Grotere remschijven (voor)
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Grotere remschijven (voor)
De Porsche Cayenne remklauwen zijn inmiddels aangeschaft.
Ben nu op zoek naar grotere remschijven (OEM 334mm) van bijvoorbeeld Movit, Brembo, Stoptech enz.
Wielsteek is 5*100, een remschijf met een diameter van ca 350/360 zou perfect zijn.
Wie weet een goed adres in US of Europa, liefst in de US.
Ben nu op zoek naar grotere remschijven (OEM 334mm) van bijvoorbeeld Movit, Brembo, Stoptech enz.
Wielsteek is 5*100, een remschijf met een diameter van ca 350/360 zou perfect zijn.
Wie weet een goed adres in US of Europa, liefst in de US.
-
Re: Grotere remschijven (voor)
Hou ook de offset in de gaten he Mike....
-
Wat bedoel je met offset Marc?
-
Zie het maar als de positie van het hart van de schijf moet wel overeenkomen met het hart van de remklauw. Maar dat zou eventueel op maat gemaakt kunnen worden door een andere bracket te laten maken voor de remklauw. Ik neem aan dat die niet zonder bracket op jou auto zit.
-
Ik heb adapters bij de Cayenne remklauwen gekregen voor de originele schijven met een diameter van 334mm. Mijn remschijven zijn waarschijnlijk aan vervanging toe, misschien is het beter om gegroefde/geperforeerde schijven te kopen in dezelfde maat.
-
Dat denk ik ook mike......kijk eens bij schmidt.de
-
Je kan ook aan Ian van Godspeed brakes vragen of hij schijven op maat kan maken. http://www.godspeedbrakes.co.uk/
-
Ik kan de Brembo big brake kit (voor een Golf IV r32) remschijven kopen met een diameter van 355mm.
Zal dit passen met mijn Cayenne remklauwen? Probleem is, dat als ik deze Brembo schijven bestel, ik ze niet meer kan ruilen. Ik weet dat de Audi RS4 (B5) remschijven met een diameter van 360mm wel passen.
Zal dit passen met mijn Cayenne remklauwen? Probleem is, dat als ik deze Brembo schijven bestel, ik ze niet meer kan ruilen. Ik weet dat de Audi RS4 (B5) remschijven met een diameter van 360mm wel passen.
- wjn
Heb je misschien interesse in een setje (praktisch nieuwe, net ingeremde) RS4 B5 360mm schijven ??
-
Best wel (ligt ook een beetje aan de prijs), heb ik dan alleen adapters nodig ivm de andere steek?
Het moet passen want de remupgrade van HGP bestaat uit Cayenne remklauwen en RS4 (B5) remschijven.
Het moet passen want de remupgrade van HGP bestaat uit Cayenne remklauwen en RS4 (B5) remschijven.
- wjn
Ik ga sowieso mijn AP-kit die op de S4 zat, op de RS4 overzetten. Assendragers van de S4 en RS4 zijn identiek, dus dat gaat passen. De vraag voor mij is wanneer (ik daar tijd voor heb).
Die schijven komen dus vrij, en dan kun je ze toch passen? Ik weet geen offset maten. Qua prijs, hoewel nieuwwaardig (paar honderd km, geen groeven) zijn ze tweedehands dus een tweedehands prijsje.
Die schijven komen dus vrij, en dan kun je ze toch passen? Ik weet geen offset maten. Qua prijs, hoewel nieuwwaardig (paar honderd km, geen groeven) zijn ze tweedehands dus een tweedehands prijsje.
355 past zonder probleem hoor... ken iemand met Cayenne klauwen en CSL 345mm schijven...
-
Zoals Marc al zei gaat het ook om de offset. Dus kun je op voorhand niet zeggen of iets gaat passen als je van beide de offset niet weet. Vooral als je iets niet meer kunt ruilen vind ik het geen optie om dan zoiets te kopen. 
Is er een tuner (bv HGT) die de set kompleet verkoopt? Zo ja, probeer eens of je daar een typenummer van schijven kan krijgen. Misschien dat je dan wat makkelijker kan gaan zoeken.

Is er een tuner (bv HGT) die de set kompleet verkoopt? Zo ja, probeer eens of je daar een typenummer van schijven kan krijgen. Misschien dat je dan wat makkelijker kan gaan zoeken.
-
HGP gebruikt 360mm schijven, heb ze al gemaild.
Ik weet dat er in Duitsland veel R32 rondrijden met Cayenne klauwen en RS4 schijven.
Het enige nadeel is volgens mij dat ik van 5*100 naar 5*112 moet gaan.
Ik weet dat er in Duitsland veel R32 rondrijden met Cayenne klauwen en RS4 schijven.
Het enige nadeel is volgens mij dat ik van 5*100 naar 5*112 moet gaan.
-
Nog even een vraagje, heb besloten om de originele diameter van de schijven aan te houden (334mm).
Wat is nu beter? Alleen groeven, gaten, groeven met gaten of toch maar weer origineel VW?
Wat zijn kwalitatief goede schijven, volgens de zoekfunctie op DF moet ik niet gaan voor EBC e.d.
Wat is nu beter? Alleen groeven, gaten, groeven met gaten of toch maar weer origineel VW?
Wat zijn kwalitatief goede schijven, volgens de zoekfunctie op DF moet ik niet gaan voor EBC e.d.
-
Vandaag de knoop toch maar door gehakt, zwart gepoedercoate remschijven gekocht met groef voor voor en achter. De set moet uit de VS komen. Volgens de kenners Brembo kwaliteit, we zullen zien.
-
En als dat niet bevalt...
Heb ik nog een komplete licht gebruikte allergrootste Mov-it set voor de Cayenne (klauwen+schijven) voor 400mm, achter 380mm te koop teab (nwprijs van dit setje was
ca 12K Euro)
Heb ik nog een komplete licht gebruikte allergrootste Mov-it set voor de Cayenne (klauwen+schijven) voor 400mm, achter 380mm te koop teab (nwprijs van dit setje was