Auto zal nog wel eea aan gebeuren en zal hopelijk met aantal maanden ook zijn eerste circuit dag op het "vaste land" krijgen.
Kan tevens niet wachten op de Vogezen, Eiffel, Swarchwald, Nordschleiffe.
Deze aanwinst is het geworden , inmiddels al wat maandjes terug weer. Toevallig vorige week uit gevonden dat er schijnbaar maar 2 geregistreerd staan bij het RDW van deze uitvoering. De andere is de gele uitvoering.
Lotus Elise S2 135R
Aanpassingen tot nu toe :The 'R' Factor
Developed by Lotus Sport and Performance in conjunction with the Lotus Ride and Handling team, the Lotus Sport Elise 135R has been designed to provide ultimate performance both on and off the track. Engine, suspension, wheel and tyre upgrades all contribute to what can only be described as the ultimate road and track Elise. Offering a more direct feel, the 135R affords the enthusiast driver with more immediate and sharper responses, developed to deliver exceptional driver involvement.
With an ever increasing amount of Lotus owners demanding more of their cars, Lotus set out to develop an Elise that would exceed all expectations. The Lotus Ride and Handling team has developed a sports suspension set-up giving its user total control over ride height settings to maximise the cars performance in any environment. Following on from this, Lotus Sport and Performance has redesigned the flow characteristics of the cylinder head specifically for the 135R to offer greater flexibility throughout the rev range.
In addition to the engine modifications, the 3-piece F1 style diffuser and exhaust system has been utilised to further enhance the performance and character of the car. Despite its exhilarating performance, the 135R manages to remain a very usable road car for everyday use, offering the driver the best of both worlds.
Nitron verstelbare schokdempers
AP upgraded koppeling
AP 2 delige remschijven voor
EBC remschijven achter
Stalen remleidingen
Pagid remblokken
Jan speed uitlaat
Sport katalysator
ITG Carbon luchtinlaat
Pro alloy volledige aluminium radiateur
Toyo R888 banden rondom
Deel 1, de aankoop en het ophalen van de lotus
word vervolgd , denk nog een deel of 4 a 5Na eea goed overwogen te hebben besloten om te gaan kijken voor mijn oude jongensdroom, een Lotus Elise.
Na van der kooi sportscars bezocht te hebben in Amsterdam , wat internet forums gelezen te hebben
en mijn vriendin te hebben laten proefrijden in een slechte Lotus Elise bij Target International waren we echt verkocht.
De slechte elise was een prima kandidaat om te zien hoe hij NIET moest zijn.
Onwijs zwaar gas pedaal, niet kloppende banden maten, koppakking die eruit lag, geen historie bekend, etc.
Ook nog wat andere auto's bekeken en allen van zeer matige tot slechte kwaliteit en konden niet toppen aan de Elise.
Maar goed deze Elise beviel, dus dan kon het voor haar enkel maar beter worden.
Omdat ik erg geïnteresseerd was in het oude model, maar daar niet in paste, was informatie over het nieuwe model ook vrij vlot bij elkaar gesprokkeld.
Ook al vond ik het nieuwe model niet zo mooi, het gaat uiteindelijk om de rij ervaring.
Dat is overigens nu bijgesteld, prachtige wagen.
Via een van de Lotus forums wat mensen leren kennen, waarvan bleek dat ik een enkeling al kende als oude collega bij vorige werkgever.
It's a small world!
Contacten waren dus vrij vlot gemaakt en kreeg van allerlei hoeken advies, helpende handen en kijkende ogen aangeboden.
Van goedkoop, legaal, via een bedrijf valuta wisselen tot iemand die bij verzekeraar werkte en volledige historie na kon gaan voor me via de HPI/RAC Check tot iemand die voor me ging kijken naar een Elise naar keuze.
Ook kwamen de verhalen van Target international naar boven en hoe het bedrijf zaken deed in de UK. BLIJF ER WEG!
Via via ook een man, Will, leren kennen die voor zijn hobby in Lotus auto's handelde. Elan, Elise, Exige, etc.
Will stond, en staat nog steeds, erg goed aangeschreven dus het was makkelijker om via hem zaken te doen als weekend naar de UK en maar zien wat voor auto's je aantreft.
Dankzij de vallende pond werd het ook steeds interessanter om voor een wat exclusievere uitvoering te gaan.
- HPI/RAC check in verband met evt. schade verleden, openstaande leningen
(Bedrijf dat lening verstrekt in de UK is eigenaar van de auto tot dat de lening is terug betaald)
- Bedrijf gebeld wat onderhoud had gedaan vanaf nieuw
- Post historie van vorige eigenaar gelezen en gemaild met de vorige eigenaar
- Diverse foto's van delen die ik wilde zien
Op einde van de week het geld overgemaakt en de auto werd vast gehouden.
De week erop de kentekens aangevraagd om de auto te kunnen te exporteren en een vliegticket geboekt.
De terug reis werd een gok want het was de vraag of het geld op tijd zou zijn gearriveerd op Will zijn bankrekening of dat ik 1 a 2 nachten over moest blijven bij een van de collega's.
Navraag leverde op dat de tunnel een aangepaste dienstregeling zou draaien i.vm. een brandende vracht auto kort ervoor en dat ik meer geluk zou hebben met de ferry's.
Ik wilde zo kort mogelijke tijd qua oversteek dus Folkstone - Calais of Dover - Calais en liefste ook zo snel mogelijke overtocht
.
Hoek van Holland was dus geen optie gezien ik geen zin had in windkracht 8/10 voor een hele , hele lange nacht en het duurde gewoon te lang.

Wat gebeurd er in de volgende delen : Word er nog gen**kt ? Word ik gearresteerd ? Blijft de auto heel ? Komt het allemaal wel goed ?