op circuit zelf, chiel iig wel.
- David R.
Auto wegebracht bij Ham-Car zodat hij ermee kan gaan proefrijden. Auto was tijdje terug al een keer uitgelijnd en uitgewogen (door een ander) maar Ham-Car wou dit toch nog een keer doen.
Linksachter stond de auto op 14 mm toespoor waar dat 1 mm moet zijn. Hoe dit mogelijk is mag Joost weten want hij stond uitgelijnd op 1 mm (Henk Thuis dacht dit op Spa al zo op het blote oog te zien wat ik knap vindt). Tevens waren de camberwaarden niet helemaal ok maar dat was minimaal. Volgens Ham- Car moet het onmogelijk zijn geweest om zo te rijden, wat volgens mij ook weer een beetje overdreven is, maar feit is wel dat de auto niet stabiel aanvoelde. Men denkt voor 99% dat dit het probleem moet zijn geweest maar dat heb ik vaker gehoord. Hij gaat over 1½ week proefrijden en eerst dat maar eens afwachten. Tevens nog even gehad over het verzuipen en inhouden van de auto. Het probleem zit hem in het inlaatspruitstuk dat van een groep C auto komt met 6 vlinderkleppen en dubbele injectoren. Volgens de geleerden is dit een prachtig stuk techniek maar het is wel erg gevoelig en heeft nogal wat onderhoud/afstelling nodig. Met de vorige Porsche reed ik met een "standaard" inlaatspruitstuk wat veel minder problemen gaf. Met het huidge inlaatspruitstuk kan men veel meer koppel en pk's uit de auto halen maar dat heb ik voorlopig toch niet nodig (eerst dit maar eens onder controle krijgen). Misschien dus toch maar weer origineel erop om het allemaal iets eenvoudiger te houden.
David
Linksachter stond de auto op 14 mm toespoor waar dat 1 mm moet zijn. Hoe dit mogelijk is mag Joost weten want hij stond uitgelijnd op 1 mm (Henk Thuis dacht dit op Spa al zo op het blote oog te zien wat ik knap vindt). Tevens waren de camberwaarden niet helemaal ok maar dat was minimaal. Volgens Ham- Car moet het onmogelijk zijn geweest om zo te rijden, wat volgens mij ook weer een beetje overdreven is, maar feit is wel dat de auto niet stabiel aanvoelde. Men denkt voor 99% dat dit het probleem moet zijn geweest maar dat heb ik vaker gehoord. Hij gaat over 1½ week proefrijden en eerst dat maar eens afwachten. Tevens nog even gehad over het verzuipen en inhouden van de auto. Het probleem zit hem in het inlaatspruitstuk dat van een groep C auto komt met 6 vlinderkleppen en dubbele injectoren. Volgens de geleerden is dit een prachtig stuk techniek maar het is wel erg gevoelig en heeft nogal wat onderhoud/afstelling nodig. Met de vorige Porsche reed ik met een "standaard" inlaatspruitstuk wat veel minder problemen gaf. Met het huidge inlaatspruitstuk kan men veel meer koppel en pk's uit de auto halen maar dat heb ik voorlopig toch niet nodig (eerst dit maar eens onder controle krijgen). Misschien dus toch maar weer origineel erop om het allemaal iets eenvoudiger te houden.
David
Laatst gewijzigd door David R. op 17 apr 2009, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjef schreef:kwaliteit en service zit je vast bij intrax ook wel goed. Wil je echt top en maakt het geld wat minder uit zou ik met Chiel Bos idd eens praten. Weet niet of Henk ook je setup aanpast op circuit zelf, chiel iig wel.
Dat is wel de afspraak die ik met Henk heb gemaakt

-
Henk rijdt zelf ook met een Porsche rond, en volgens mij won hij afgelopen week-end nog zijn klasse in de DSC als ik mij niet vergis.
Ding stuurt volgens mij niet verkeerd op Intrax
Ding stuurt volgens mij niet verkeerd op Intrax