Aston Martin DB9
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Aston Martin DB9
Gisteren bij de dealer even op mijn gemak bekeken, een Aston Martin DB9. Ik had er nog nooit eerder 1 in het echt gezien.
De eerste indruk, wat is ie laaaaaang. Vooral de overhang voor de vooras, valt op, lijkt wel 1,5 meter te zijn. Maar het past wel bij de auto. De auto is ook erg glad vormgegeven. Naar mijn mening iets te glad. Haalt een beetje karakter weg. Daardoor lijkt de auto erg veel op een Jaguar. Stel je zou er Jaguar emblemen op plakken dan kon die daar voor doorgaan.
Toch is het een mooie auto, wel typische een statussymbool. Heb niet de indruk dat het een echte rijders auto is zoals een Porsche of een Ferrari. De auto roept ook niet die begeerte op bij mij.
Mijn indruk, een auto voor de zeer welgestelde 60+ die lekker van zijn sigaartje kan genieten op de mannen societeit, in leren clubjes met butler bediening.
Wat ik me afvraag, wat is eigenlijk de restwaarde van zo'n auto na een jaar of 10 ?
De eerste indruk, wat is ie laaaaaang. Vooral de overhang voor de vooras, valt op, lijkt wel 1,5 meter te zijn. Maar het past wel bij de auto. De auto is ook erg glad vormgegeven. Naar mijn mening iets te glad. Haalt een beetje karakter weg. Daardoor lijkt de auto erg veel op een Jaguar. Stel je zou er Jaguar emblemen op plakken dan kon die daar voor doorgaan.
Toch is het een mooie auto, wel typische een statussymbool. Heb niet de indruk dat het een echte rijders auto is zoals een Porsche of een Ferrari. De auto roept ook niet die begeerte op bij mij.
Mijn indruk, een auto voor de zeer welgestelde 60+ die lekker van zijn sigaartje kan genieten op de mannen societeit, in leren clubjes met butler bediening.
Wat ik me afvraag, wat is eigenlijk de restwaarde van zo'n auto na een jaar of 10 ?
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
@Rico: Ik denk dat jou beeld over de eigenaren van AM's niet helemaal kloppen.
DB9 is 1 van de mooiste GT's die er rondrijdt, schitterend afgewerkt, heerlijke V12, genoeg comfort maar toch sportief genoeg om bochten flink te nemen. Typische Cote d'Azur cruiser.
De V8 Vantage is meer gericht op het "jongere" publiek, vooral de 911-rijders. Meer sportief, agieler en agressiever uiterlijk. Ik wil het liefst niet rondschreeuwen, maar toevallig staat er bij mijn ouders 1 voor de deur. 8)

DB9 is 1 van de mooiste GT's die er rondrijdt, schitterend afgewerkt, heerlijke V12, genoeg comfort maar toch sportief genoeg om bochten flink te nemen. Typische Cote d'Azur cruiser.
De V8 Vantage is meer gericht op het "jongere" publiek, vooral de 911-rijders. Meer sportief, agieler en agressiever uiterlijk. Ik wil het liefst niet rondschreeuwen, maar toevallig staat er bij mijn ouders 1 voor de deur. 8)
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Voor de liefhebbers:
[img:500:667]http://i18.photobucket.com/albums/b109/ ... C01675.jpg[/img]
[img:700:525]http://i18.photobucket.com/albums/b109/ ... C01663.jpg[/img]
[img:700:299]http://i18.photobucket.com/albums/b109/ ... o/dash.jpg[/img]
[img:500:667]http://i18.photobucket.com/albums/b109/ ... C01675.jpg[/img]
[img:700:525]http://i18.photobucket.com/albums/b109/ ... C01663.jpg[/img]
[img:700:299]http://i18.photobucket.com/albums/b109/ ... o/dash.jpg[/img]
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Ik heb 'm overgehaald om deze te kopen. 8) Hij had eerst een 996 C4 en daarna een 996 C4S, maar hij wou wat exclusiever. Nadat wij samen een keer in een DB9 GT hebben gereden is hij helemaal wild van AM's. Toen hij de foto van het prototype zag, wist hij het bijna zeker. Ik heb 'm daarna een beetje aangemoedigd zeg maar. 

- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Tuurlijk, begrijp ik. Dat vooroordeel had ik deels ook een beetje, maar dat is nu wel bijgetrokken. Zeker sinds dat de DB9 en de V8 Vantage is uitgekomen. Deze zien er wat minder oudbollig uit als de oudere AM's. De gem. leeftijd is denk wel omlaag gegaan sindsdien.Rico v Velzen schreef:Tristan het is natuurlijk een vooroordeel deels bevestigd door de uitstraling van de auto op mij als persoon.
Laatst gewijzigd door Tristan op 13 jun 2006, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
In het begin wel ff, maar je bent er zo aan gewend. Dat kleine rond display bovenaan geeft aan wanneer je moet schakelen. Leuk detailRico v Velzen schreef:Opvallend detail is trouwens die toerenteller die de "andere" kant op gaat, dit heb ik eigenlijk niet eerder gezien op een "moderne" auto !
Is dit niet raar tijdens het rijden ?
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
- Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary
Tristan schreef:Voor de liefhebbers:
[img:500:667]http://i18.photobucket.com/albums/b109/ ... C01675.jpg[/img]
[img:700:525]http://i18.photobucket.com/albums/b109/ ... C01663.jpg[/img]
[img:700:299]http://i18.photobucket.com/albums/b109/ ... o/dash.jpg[/img]
Wat een mooie auto

-
- Berichten: 11392
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik heb in beide mogen rijden zowel de amv8 en de db9.
Hele mooie auto s als status symbool met de golfclubs achterin. Als je bij de aston fabriek bent geweest weet je waarom ze zo duur zijn. Het vele ambachtelijke werk kan mij niet zo bekoren maar als je er van houdt en dik voor wilt betalen is aston fantastisch. Maar het is en blijft de minder engelse betrouwbaarheid. Het maakt mij niet uit als auto s door robots worden gemaakt. Als ze maar maximale thrills bieden voor zo weinig mogelijk geld. Maar als je je begeeft in omgevingen als monaco en saint tropez en dat je vrienden hebt van groot caliber doe je leuk mee met een aston. Ik zou echter liever een GT3 parkeren voor mijn boot in monaco.
But he thats just me.
Hele mooie auto s als status symbool met de golfclubs achterin. Als je bij de aston fabriek bent geweest weet je waarom ze zo duur zijn. Het vele ambachtelijke werk kan mij niet zo bekoren maar als je er van houdt en dik voor wilt betalen is aston fantastisch. Maar het is en blijft de minder engelse betrouwbaarheid. Het maakt mij niet uit als auto s door robots worden gemaakt. Als ze maar maximale thrills bieden voor zo weinig mogelijk geld. Maar als je je begeeft in omgevingen als monaco en saint tropez en dat je vrienden hebt van groot caliber doe je leuk mee met een aston. Ik zou echter liever een GT3 parkeren voor mijn boot in monaco.
But he thats just me.
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Met de betrouwbaarheid zit het wel snor. Kennis van ons rijdt al 3 jaar zonder problemen met z'n Vanquish. Wat ik al zei, de AM's van nu zijn niet meer zoals vroeger. Ikzelf zou ook eerst gaan voor een GT3, alleen al voor af en toe een trackday. Maar aangezien mijn pa daar geen tijd en behoefte aan heeft, is dit een geweldige auto voor hem. De auto vind ik meer als een statussymbool. Als je er in rijdt, voel je gewoon dat het speciaal is, geluid, dashboard, ontwerp etc. Qua design kan Porsche er niet tegenop.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Peter Tunissen
- Berichten: 8385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Erg erg erg mooie auto!
Is ook geen concurrent van een GT3 denk ik, eerder van een 911 Turbo o.i.d.
Maar ik vind die AMV8 echt een van de mooiste auto's van de laatste 20 jaar. Koop je niks voor op een circuit, maar als dat je niet boeit lijkt het me echt een geweldige auto en anders koop je er maar meteen een Radical bij of zo.
DB9 vind ik niks trouwens, lelijk ding in vergelijking met zo'n V8.
Is ook geen concurrent van een GT3 denk ik, eerder van een 911 Turbo o.i.d.
Maar ik vind die AMV8 echt een van de mooiste auto's van de laatste 20 jaar. Koop je niks voor op een circuit, maar als dat je niet boeit lijkt het me echt een geweldige auto en anders koop je er maar meteen een Radical bij of zo.

DB9 vind ik niks trouwens, lelijk ding in vergelijking met zo'n V8.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten