We hebben gekozen voor iets wat voor mij bekend gebied is, namelijk een Opel Ascona B. Ten eerste heeft deze RWD en weet ik er bijna alles van...
Helaas zijn de standaard modellen niet voorzien van veel vermogen, dus hebben we er maar een C20LET motor ingehangen, wat een ander woord is voor 2.0L 16v Turbo.
Er zit nog wel wat werk aan, daar er nog een rolkooi in moet en nog een knap setje stoelen, maar gezien het feit dat de plek waar we sleutelen te koop staat en er nog een Ascona B staat te wachten op wat TLC maken we deze eerst rijdend en pakken we het later in het jaar verder op door zaken als:
Rolkooi, sportstoelen, betere remmen (brembo) en een Evo310 kit te installeren, wat ook meteen het vermogen verraad.
Echt alles met een dergelijk project moet je zelf bedenken en/of maken, maar dat neemt niet weg dat het erg leuk is, al wordt je er soms ook moe van. Uiteindelijk zouden we een wagen nemen waarvan we het niet erg vinden als we een grindbak tegenkomen, maar zelf dat is al moeilijk en uiteindelijk wordt alles dan toch weer net iets te mooi en er goed mee te raggen, maar lekker boeie....
Zie hieronder alvast een paar foto's..... Als de wagen geheel klaar is, zal ik Mark N. wel weer eens aanspreken voor een paar goede foto's

PS de kleuren in de motorruimte blijven niet zo, maar alles moet nog knap worden opgediend zeg maar