GT4 / Formule Ford/Renault trainingen CPZ 24-03-09

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
JohanH

GT4 / Formule Ford/Renault trainingen CPZ 24-03-09

Bericht door JohanH » 24 mar 2009, 21:32

Dankzij een tip op het MX5forum dat er gisteren en vandaag trainingen waren van o.a. de nieuwe GT4 klasse op Zandvoort heb ik vorige week maar eens vrij geplanned en gegokt dat het dinsdag wel mooi weer zou worden - gelukkig kwam dat uit. Een kameraad die ook regelmatig mee gaat naar de ring om te rijden en fotograferen had ook wel weer eens zin in een dagje, dus die was ook van de partij. Helaas reden er echter geen DNRT auto's als de MX5 cup mee... Ook heb ik volgens mij geen DSC auto's gezien.

Bij aankomst motregende het nog een beetje, dus besloten we eerst maar eens een rondje langs de pits te doen. Vervolgens loop je door de laatste open pitbox door naar de pitstraat waar ik Steve en Robert gewoon over het hoofd zie :bag: :sealed: Na het rondje pitstraat viel Steve me op waarna bleek dat ze de twee CSL's aan het testen waren op Zandvoort. De snelheid zat er bij beide BMW's in ieder geval goed in :df:

De GT4 klasse ziet er ook erg goed uit, fraaie wagens met goed geluid en vooral de nodige snelheid belooft het nodige voor komend seizoen. De liveries ontbraken helaas nog wel op de wagens, al die witte N24's... ik wil ze in het BRG zien ;)

Wat snapshots van vandaag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest is hier in een fotoalbum te vinden.

steve smith

Re: GT4 / Formule Ford/Renault trainingen CPZ 24-03-09

Bericht door steve smith » 24 mar 2009, 21:54

Haha, was ook best verbaasd dat er een KB-huisgenoot aan kwam wandelen! Thx 4 the pics, sinds vandaag ben ik Mustang fan.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 25 mar 2009, 08:30

Leuke foto's Johan. Zitten een paar fraaie tussen!

Waarom Mustang-fan Steve?? Geluid? Of de snelheid/handling??

JohanH

Bericht door JohanH » 25 mar 2009, 10:41

Heh, had al zoiets van weinig bekende gezichten op het circuit tot ik in de verte een nb-ring jas aan een BMW zag 'sleutelen' :)
De Mustang was inderdaad erg gaaf qua geluid, maar vond hem eigenlijk iets teveel bouncen (voor zover mogelijk met race-onderstel) bij het aanremmen van de Audi-S.

JohanH

Bericht door JohanH » 25 mar 2009, 10:48

En thanks Mark - vrij veel foto's ben ik tevreden over, maar ik zit nog erg te friemelen aan de D300... 3D-matrix meting is soms onscherp omdat een stukje naast de baan gefocussed wordt (met name de kerbstones) ipv de auto. Zodra ik'm op 21 punts zet gaat het pannen prima, hoe ga jij hier eigenlijk mee om?

Het volgen met 3D-tracking is wel erg gaaf in de D300, maar lijkt dus wat wisselvallig om te gaan met snelle auto's. Of ik moet er gewoon wat meer mee oefenen ;)

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 26 mar 2009, 18:37

Niks van de ongelukken met de Formule Renault meegekregen afgelopen dinsdag ?
Scheen best hevig te zijn:

Link naar foto's en film : http://www.autosport.nl/news/17460/nec_ ... _film.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Enkele foto's :
Afbeelding

Afbeelding

Groet Alex.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 mar 2009, 18:47

Leuke foto's. Ik heb gisteren en vandaag juist gedacht om weer eens naar Zandvoort te rijden om wat foto's te gaan maken. Ik kon alleen niet vinden of er iets te doen was.

Is er ergens informatie beschikbaar of er activiteiten zijn op CPZ?

JohanH

Bericht door JohanH » 26 mar 2009, 18:58

Dat is later op de dag gebeurd, we zijn rond half 3 vertrokken. Er staat ook al een filmpje op youtube, dus ik gok dat het de twee andere foto/videografen waren die de hele dag rondliepen.

Deze is van net voor we weg gingen toen alles nog koek en ei was:
Afbeelding

Er waren overigens wel wat meer schadegevallen dit weekend, een van de Formule Renaults heeft een zachte aanraking met een AM N24 gehad:
Afbeelding

En toen we aankwamen ging de baan vrijwel meteen dicht wegens een crash in de Hugenholtz - mijn eerste foto is daarom ook van de ambu.

Plaats reactie