Onderhoud GMT-Master II

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Fabian V.

Onderhoud GMT-Master II

Bericht door Fabian V. » 14 jun 2006, 21:18

Sinds eind 2004 heb ik een Rolex GMT. Ik draag hem (bijna) dagelijks dus hij staat eigenlijk nooit stil. Tot op heden loopt hij mooi gelijk en het oogt allemaal nog erg goed. Dit wil ik graag zo houden dus:
Wanneer moet een horloge voor onderhoud?
waar kan je dit het beste doen? Ik heb hem destijds via Gummen gekocht, dus niet bij een echte dealer.
Wat gaat het ongeveer kosten?

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 14 jun 2006, 22:47

Om de 3 jaar gaan ze (IWC Portuguese en Omega Speedmaster Schumi edition) bij mij voor een (revisie)service.

RVV

Bericht door RVV » 15 jun 2006, 11:09

Fabian ik draag sinds eind 2001 een GMT master II en die heeft nog geen beurtje gehad.

Vind ik ook niet nodig, Rolexen staan er om bekend dat ze zeer betrouwbaar zijn, alle onderdelen zijn gemaakt op duurzaamheid, Rolex gaat hier erg ver in. Bij normaal gebruik en zolang het horloge een geringe gang afwijking heeft van een paar seconden per dag is het niet nodig om binnen 5 jaar het horloge aan te bieden voor een beurt. Ik wacht er er ook gewoon mee.

Overigens heb ik alleen maar mijn Zenith een keer naar de dealer gebracht, maar dat was omdat hij gevallen was. Al mijn andere horloges zijn nog niet open geweest.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 jun 2006, 16:45

Ik ga met Rico mee in deze. Wil je (teveel eigenlijk) betalen voor 'n beurtje die nog niet hoeft, tja...

Mijn Sub is van juni of juli 2001, kan nog wel 3 jaar zonder 'beurt'. Echt. Serieus. Rond de 10 jaar. Rolex' movements zijn sterker dan 'n mammoettanker.

Als je 'semi professioneel' duikt zou ik 'm WEL elk jaar op WD laten testen.

Met andere calibers/merken die wat meer toestanden zoals chronografen erop hebben kan 't iets eerder zijn....

@ Sjoerd:Om de 3 jaar? Ieder z'n meug :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Onderhoud GMT-Master II

Bericht door Robin » 15 jun 2006, 16:48

Fabian V. schreef: waar kan je dit het beste doen? Ik heb hem destijds via Gummen gekocht, dus niet bij een echte dealer.
Wat gaat het ongeveer kosten?
Fabian: Wil je 'Rolex garantie op de beurt' laat 'm dan bij Schaap en Citroen(bijna overal in grotere steden) of Leon Martens(Maastricht) servicen. Bij die laatste duurt 't een week. Bij Schaap kunnen ze wat minder snel zijn. 500 zal wel in de buurt komen.

Je kunt 't ook laten doen door een gediplomeerd horlogemaker met een goede naam. Voor rond de helf of minder kom je 'n heel end.

't is maar wat voor waarde je daar aan hecht.

Fabian V.

Bericht door Fabian V. » 15 jun 2006, 18:43

Bedankt voor de informatie. Ik wist wel dat ik hier de juiste gegevens zou krijgen.

Onnodige onderhoudsbeurten doe ik niet bij mijn speedster dus ook niet bij mijn horloge. Voorlopig blijft hij dus nog dicht zitten. Of het bij C&S wordt zie ik tzt wel. Ook daar krijg je veel mitsen en maren als je hem achterlaat. Misschien dat ik tzt wel een goede horlogemaker ga zoeken. Ergens in het noorden van het land, dat is ook lekker dichtbij mijn vriendin.

offtopic in offtopic,

Mooie M3 Rico, ook in het echt :wink:

RVV

Bericht door RVV » 15 jun 2006, 19:22

oja Fabian heb je hem ergens gespot ? (kijkt naar buiten FUCK hij is weg :roll: :lol: )

Fabian V.

Bericht door Fabian V. » 15 jun 2006, 21:49

Rico,

mijn vriendin woont in groningen en we waren bij jouw in de buurt aan het kijken naar een kast. De auto trekt onderhand meer aandacht dan de naam op het pand.

SweetRyan

Bericht door SweetRyan » 15 jun 2006, 22:16

Ik ben het helemaal met Rico eens. Mijn ervaringen met de servicebeurt van een Omega Speedmaster Pro ( de echte :wink: hoewel, cal 861 en niet cal 321 :? ) bij de importeur zijn dermate dramatisch dat ik

1 Mijn horloges alleen laat servicen wanneer het nodig is.
2 Totaal op Omega ben afgeknapt

En dat laatste is jammer, want de Moonwacht blijft een topper.

Plaats reactie