Sven (MX-5 NA)

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Sven

Sven (MX-5 NA)

Bericht door Sven » 17 mar 2009, 10:45

Hallo allemaal,

Via via ben ik op dit forum terecht gekomen, mede omdat ik wil rijden op CPZ zonder het hoge 'Road Rash' gehalte bij 'Vrij rijden'.
Ik ben Sven, 24 jaar en woon 10 minuten rijden bij CPZ vandaag (altijd leuk). Sinds 2 weken heb ik weer een MX-5 NA uit 1990 en deze ben ik iets circuit waardiger aan het maken.

Al gedaan:
- Big Brake conversion
- High flow uitlaat vanaf de Cat
- Dikkere bougie kabels
- Airco verwijderd
- Zinloze interieur delen verwijderd
- Luchtfilter aangepast (DIY)
- Nodig onderhoud met dunnere olie en betere remvloeistof

Nog te doen:
- Betere remslangen
- Rollbar
- Kuipstoel + harnas
- Race stuur
- Spax Coil-overs
- 4-2-1 spruitsuk van JR (géén RVS) + Cat vervanger
- Nog wat extra gewichtverlies
- Toyo R888 banden
- Chassis meer stijf maken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Max V

Re: Sven (MX-5 NA)

Bericht door Max V » 17 mar 2009, 11:17

Welkom Sven!

Leuk karretje. Even via een mod je naam veranderen, wordt nogal op gehamerd hier dat je naam er in voorkomt ;)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 17 mar 2009, 11:31

Welkom Sven!

MathijsRC

Bericht door MathijsRC » 17 mar 2009, 11:43

Welkom. Leuk wagentje 8)

JohanH

Bericht door JohanH » 17 mar 2009, 14:36

Hey Sven, ik zag je gister al voorbij komen bij mx5-owners :)
Voor het roadrash gehalte van vrijrijden.nl hoef je je bij DF geen zorgen te maken, bij de evenementen gaat iedereen met respect met de andere deelnemers om,
je moet alleen om Luco met zijn rondzwaaiende handtasjes denken. :banaan:

Snelheidsverschil met een stock 1.6 kan wel eens wat groot zijn, maar is te overzien. De snellere rijders doen een 1.5x, met je MX haal je tussen de 2:14 (max5cup) en 2:26 (mijn eigen beste tijd, maar ik houd in bij scheivlak en bos uit ivm ontbreken rolkooi) als je goed door rijdt. Elke vier ronden komt een snellere rijder je dan voorbij. Op zich niet erg zolang je goed spiegelt, kun je ook eens genieten van het geluid van Elmar's Viper (video), Luco's Seat/5 of een van de andere deelnemers.

Ga je'm verder nog motorisch aanpassen, of beperk je je tot de genoemde aanpassingen en afstelling?

Sven

Bericht door Sven » 17 mar 2009, 16:02

Hoi Johan,

Ik ben geen hele ervaren rijder, maar wel iemand die goed oplet en ik hoef zeker niet de snelste te zijn. Aan de andere kant ben ik ook geen trutschudder die bij het bordje 150 voor de Tarzan al gaat remmen. In 2007 reed ik met mijn aangepaste 944 II mee met vrijrijden en daarmee kon ik als één van de laatste remmen van de aanwezigen (zegt trouwens meer over het nerd-gehalte dan over mij, want nogmaals; zo goed ben ik niet!).

Verder ga ik de 1.6 van de Miata (nog) niet kietelen. Eerst moeten de rij-eigenschappen naar mijn zin zijn. De remmen kunnen nu iig wel wat extra PK's aan, mocht ik er toch zin in krijgen. Het blokje heeft nu 165.xxx km gelopen, dus voor het serieuze kietelwerk zal ik toch eerst aan een revisie moeten geloven. Voor zover ik weet kunnen de lagers een hoop hebben en spreek je eigenlijk alleen van nieuwe zuigerveren en misschien een stukje honen. Verder is er met de kop een hoop te doen natuurlijk, maar dat mag nog even wachten. Het verbaast me echt hoeveel pit er nog in het blok zit (zeker in vergelijk met mijn vorige MX-5). En nu met een ander luchtfilter en betere uitlaat tocht het blokje lekker door ;)

Misschien ooit een compressortje...

RJay

Bericht door RJay » 17 mar 2009, 18:10

Heeey welkom!
Als je die toyo's eronder heb zou ik graag eens mee willen rijden over cpz, vorig jaar namelijk met een max5 getest, en wat me opviel was dat die auto veel meer grip leverde dan de banden (hankooks) aan konden........ Ben dus erg benieuwd :banaan:

Sven

Bericht door Sven » 17 mar 2009, 19:26

Gaan we doen dan als het zover is! Je woont praktisch om de hoek zie ik, dus dan gaan we gewoon samen testen.

RJay

Bericht door RJay » 17 mar 2009, 19:47

Cool, we gaan het zien :thumbup:

Michel P

Bericht door Michel P » 17 mar 2009, 19:58

Gaaf, juiste kleur, mooi concept, lekker licht, dus veel fun.

Michel

Sven

Bericht door Sven » 19 mar 2009, 14:12

Ik heb gisteren maar vast de SPAX Coil-over set besteld. Het duurt toch nog even eerdat ze hier zijn, dus ik kan vast met de kruipolie aan de gang.

Xave30

Bericht door Xave30 » 19 mar 2009, 14:21

Welkom hier Sven

RobS

Bericht door RobS » 19 mar 2009, 15:03

R.J schreef:Heeey welkom!
Als je die toyo's eronder heb zou ik graag eens mee willen rijden over cpz, vorig jaar namelijk met een max5 getest, en wat me opviel was dat die auto veel meer grip leverde dan de banden (hankooks) aan konden........ Ben dus erg benieuwd :banaan:
Je kan ook een keertje met mij mee rijden, ik heb de Toyo's al (een tijdje..) :df:

Welkon Sven!! Voor circuitwerk zou ik de gordels en het stoeltje bovenaan je lijstje zetten, welke remblokken heb je gebruikt? Alleen de voorremmen aangepast of ook achter? :df:

Sven

Bericht door Sven » 19 mar 2009, 15:22

Remblokken zijn EBC's, de Greenstuff. Niet de beste, dus als deze op zijn komt er wel wat anders. Voorlopig zijn ook alleen de remmen voor gedaan. Achter is bijna op, maar laat ik denk ik standaard. Voor die +/- 890 Kg heeft hij nu voldoende remkracht.
Gordels en een stoeltje komen ook snel. Mijn Miata is nu vrij cheap verlaagd en slaat veel op de bumpstops. Daar wil ik dus eerst vanaf. Dan komt de rolbeugel, omdat daar aan de gordels bevestigd gaan worden. Voor Juni hoop ik klaar te zijn.

RobS

Bericht door RobS » 19 mar 2009, 15:30

Zwepp schreef:Remblokken zijn EBC's, de Greenstuff. Niet de beste, dus als deze op zijn komt er wel wat anders. Voorlopig zijn ook alleen de remmen voor gedaan. Achter is bijna op, maar laat ik denk ik standaard. Voor die +/- 890 Kg heeft hij nu voldoende remkracht.
Gordels en een stoeltje komen ook snel. Mijn Miata is nu vrij cheap verlaagd en slaat veel op de bumpstops. Daar wil ik dus eerst vanaf. Dan komt de rolbeugel, omdat daar aan de gordels bevestigd gaan worden. Voor Juni hoop ik klaar te zijn.
Het nadeel van alleen je voorremmen aanpakken, en helemaal in jou geval, als je voor grotere remmen monteerd is dat je rembalans niet meer klopt en de voorwielen veel sneller zullen blokkeren (neem even aan dat je geen ABS hebt). Ik merk dit zelf ook en ga binnekort ook de achterkant voorzien van DS2500 in de hoop dat het wat minder wordt.

Voor de rest, mooie plannen! Welke rolbeugel ga je nemen?

Sven

Bericht door Sven » 19 mar 2009, 15:46

De Miata is inderdaad ABS-loos (gelukkig maar, anders had ik het er wel afgehaald). Het is waar dat de rembalans niet meer klopt. Andere blokken achter kunnen het misschien beetje rechttrekken. Ik ga eerst kijken hoe het me bevalt en mocht ik me er aan gaan ergeren, dan wordt de achterkant ook gewoon onder handen genomen.

De rolbeugel wordt er eentje van Hard Dog, de Sport M1 zonder Diagonalen. Deze heeft het minste gewicht en is sterk genoeg.

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 20 mar 2009, 16:22

:df: Welkom hier!!!!

Leuke auto met leuke plannen,ga zo door :wink:

Oscar29

Bericht door Oscar29 » 26 mar 2009, 17:38

He Sven, tijd niet gezien 8)

kom maar 's deze kant op als je je stuurtje hebt opgehaald :)

RJay

Bericht door RJay » 26 mar 2009, 20:44

Rob Schouten schreef:
R.J schreef:Heeey welkom!
Je kan ook een keertje met mij mee rijden, ik heb de Toyo's al (een tijdje..) :df:

Welkon Sven!! Voor circuitwerk zou ik de gordels en het stoeltje bovenaan je lijstje zetten, welke remblokken heb je gebruikt? Alleen de voorremmen aangepast of ook achter? :df:
Zo'n aanbod sla ik natuurlijk niet af ;)
Wanneer bent u weer op CPZ? :beer:

Sven

Bericht door Sven » 01 apr 2009, 00:18

@ R.J.: Als je de Toyo's van R.S. wilt ervaren zal je denk ik toch echt met mij mee moeten rijden ondertussen :hmmm: :wink: :D

@ Oscar: Goed dat je hier nu ook actief bent! Ik zie dat je ook al aangemeld bent voor 25-06... Nice 8)

RJay

Bericht door RJay » 01 apr 2009, 16:24

Sven schreef:@ R.J.: Als je de Toyo's van R.S. wilt ervaren zal je denk ik toch echt met mij mee moeten rijden ondertussen :hmmm: :wink: :D

@ Oscar: Goed dat je hier nu ook actief bent! Ik zie dat je ook al aangemeld bent voor 25-06... Nice 8)
Haha, wanneer ga je weer?

Ben zelf morgen en zondag op CPZ, maar ben dan aan het testen/racen :beer:

Sven

Bericht door Sven » 01 apr 2009, 17:21

R.J. ik ben nu bezig met een bedrijf dat mogelijk een rolbeugel voor me kan maken. Als die erop zit begint het rijden/testen. Morgen kan ik niet langskomen omdat ik moet werken. Er zijn morgen en overmorgen aardig wat MAX5jes geloof dus ik baal flink dat ik er niet bij kan zijn :bag:

RJay

Bericht door RJay » 01 apr 2009, 18:05

MAx5jes zijn ook erg leuk om te rijden inderdaad :mrgreen: Zijn echt planken die dingen.
Maar ik ga het nog horen van je denk ik dan :mrgreen: "s weekends ben ik meestal wel vrij, of we moeten zelf wat met de racer aan het uitspoken zijn.

JohanH

Bericht door JohanH » 01 apr 2009, 21:55

Waarom laat je een rolbeugel maken als je redelijk goedkoop een Harddog uit de UK of USA kunt importeren?
Zie http://www.bethania-garage.com/" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Sven

Bericht door Sven » 02 apr 2009, 11:14

JohanH schreef:Waarom laat je een rolbeugel maken als je redelijk goedkoop een Harddog uit de UK of USA kunt importeren?
Zie http://www.bethania-garage.com/" onclick="window.open(this.href);return false; :)
Ik zit al een tijdje te kijken naar de Hard Dog's en heb al veel contact gehad met Performance5 uit Engeland. Volgens mij zijn zij de enige in Europa? Hoe dan ook, het verzenden schijnt niet zo makkelijk te zijn want ze versturen liever per 2. Bovendien zijn ze daar behoorlijk aan de prijs. Met verzenden kom ik tegen de 700,- Euro aan te zitten! In de US zijn ze flink goedkoper ( $360,- ex verzenden) maar ik weet niet wat er door de douane bijgerekend gaat worden. Die grappenmakers houden je spullen ook zomaar weken, zo niet maanden vast. Ik ben nu in conclaaf met een bedrijf hier in NL die er eentje wil lassen voor rond de 400,- Euro en dan ben ik klaar.

Plaats reactie