HELP! Vlieg morgen naar buitenland alleen ID-kaart verlopen.
- Fernando
HELP! Vlieg morgen naar buitenland alleen ID-kaart verlopen.
Vlieg morgen naar Denemarken voor werk, kom ik er net achter dat m'n ID-kaart is verlopen (verleden week). Nu lees ik dat je een Noodpaspoort kan aanvragen bij de KMar op schiphol alleen dan moet je een Uitreksel van het Geboorteregister bij je hebben en aan kunnen tonen dat je reis niet verzet kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Want wat als je pas op schiphol erachter komt dat je kaart is verlopen.
Dan kun je moeilijk een uitreksel regelen. En hoe toon ik aan dat die reis niet verzet kan worden? Het is nl. een beurs van 2 dagen die ik ga bezoeken dus weing kans dat ik die later kan bezoeken. En wordt je uberhaupt gecontroleerd als je naar Denemarken vliegt? (schengen-land vrij verkeer toch?) Hoop dat iemand een antwoord heeft. (en dan mag dit draadje gelijk naar de eeuwige draadjesvelden)
Alvast bedankt....
Dan kun je moeilijk een uitreksel regelen. En hoe toon ik aan dat die reis niet verzet kan worden? Het is nl. een beurs van 2 dagen die ik ga bezoeken dus weing kans dat ik die later kan bezoeken. En wordt je uberhaupt gecontroleerd als je naar Denemarken vliegt? (schengen-land vrij verkeer toch?) Hoop dat iemand een antwoord heeft. (en dan mag dit draadje gelijk naar de eeuwige draadjesvelden)
Alvast bedankt....
- SteV6
Re: HELP! Vlieg morgen naar buitenland alleen ID-kaart verlopen.
Noodpaspoort op Schiphol heb ik ook van gehoord. Maar wat je daarvoor nodig hebt?? Ik zou in ieder geval ook je rijbewijs en verlopen ID-kaart meenemen.
Vraag is alleen of je vooraf een noodpaspoort wil gaan regelen of dat je erop gokt en gaat toneelspelen als de douane ziet dat je een verlopen kaart hebt. (Nog even los van al het gezeur wat je kan krijgen als je vanuit Denemarken terug wil en ze zien het dan).
Ik zou denk ik ruim op tijd naar Schiphol gaan en vooraf regelen. Een kennis van me heeft een keer een noodpaspoort gekregen omdat hij pas bij de douane ontdekte dat hij zijn paspoort vergeten was mee te nemen ... Kostte wel relatief veel (vergeleken met de prijs van een paspoort bij het gemeentehuis), maar je kan wel je reis vervolgen.
Stephan
Vraag is alleen of je vooraf een noodpaspoort wil gaan regelen of dat je erop gokt en gaat toneelspelen als de douane ziet dat je een verlopen kaart hebt. (Nog even los van al het gezeur wat je kan krijgen als je vanuit Denemarken terug wil en ze zien het dan).
Ik zou denk ik ruim op tijd naar Schiphol gaan en vooraf regelen. Een kennis van me heeft een keer een noodpaspoort gekregen omdat hij pas bij de douane ontdekte dat hij zijn paspoort vergeten was mee te nemen ... Kostte wel relatief veel (vergeleken met de prijs van een paspoort bij het gemeentehuis), maar je kan wel je reis vervolgen.
Stephan
- Sjoerd
In Nederland zou je er theoretisch weg mee moeten komen aangezien een rijbewijs een wettig identificatie middel is. Weet alleen niet of er andere bepalingen op je reservering staan. In Denemarken is een rijbewijs volgens mij geen wettig identificatie middel dus vraag mij af of het daar gaat lukken. Wat je wellicht kan proberen is online inchecken (heen -en terugreis!) dat scheelt alvast de hazzle bij de incheck.
Denemarken is trouwens goed te rijden vanaf NL
Denemarken is trouwens goed te rijden vanaf NL
-
allen
Idd, vanavond gewoon even in de auto stappen en gaan! 8)
- Bert ///M3
Zal wel te laat zijn
Wat Sjoerd zegt. Bij een europese vlucht kan je idd zo door security met een online checkin, maar ze checken je paspoort/ID kaart alsnog als je het vliegtuig in gaat. Rijbewijs is idd niet geldig. Je kan wel proberen om met je verlopen ID kaart langs de balie bij instappen te komen, meestal checken ze volgens mij alleen naam en foto en that's it. Maar als ze je er niet in laten dan heb je gewoon pech.
Maar ik heb dus eens een noodpaspoort aan moeten vragen op Schiphol. Moest op maandag morgen naar Houston vliegen maar zondagavond paspoort kwijt.
Is een mooi gekloot en je bent er wel een paar uur zoet mee. Ik ben toen zondagnacht al naar Schiphol gegaan om het te regelen. Je moet idd een identificatiebewijs meenemen zoals een rijbewijs. Foto uiteraard. Uitreksel geboorteregister kan je natuurlijk wel vergeten op zondagavond, maar in mijn geval konden ze er via via toch aan komen en faxen. Lukt dat niet dan heb je pech. Ben je je paspoort kwijt of gejat oid dan zal je ook met een bewijs van aangifte moeten komen, je kan op Schiphol wel aangifte van vermissing doen (zit een politiepost), dat heb ik toen ook moeten doen.
Aantonen dat het niet te verzetten is was voor mij makkelijk met documentatie van mijn werk.
Als je denkt even zo'n ding te halen vlak voor je vlucht door te doen alsof je net je paspoort kwijt bent dan heb je pech want het duurt zo lang dat je je vlucht nooit meer haalt. Of je moet echt vroeg zijn
Wat Sjoerd zegt. Bij een europese vlucht kan je idd zo door security met een online checkin, maar ze checken je paspoort/ID kaart alsnog als je het vliegtuig in gaat. Rijbewijs is idd niet geldig. Je kan wel proberen om met je verlopen ID kaart langs de balie bij instappen te komen, meestal checken ze volgens mij alleen naam en foto en that's it. Maar als ze je er niet in laten dan heb je gewoon pech.
Maar ik heb dus eens een noodpaspoort aan moeten vragen op Schiphol. Moest op maandag morgen naar Houston vliegen maar zondagavond paspoort kwijt.
Is een mooi gekloot en je bent er wel een paar uur zoet mee. Ik ben toen zondagnacht al naar Schiphol gegaan om het te regelen. Je moet idd een identificatiebewijs meenemen zoals een rijbewijs. Foto uiteraard. Uitreksel geboorteregister kan je natuurlijk wel vergeten op zondagavond, maar in mijn geval konden ze er via via toch aan komen en faxen. Lukt dat niet dan heb je pech. Ben je je paspoort kwijt of gejat oid dan zal je ook met een bewijs van aangifte moeten komen, je kan op Schiphol wel aangifte van vermissing doen (zit een politiepost), dat heb ik toen ook moeten doen.
Aantonen dat het niet te verzetten is was voor mij makkelijk met documentatie van mijn werk.
Als je denkt even zo'n ding te halen vlak voor je vlucht door te doen alsof je net je paspoort kwijt bent dan heb je pech want het duurt zo lang dat je je vlucht nooit meer haalt. Of je moet echt vroeg zijn
- Mack
Een noodpaspoort wordt alleen afgegeven als je kunt aantonen dat je het niet tijdig hebt kunnen verlengen!
Het is om mensen uit de brand te helpen die zonder hun schuld geen reisdocument hebben (gestolen etc.) en niet om slordigheid van mensen te corrigeren.
Het is om mensen uit de brand te helpen die zonder hun schuld geen reisdocument hebben (gestolen etc.) en niet om slordigheid van mensen te corrigeren.
Bron: http://www.defensie.nl/marechaussee/ser ... documentenEen nooddocument wordt alleen verstrekt als u niet in staat bent om tijdig een paspoort of een identiteitskaart te verkrijgen. Om in aanmerking te komen voor een nooddocument dient u aannemelijk te maken dat uw reis niet uitgesteld kan worden en uw identiteit en nationaliteit dient vastgesteld te kunnen worden. Voor de benodigde bewijsstukken dient u zelf te zorgen.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
heb nu ook al een verlopen "roze" noodpaspoort...
was geen enkel probleem op schiphol, ging op vakantie en mn paspoort was dus verlopen!
even langs het douaneloket een kleine 50 euri neerleggen en hop! een geldigpaspoort voor 12 dagen.. was overigens in december...
was geen enkel probleem op schiphol, ging op vakantie en mn paspoort was dus verlopen!
even langs het douaneloket een kleine 50 euri neerleggen en hop! een geldigpaspoort voor 12 dagen.. was overigens in december...
- Anton
Herkenbaar..... mijn dochter kwam er de avond voordat we op vakantie gingen achter dat onze paspoorten waren verlopen... zij had net een ID gekregen, dus geen probleem, maar pa was de klos.Jeroen van Emmerik schreef:heb nu ook al een verlopen "roze" noodpaspoort...
's Nachts nog gebeld met de marechaussee op Schiphol , maar Turkije geeft geen visum op een noodpaspoort..
Dus zaterdagmiddag een stoel geregeld op het reisburo voor woensdagmorgen,zaterdagavond de familie naar schiphol gebracht, en maandag et spoed een nieuw paspoort besteld op het gemeentehuis.
Dat kun je dan de volgende dag ophalen. Maar mijn vakantie duurde wel 3 dagen korter....
- Max V
Weer een reden om Turkije buiten de EU te houden 
-
Tom
Hoe kun je zoiets vergeten, hoor dat echt ontzettend vaak. Onze gemeente stuurt netjes een brief dat je moet verlengen.
Kreeg ook zo'n brief laatst, gemeentehuis is 1 avond in de week open en weekje later had ik een nieuwe.
Kreeg ook zo'n brief laatst, gemeentehuis is 1 avond in de week open en weekje later had ik een nieuwe.
-
allen
Eigenlijk heel makkelijk Tom. Ik kreeg ruim op tijd een waarschuwing van de gemeente. Die gooide ik aan de kant met het idee dat ik ze de week erop wel even zou bellen voor een afspraak. Dat vergeet je en plotsklaps komt je vakantie akelig dichtbij. Toch ff stressen ineens. 
- Fernando
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
*belt douane van Denemarken*
-
Metchu
Maximus schreef:Weer een reden om Turkije buiten de EU te houden
haha ei, juist andersom
Fernando schreef:Ja hoor het is me gelukt! Zit toch in denemarken. Ze controleren alleen of de namen overeen komen van ticket en id naar schengenlanden. Maar moet nog wel thuis zien te komen. Lol
ouwe stiekemerd, kneep je em wel of niet? Haha, toen het gelukt was, had je het gevoel dat je iets aan het smokkelen was?