Ipod

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Ipod

Bericht door romo » 24 mar 2009, 07:23

Jawel ik heb een Ipod aangesloten middels een BMW/Apple Y adapterkabel.................dat werkt allemaal dikke prima..................

Maar gaat dat ding vanzelf uit uit als ik de auto afsluit?

allen

Re: Ipod

Bericht door allen » 24 mar 2009, 08:36

Ja.

RobS

Bericht door RobS » 26 mar 2009, 08:12

Jep! Althans, in mijn Prius :bag: wel ;)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 26 mar 2009, 17:26

Uiteindelijk gaat alles uit.............toch........... :lol:

Maar bij mij gaattie ook uit.....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 mar 2009, 22:26

Thanks heren...................

Ik moet zeggen dat het echt fantastisch werkt, in het I Drive scherm alle titels-artiesten-genre-albums...............wat je maar wil, je scrolt met I Drive zo doorheen..................( net als op de IPod zelf)
Het enige wat ik mis; sneller door een afspelend nummer scrollen, iemand een idee of dat ook mogelijk is? Vooral bij hele lange nummers ( middels internet radio opgenomen) soms wel een 30 min of meer, is het wel handig om even de mooiste stukken er uit te lichten.............

Alles op lossless format opgenomen, klinkt echt lekker...........................het is zelfs mogelijk nummers die met een verschillen geluidsvolume opgenomen zijn op elkaar af te stemmen zodat er geen onderlinge verschillen zijn.............

Nu zo`n 40GB er op, nog 70GB of zo over....................

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 26 mar 2009, 22:30

Mooi spul hè zo'n Ipod....... :D
Ik herken het enthousiasme helemaal....

Al heb ik geen BMW met Idrive, ik heb hem middels een Dension Gateway aan mijn autoradio gehangen...
Werkt ook prima, vooral het feit dat je voor uren en uren aan muziek kunt meenemen is heerlijk.
Voor iedere stemming staat er wel wat op de Ipod.

Tom

Bericht door Tom » 26 mar 2009, 22:35

Eric H schreef: Werkt ook prima, vooral het feit dat je voor uren en uren aan muziek kunt meenemen is heerlijk.
Voor iedere stemming staat er wel wat op de Ipod.
+1 beste uitgave van het laatste jaar die ipod aansluiting!

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mar 2009, 09:34

Eric H schreef:Mooi spul hè zo'n Ipod....... :D

Al heb ik geen BMW met Idrive, ik heb hem middels een Dension Gateway aan mijn autoradio gehangen...
Werkt ook prima
Ik heb zelfs begrepen dat Dension béter werkt.

romo

Bericht door romo » 27 mar 2009, 09:59

Snipe schreef:
Eric H schreef:Mooi spul hè zo'n Ipod....... :D

Werkt ook prima
Ik heb zelfs begrepen dat Dension béter werkt.
Ik hang er niets aan, ik heb het geïntegreerd...................... :mrgreen: ( spreek uit met Leidse Rrr) :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 27 mar 2009, 11:19

Ik sluit mijn i pod touch aan op een 3,5 mm plug.. kabeltje (5 euro bij Saturn) weggewerkt tussen de middenconsole. Bediening van de I Pod touch (die ik opstel in de asbak, klepje open) vind ik vele malen sneller en handiger dan via I drive bediening. I pod touch gaat ook mee van de ene naar de andere auto.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mar 2009, 11:27

Dat is inderdaad de goedkoopste oplossing, Rico. Maar als je wat meer rijdt, heeft die oplossing 2 belangrijke nadelen:
- je moet iedere keer aan je iPod denken (bij eraan gehangen cq geïntegreerd systeem zit 'ie in het dashboardkastje, ziet niemand)
- je iPod raakt leeg tijdens het rijden, moet je halverwege de rit zelf verder zingen.

Bediening via iDrive schijnt bij USB-aansluiting handiger te gaan dan via iPod-interface, heb ik begrepen.
Nieuwe BMW kopen is het beste, kun je de muziek op de harde schijf zetten :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 27 mar 2009, 11:51

Het is me ook niet zozeer te doen omdat het een goedkope oplossing is, maar mijn I pod touch neem ik sowieso altijd mee, ik doe zoveel met dat ding dat ik hem gewoon mis als die in de auto ligt. Juist ingebouwd in het kastje zou ik hem steeds vergeten.

Qua gebruiksduur heb je een punt, maar mijn ritten beperken zich tot maximaal een 2 uur per keer. De praktijk een uurtje per dag.

Ben je de hele dag onderweg dan is een vaste aansluiting natuurlijk veel slimmer. Verder wat betreft je verhaal over de harde schijf in de auto. Goed punt. alleen valt het me al lange tijd op hoe beperkt de technische voorruitgang is op het gebied van computers en electronica gericht op het gebruik in de auto. In een "simpele" I pod touch van 350 euro zit meer bruikbare computer techniek gepropt dan in een BMW van 100000 euro :?

Nu is BMW eindelijk overstag om internet in I drive te leveren.. alsof het een wereldwonder is, zo werd het gepresenteerd... ik internet al sinds 2004 via opera browser vanaf een GSM. Ik internet via mijn I pod, via mijn desktop.. via mijn laptop.. via mijn PS3 op TV.. kortom op bijna elke manier kan ik op het internet zonder moeite..

en dan Internet in een auto wat je niet eens mag gebruiken als je rijd is anno 2009 al achterhaald voordat het gebruiksgoed is.

Ach ze rijden wel lekker die BMW'tjes :mrgreen:

HansD

Bericht door HansD » 27 mar 2009, 11:53

Nu we het er toch over hebben :D . Weet iemand hoe ik via Blue & Me (Fiat) volledige CDs af kan spelen. Het lukt me tot nu toe alleen maar om via de shuffle functie te spelen.
Het schijnt dat dit niet anders kan omdat het een microsoft aansluiting is maar wellicht dat er iemand is die weet hoe dit te omzeilen.

Roman

Bericht door Roman » 27 mar 2009, 12:22

Ipod bij mij aangesloten via de kabel die met de Xplod radio meekwam. Werkt ok, niet zo uitgebreid als bij de BMW-tjes etc maar het werkt prima evengoed :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mar 2009, 12:38

Rico schreef:Het is me ook niet zozeer te doen omdat het een goedkope oplossing is, maar mijn I pod touch neem ik sowieso altijd mee, ik doe zoveel met dat ding dat ik hem gewoon mis als die in de auto ligt. Juist ingebouwd in het kastje zou ik hem steeds vergeten.

Qua gebruiksduur heb je een punt, maar mijn ritten beperken zich tot maximaal een 2 uur per keer. De praktijk een uurtje per dag.

Ben je de hele dag onderweg dan is een vaste aansluiting natuurlijk veel slimmer. Verder wat betreft je verhaal over de harde schijf in de auto. Goed punt. alleen valt het me al lange tijd op hoe beperkt de technische voorruitgang is op het gebied van computers en electronica gericht op het gebruik in de auto. In een "simpele" I pod touch van 350 euro zit meer bruikbare computer techniek gepropt dan in een BMW van 100000 euro :?

Nu is BMW eindelijk overstag om internet in I drive te leveren.. alsof het een wereldwonder is, zo werd het gepresenteerd... ik internet al sinds 2004 via opera browser vanaf een GSM. Ik internet via mijn I pod, via mijn desktop.. via mijn laptop.. via mijn PS3 op TV.. kortom op bijna elke manier kan ik op het internet zonder moeite..

en dan Internet in een auto wat je niet eens mag gebruiken als je rijd is anno 2009 al achterhaald voordat het gebruiksgoed is.

Ach ze rijden wel lekker die BMW'tjes :mrgreen:
Ik zit regelmatig een paar uur in de auto, dus dan is een vaste aansluiting top. Alleen qua gebruiksgemak is het maar zo-zo. Je moet altijd de hele lijst doorscrollen. Als ze in je telefoonboek een alfabet bovenin kunnen zetten, kan dat toch bij een iPod-interface ook?

Internet in de auto is maar een matig systeem van BMW. Het wordt in NL ook door geen enkele provider ondersteund dus wat dat betreft is het ook geen hele zinvolle optie hier.

Goed internet in de auto lijkt me wel wat. Navi via Google Maps, flitsservice.nl voor het grijpen, onderweg nog wat op je harde schijf zetten via iTunes. Maar ja, dat gaat nog even niet met BMW's krakkemikkige internetoplossing.

Plaats reactie