Marco R. schreef:Heb je een link oid met meer informatie daarover Jeroen? Ik rij nu met Iridiums en turbodruk, maar heb nog niks gemerkt. Bougies zien er nog uit als nieuw

linkje zo snel niet..
maar Rich (alhier ergens) heeft het gehad, een kennis van ons met een tuningbedrijf is er ook achter gekomen en zo hier en daar is wel iets te vinden op supraforums.com (moet je weer lid van zijn), het gaat vooral fout bij hogere drukken. iets van boven de 1.5 Bar ofzo en "misfire"-en (niet of niet goed ontsteken).. dan schijnt het te gebeuren
het grootste nadeel van iridium is dat ze niet smelten, maar afbreken en dan door je hele cilinder gaan.. *schraaaaaap* geluidje en op naar de motoren rivisie... (Dymotrack oid)
de koperen smelten gewoon, nieuwe erin en weer gaan!
okee, je moet ze wat vaker vervangen, maar de kosten hou je laag.
bij een echte race motor zou ik ook voor gewone gaan, want mocht het topje afbreken bij een iridium, ben je gelijk zoveel geld verder en racen kost al genoeg
ikzelf heb ze ook nog maar bij de eerst volgende onderhoud gaan ze er uit ik vind het uiteindelijk te veel geld voor niet nader aantoonbaar verschil..