Hier een spypic met daaronder een daarvan afgeleide computertekening.
Porsche 998
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Porsche 998
Het is natuurlijk nog niet zo ver. Waarschijnlijk eind 2010 of begin 2011, maar toch wil ik alvast een topic openen voor de Porsche 998. Dus een topic voor de spypics, computertekeningen en andere informatie die voorafgaand aan de introductie naar buiten komt.

- Max V
Re: Porsche 998
Ziet er goed uit! Leuke plek voor de benzinedop 

- Mark Nauta
Nog nooit een 911 gezien??? Hij zit daar natuurlijk ook nog maar 45 jaar zoMaximus schreef:Ziet er goed uit! Leuke plek voor de benzinedop

- Max V
Ik heb ook nooit gezegd dat ik het op de vorige 911 versies wel mooi vind 

- Downforce Hans
Maximus schreef:Ik heb ook nooit gezegd dat ik het op de vorige 911 versies wel mooi vind
Ja ja praat het maar recht

- Max V
Ik gaf ook een oordeel op dit model, niet op Porsche in het algemeen...
Je vindt toch niet iets mooi omdat het op vorige modellen ook zat? Ik vind zo'n klepje op de kont horen...
Edit: liever helemaal niet zo'n klepje, maar goed het voedsel moet toch ergens naar binnen
Je vindt toch niet iets mooi omdat het op vorige modellen ook zat? Ik vind zo'n klepje op de kont horen...
Edit: liever helemaal niet zo'n klepje, maar goed het voedsel moet toch ergens naar binnen

- Tom V
Dat zowiezo niet, ik heb m ook vaak aan de andere kant zien zitten.Mark Nauta schreef:Nog nooit een 911 gezien??? Hij zit daar natuurlijk ook nog maar 45 jaar zoMaximus schreef:Ziet er goed uit! Leuke plek voor de benzinedop.
- RVV
Vind het sowieso een raar concept om de motor in de kofferbak te hebben
Was ooit een keer met mijn vader op de autorai.. 1982 ofzo.. stonden we bij een Skoda te kijken.. mijn pa was wel eens nieuwsgierig naar zo'n stuk oostblok blik. (zelf hoe kan het ook anders al jaren BMW rijder
) Anyway staan we daar.. loopt me pa naar zo'n ding toe.. doet de motorkap open.. en zegt verrek er ligt helemaal geen motor in, Ik tegen hem.. ja het is net een Porsche 911 

Was ooit een keer met mijn vader op de autorai.. 1982 ofzo.. stonden we bij een Skoda te kijken.. mijn pa was wel eens nieuwsgierig naar zo'n stuk oostblok blik. (zelf hoe kan het ook anders al jaren BMW rijder

-
Vroeger, toen Skoda nog auto's voor echte mannen maakte!
@Porsche: de rendering vind ik mooi! Maar ja, wat kun je daar nou niet mooi aan vinden afgezien van een benzineklepje?
@Porsche: de rendering vind ik mooi! Maar ja, wat kun je daar nou niet mooi aan vinden afgezien van een benzineklepje?

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Dat waren vast Engelse Porsche'sTom944 schreef:Dat zowiezo niet, ik heb m ook vaak aan de andere kant zien zitten.Mark Nauta schreef:Nog nooit een 911 gezien??? Hij zit daar natuurlijk ook nog maar 45 jaar zoMaximus schreef:Ziet er goed uit! Leuke plek voor de benzinedop.
:fy:
- frank de jonge
De 3,0 SC van ons destijds had em ook aan de andere kant Steven 

- Mark Nauta
Ja ja!!!! Inderdaad t/m de 993 zat ie altijd linksvoor. Vanaf de 996 zit ie rechtsvoor. Mij ging het erom dat ie altijd al voor zat
.

- Max V
En mij gaat het er om dat we het nu weer gewoon over de auto gaan hebben
wanneer staat de release gepland?
Edit: ik lees net eind 2010 of begin 2011

Edit: ik lees net eind 2010 of begin 2011

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
En wat ik nu het meest bizarre vind, is dat Porsche dus met dit model ( in grote lijnen ) al 45 jaar succesvol is.
Persoonlijk heb ik niet veel met de 911 qua emotie.
Ik geloof best dat het fantastisch rijdt en als ik in de markt zou zijn voor een wagen van dat kaliber en in die prijsklasse, zou ik hem ook waarschijnlijk wel in overweging nemen, of op zijn minst een rondje in gaan rijden.
Ben afgelopen zaterdag in een showroom geweest die vol stond met allerhande 911-jes in allemaal verschillende uitvoeringen, maar dan ben ik eerlijk.....
Voor mij zijn ze allemaal hetzelfde...
Verschillen tussen 996 / 995 / 997 / RS / Turbo / Carrera / SC, het zal allemaal wel.....maar ik haal het er niet uit.
Het is dat het er bij sommigen achterop staat
Ik had vroeger een foto van een zwarte 911 in Gemballah trim op mijn kamer hangen.....dat ziet er dan wel weer leuk uit.....
Ik geloof best dat het fantastisch rijdt en als ik in de markt zou zijn voor een wagen van dat kaliber en in die prijsklasse, zou ik hem ook waarschijnlijk wel in overweging nemen, of op zijn minst een rondje in gaan rijden.
Ben afgelopen zaterdag in een showroom geweest die vol stond met allerhande 911-jes in allemaal verschillende uitvoeringen, maar dan ben ik eerlijk.....
Verschillen tussen 996 / 995 / 997 / RS / Turbo / Carrera / SC, het zal allemaal wel.....maar ik haal het er niet uit.
Het is dat het er bij sommigen achterop staat

Ik had vroeger een foto van een zwarte 911 in Gemballah trim op mijn kamer hangen.....dat ziet er dan wel weer leuk uit.....
- Max V
GemballaEric H schreef:En wat ik nu het meest bizarre vind, is dat Porsche dus met dit model ( in grote lijnen ) al 45 jaar succesvol is.
Het is dat het er bij sommigen achterop staat![]()
Inderdaad stoer! 8)
- Pikey
Subtiel stukkie ruitenwisser ook, maar dat kan er vast af, heb je toch niet nodig 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik heb van horen zeggen dat de burgemeester van Rotterdam zo'n ding heeft besteldEric H schreef: Ik had vroeger een foto van een zwarte 911 in Gemballah trim op mijn kamer hangen.....dat ziet er dan wel weer leuk uit.....

j/k
Hee Nauta, krijgt de MkII 997GT3 nu wél of géén DIRECT INJECTION met de displacement increase naar 3.8 liter(was 3.6)?
Ik dacht van niet en waarom dan niet??????
- Mark Nauta
Inderdaad Robin, zit er niet in. Waarom niet, geen idee. De Carrera S MkII heeft het wel namelijk. DFI heet het, Direct Fuel Injection.
Wel heeft de nieuwe GT3 een vernieuwde versie van de VarioCam. Dus de actieve kleppenregeling. Deze was op de Carrera S al vebeterd naar VarioCam Plus, maar in de GT3 gaat het nog een stap verder. Ik heb verder te weinig verstand van techniek om te kunnen zeggen of deze ontwikkeling dan ook direct te maken heeft met het niet introduceren van DFI.
Wel heeft de nieuwe GT3 een vernieuwde versie van de VarioCam. Dus de actieve kleppenregeling. Deze was op de Carrera S al vebeterd naar VarioCam Plus, maar in de GT3 gaat het nog een stap verder. Ik heb verder te weinig verstand van techniek om te kunnen zeggen of deze ontwikkeling dan ook direct te maken heeft met het niet introduceren van DFI.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mark Nauta schreef:Inderdaad Robin, zit er niet in. Waarom niet, geen idee. De Carrera S MkII heeft het wel namelijk. DFI heet het, Direct Fuel Injection.
Ik weet er ALLES van Mark, op het M forum zitten we in een heftige discussie waarom de M V8(M3) en V10(M5/6) geen Directe Injectie hebben(330i/335i etc wel)
Wij zijn van mening dat het voor 't verbruik en milieu is gedaan, dfi en dat het qua racemotor niet veel nut heeft. De Audi V8 RS4 'aanhang'(WEL DFI) zegt dat de M V8/V10 oude concepten zijn

Dus toen werd Porsche (als Audi familielid) erbij gehaald dat de Carrera S nu DFI had en dat daarmee was bezwezen dat M wel erg oude motoren bouwt zonder DFI.
Toen we erachter kwamen dat de MkII 997GT3 GEEN DFI krijgt vanwege racy/trackgebruik en OOK de nieuw M3V8 GTR(genaamd P65) motor GEEN DFI heeft(racing/track) en toch 485pk eruit prutst begon men uit een ander vaatje te tappen.
De M V8 is een oude k*tmotor blijkt dus.

fwiw.

-
- Auto: M3P, 130i
LOL @ discussie! 

Maximus schreef:Ik heb ook nooit gezegd dat ik het op de vorige 911 versies wel mooi vind
Woehaha you got OWNED!!!!!!
-
Mooi ding. Alleen die benzineklep he, dat lijkt nergens op.
Volgens mij is die benzine klep sinds de 996 uit 1998 niet meer veranderd kwa uiterlijk. Beter doen ze dat stomme ding ook gewoon achter zoals bij de E36 !

Volgens mij is die benzine klep sinds de 996 uit 1998 niet meer veranderd kwa uiterlijk. Beter doen ze dat stomme ding ook gewoon achter zoals bij de E36 !
- Niels
- Auto: Prius+

Het DFI verhaal is wel een interessante maar al eens eerder voorbij gekomen. Was de conclusie niet dat het met de hoge toerentallen te maken had? De RS4 heeft het wel maar daarvan gaan de verhalen dat ie het opgegeven vermogen niet haalt

-
Niels schreef:![]()
Het DFI verhaal is wel een interessante maar al eens eerder voorbij gekomen. Was de conclusie niet dat het met de hoge toerentallen te maken had? De RS4 heeft het wel maar daarvan gaan de verhalen dat ie het opgegeven vermogen niet haalt
Ik vind het sowieso gelul. Allemaal terug naar Carburateurs !!