Na herhaaldelijk met een vriend van me gesproken te hebben over dit forum, heb ik mezelf ook maar eens aangemeld.
Sinds het halen van mijn rijbewijs op mij 18e (nu 20) ben ik trotse bezitter van een Mazda MX5 nb 1.6. Op de dag waarop ik mijn rijbewijs afhaalde kocht ik deze auto.
Vanwaar mijn keuze: Al sinds dat ik klein was ben ik altijd al bezig geweest met auto's. 1 van mijn eerste woordjes was dan ook ''auto''. Ook is het autorijden een beetje met de paplepel ingegoten. Omdat ik altijd weg was van sportieve auto's ,met een open dak, waar niet meer dan 2 man inpassen viel de keuze al snel op een mx5. Na gereden te hebben met de concurrentie (mr2 en barchetta) was ik helemaal om. De Barchetta is een FWD, dus die viel af, en de MR2 haalde het toch NET niet qua dynamica die de mx5 heeft.
Nu ik de auto 2 jaar in bezit heb is er natuurlijk al het 1 en ander aan veranderd. Zo is er een Postert/sebring dubbele uitlaat onder gekomen, een K&N 57i kitje gemonteerd, de nummerplaat een stukje lager gehangen en nog wat kleine mods.
Afgelopen zomer heb ik mijn eerste echte circuit-ervaring opgedaan op circuit Zolder. Dit was tijdens de Vroemdag 2008. Een erg leuk ,en goed, evenement!!
Ook ben ik bestuurslid in de autoclub A.S.C. Boxmeer e.o. Een autoclub die al 52 jaar bestaat in onze gemeente. Een van de bekende ritten die zij organiseren heet de Oost Brabant Rit. De club is vooral gebaseerd op de rally-rittensport. Voor wie interesse heeft: http://www.ascboxmeer.nl.
Groet,
Jeroen
Hieronder nog een foto van mij in mijn mx5: