De e36 loopt op dit moment niet meer vanwege een alarm die niet meer naar behoren werkt. Op het moment dat de accupool erop gaat, gaat het alarm af en voor de rest doet hij ook niet veel meer.
Ik wil het alarm erafhalen, maar weet niet hoe. Ik heb begrepen dat het een kwestie is van alle kabeltjes die naar het alarm toelopen door te knippen en een paar draadjes terug te solderen?
Het gaat om een tex-alarm. Klasse 2. Later ingebouwd.
Alarm uitbouwen e36 318i?
-
- Bert ///M3
Re: Alarm uitbouwen e36 318i?
Als het een beetje knap ingebouwd is dan kan het er ook zo uit, alleen het is wel een klere klus.
In mijn gele M3 zat ook een tex alarm. Het kastje zelf zit achter het dashboardkastje. Verder liepen er een paar draden naar de bestuurderskant onder de voetsteun, waar ze samengaan met de bedrading van de knipperlichten. Uit het alarmkastje zelf komt nog een stapel draden met een printplaat plus connector, die gaat tussen 1 van de modules (ik dacht ZKE) en die moet je er dus ook tussenuit halen. Uiteraard zit er ook een stroom aansluiting op die er af moet.
kan zijn dat er meer draden aan zitten, maar het is al even geleden dus ik weet het niet 100% meer. Weet nog wel dat het zichzelf wel aardig wijst en niet moeilijk was. Alleen in jou geval moet alles weer terug neem ik aan dus zal het wel ff meer werk zijn
In mijn gele M3 zat ook een tex alarm. Het kastje zelf zit achter het dashboardkastje. Verder liepen er een paar draden naar de bestuurderskant onder de voetsteun, waar ze samengaan met de bedrading van de knipperlichten. Uit het alarmkastje zelf komt nog een stapel draden met een printplaat plus connector, die gaat tussen 1 van de modules (ik dacht ZKE) en die moet je er dus ook tussenuit halen. Uiteraard zit er ook een stroom aansluiting op die er af moet.
kan zijn dat er meer draden aan zitten, maar het is al even geleden dus ik weet het niet 100% meer. Weet nog wel dat het zichzelf wel aardig wijst en niet moeilijk was. Alleen in jou geval moet alles weer terug neem ik aan dus zal het wel ff meer werk zijn

-
@Bert: Het hoeft gelukkig niet teruggebouwd worden. Het is dus een kwestie van alle draadjes losknippen?
- Bert ///M3
Ik bedoel dus je interieur terug bouwen
Je kan niet zomaar de zo alles doorknippen.
Die stekker naar je ZKE zal er gewoon echt tussenuit moeten anders knip je dus ook de verbindingen daarheen door. Zelfde met richtingaanwijzers, dat zal wel weer verbonden moeten worden anders doen die het niet goed.

Je kan niet zomaar de zo alles doorknippen.
Die stekker naar je ZKE zal er gewoon echt tussenuit moeten anders knip je dus ook de verbindingen daarheen door. Zelfde met richtingaanwijzers, dat zal wel weer verbonden moeten worden anders doen die het niet goed.
-
Ah op die manier
Ik denk dat ik er op deze manier wel uitkom. Ga er maar een keer mee bezig.
Bedankt voor de info! Als er iets toe te voegen is, mag dat natuurlijk altijd.

Ik denk dat ik er op deze manier wel uitkom. Ga er maar een keer mee bezig.
Bedankt voor de info! Als er iets toe te voegen is, mag dat natuurlijk altijd.
-
-