Mercedes E-klasse coupé officieel

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rodney

Mercedes E-klasse coupé officieel

Bericht door Rodney » 17 feb 2009, 19:29

VIA - Petrolhead.nl

We hadden al de E-klasse sedan en een hele berg aan spyshots. Maar nu is de E-klasse coupé ook eindelijk officieel. Het is de opvolger van de Mercedes CLK.
Afbeelding
De voorkant van de auto is nagenoeg hetzelfde als de sedan, al oogt de grill iets sportiever doordat er minder spijlen in zitten. Aan de zijkant mist de B-pilaar. Iets waar Mercedes erg tevreden mee is en waardoor de zijruiten één geheel lijken. De achterkant is vervolgens weer in lijn met de grote broer, het derde remlicht en de minder ver naar beneden doorlopende bumper uitgezonderd.
Afbeelding
Qua motoren is er zoals gebruikelijk weer veel keuze. Het leukste is de E 500 met een V8 in het vooronder. Deze is goed voor 388 pk en 530 Nm. Niet onaardig, maar we blijven natuurlijk wachten op de sterkere AMG-versie. Voor de leaserijders onder ons is de E 350 CDI het sterkste exemplaar. Deze turbocharged V6 levert 231 pk af.
Afbeelding
De E-klasse coupé leent ook het uitgebreide assortiment aan veiligheidssystemen uit de sedan. ATTENTION ASSIST (moet schijnbaar met hoofdletters voor extra aandacht), het Pre-Safe systeem, Adaptive Main Beam Assist en meer van dat soort hulpvaardige systemen. De coupé zit er vol mee.
Afbeelding
De auto is, zoals de meeste nieuwe auto’s waar deze dagen over wordt gesproken, te zien op de autosalon in Genève. Vervolgens komt de auto in mei voor het eerst bij de dealers te staan. Later dit jaar wordt waarschijnlijk in Frankfurt de cabriolet gepresenteerd.
Afbeelding
Best mooi..

Snipe

Re: Mercedes E-klasse coupé officieel

Bericht door Snipe » 17 feb 2009, 19:35

Mwah.
Wel aardig, geen natural beauty.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 feb 2009, 19:40

Een gedrocht.................................... :bag:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 feb 2009, 19:41

Verhoudingen lijken niet echt te kloppen, motorkap lijkt wel erg lang tov. van de rest. Niet erg fraai.

Metchu

Bericht door Metchu » 17 feb 2009, 19:45

Er was toch al een e-klasse topic?

ja dus: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... se#p381533" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 17 feb 2009, 20:07

Net als de E-klasse, even enorm wennen aan die voorkant. Maar zo op deze foto is ie wel echt heel fraai. Dan zit er een erg mooie lijn in.
Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 feb 2009, 20:13

Goed nog maar een keer dan;

- waar de 1er doorzakt (te hol), doet deze het omgekeerde (te bol)
- lelijke LED lampen
- lelijke koplampen
- spijltje achterzijruit ( hoe kun je het bedenken)
- opbollende flanken/heupen op het achterspatscherm
- achterlichten zeer geforceerd, te veel naar Audi gekeken
- zie ik daar een chromen strip onder het portier? OMG allergische reacties krijg ik ervan.

Kortom volledige miskleun qua styling, echt over the top, ondanks de crisis hebben ze het in autoloand nog niet begrepen...............

Minder is meer
Laatst gewijzigd door romo op 17 feb 2009, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Rodney

Bericht door Rodney » 17 feb 2009, 20:17

Mark Nauta schreef:Net als de E-klasse, even enorm wennen aan die voorkant. Maar zo op deze foto is ie wel echt heel fraai. Dan zit er een erg mooie lijn in.
Afbeelding
Hoi mark,

vind ik nou ook hoor..
ik snap niet dat iedereen het zo lelijk vind..

ik vind dit echt mooi...
tuurlijk liever een dreier maar dit is echt niet verkeerd!

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 17 feb 2009, 20:20

romo schreef: - waar de 1er doorzakt (te hol), doet deze het omgekeerde (te bol)
- lelijke LED lampen
- lelijke koplampen
- achterlichten zeer geforceerd, te veel naar Audi gekeken
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, afgezienvan de achterlichten. Dat vind ik niet zo'n punt. Vind ze wel in het ontwerp passen. Maar idd dat stijltje bij de achterste zijruiten, viel me nu pas op. Dat kan toch echt niet!!

Snipe

Bericht door Snipe » 17 feb 2009, 20:53

Rodney schreef:tuurlijk liever een dreier maar dit is echt niet verkeerd!
Dit is een E-klasse. Alleen al het feit dat jij liever een 3 Serie hebt - een klasse lager dus - zegt in principe genoeg, natuurlijk.

Luuk

Bericht door Luuk » 17 feb 2009, 21:02

Kontje is inderdaad fraai! 8) In tegenstelling tot de normale E-klasse, die is gewoon .. gaap. :nah:

Tom

Bericht door Tom » 17 feb 2009, 21:05

Snipe schreef:
Dit is een E-klasse. Alleen al het feit dat jij liever een 3 Serie hebt - een klasse lager dus - zegt in principe genoeg, natuurlijk.
De eerste CLK stond op het onderstel van de C-klasse terwijl de CLK inderdaad (marketingtechnisch) op niveau van de E-klasse staat :)

Marc R

Bericht door Marc R » 17 feb 2009, 21:22

romo schreef:Goed nog maar een keer dan;

- lelijke LED lampen
- lelijke koplampen
- achterlichten zeer geforceerd, te veel naar de BMW 5 serie sedan gekeken
- zie ik daar een chromen strip onder het portier? OMG allergische reacties krijg ik ervan.

Kortom volledige miskleun qua styling, echt over the top, ondanks de crisis hebben ze het in autoloand nog niet begrepen...............

Minder is meer

Voor deze keer ben ik het eens met je Romo.

Rodney

Bericht door Rodney » 17 feb 2009, 21:22

Snipe schreef:
Hoezo zegt het nou weer genoeg?

:bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 17 feb 2009, 21:26

Dit ding is een E-klasse en zou in principe dus moeten concurreren met een 6 Serie. Dus dat je liever een klasse lager van een ander merk rijdt, zegt wel iets over die E Coupe. Toch?

PeterB

Bericht door PeterB » 17 feb 2009, 21:35

Snipe schreef:Dit ding is een E-klasse en zou in principe dus moeten concurreren met een 6 Serie. Dus dat je liever een klasse lager van een ander merk rijdt, zegt wel iets over die E Coupe. Toch?

Ik neem aan dat je 5-serie bedoelt ????

6-serie is toch meer S-coupe territorium.....

Rodney

Bericht door Rodney » 17 feb 2009, 21:39

Snipe schreef:Dit ding is een E-klasse en zou in principe dus moeten concurreren met een 6 Serie. Dus dat je liever een klasse lager van een ander merk rijdt, zegt wel iets over die E Coupe. Toch?
5 serie zul je bedoelen.

maar ja dat klopt.

romo

Bericht door romo » 17 feb 2009, 21:42

Marc RS4 schreef:
romo schreef:Goed nog maar een keer dan;

- lelijke LED lampen
- lelijke koplampen
- achterlichten zeer geforceerd, te veel naar de BMW 5 serie sedan gekeken

Minder is meer

Voor deze keer ben ik het eens met je Romo.

:thumbup:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 17 feb 2009, 21:57

PeterB schreef:
Ik neem aan dat je 5-serie bedoelt ????

6-serie is toch meer S-coupe territorium.....
Nee 6 serie. De 6 serie is op basis van de 5 en de CL op basis van de S-klasse. Overigens vraag ik me af of deze Benz üperhaupt met een BMW concurreert, want een 3 is te klein en een 6 is te sportief, dat is veel meer een GT. Ik denk niet dat er werkelijk mensen zullen zijn die tussen een BMW (welke dan ook) en deze E-klasse coupe twijfelen.
Zou de E-klasse coupe niet te zeer in het vaarwater van de CL komen? Qua lijn, en dan met name het dak lijken ze erg veel op elkaar. Aan de andere kant wel slim van mercedes om met een E coupe te komen en die auto iets hoger te positioneren, want in een klasse lager is er al concurrentie genoeg in de vorm van de 3 coupe en de A5 en in mindere mate de 407 coupe, laguna coupe en de Brera.
De CLK was ook gebaseerd op de e-klasse, maar werd in de markt gezet als concurrent van de 3 serie coupe.

Wat betreft uiterlijk ben ik het helemaal met Romo eens, op de achterlichten na, die zijn best ok naar mijn menig.

RVV

Bericht door RVV » 17 feb 2009, 22:33

mwaaooh niet helemaal verkeerd.. MAAAAARR vanmiddag reed er een witte Audi S5 voor mijn winkel langs... vergeet gewoon zo'n E klasse.. of een drietje..

S5 all the way...

Snipe

Bericht door Snipe » 17 feb 2009, 22:55

Rodney schreef:
5 serie zul je bedoelen.

maar ja dat klopt.
De laatste keer dat ik een 5 Serie zag was het geen coupé. Dus nee, ik bedoel de 6 Serie, je weet wel, die coupé op basis van de 5 Serie.

Max V

Bericht door Max V » 18 feb 2009, 08:47

Afbeelding

Het kan aan mij liggen, maar dit ziet er toch gewoon niet uit? Wat een lelijke lijn aan de achterkant :bag:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 feb 2009, 10:12

Ik vind deze Mercedes niet mooi. Maar dat is gewoon een kwestie van smaak. Ik vind Mercedes'en uberhaupt geen mooie auto's (alhoewel, wel de chique grote s-klasse uit de jaren 50 en natuurlijk die mooie van vroeger met de vleugeldeuren).

Met de verhoudingen is niets mis. In mijn optiek kun je dat niet beoordelen vanaf een plaatje. Ik vind het een typische Mercedes zoals hun hedendaagse styling is. De hoef op de grill ontbreekt. Ben er allang uit dat je de hedendaagse auto-ontwerpen pas 'in real life' kunt beoordelen en niet vanaf een foto. Ik geef je op een briefje wanneer en 'hot-shot' foto's komen van deze auto (verlaagd, andere velgen, etc.) er wel positieve meningen komen. En dat zegt dan ook niets. Ik denk dat de hedendaagse potentiele Mercedes liefhebber dit een mooie auto vindt.

Ruud

Bericht door Ruud » 18 feb 2009, 10:14

Het spijltje in de achterste ruiten zal wel noodzakelijk zijn om de achterste ruiten nog te kunnen openen. Lijkt me een mooi kabaal geven als alle luchtstromen bijeen komen in die punt.

Of de auto mooi is of niet, ik moet hem in het echt zien. Op dit moment zeg ik voor het grootste deel mooi, die foto recht van voren daarentegen doet me dan weer niets!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 feb 2009, 11:23

wennen....

Dit duurt 2 jaar ofzo, dan ben ik gewend, is met heel veel niet al te 'mooie' luxere auto's in 't begin bij mij zo. Vorige 7serie/1 serie/Cayenne, X3 zelfs. Een A8 bijvoorbeeld was in 't begin 'n schoonheid voor 't oog, nu vond ik 'm een 2 jaar terug al 'verouderd' bij wijze van.

Plaats reactie