Hebben nu 1 auto (mijn Grande Punto) en da's niet altijd handig. Vriendin wil ook wel eens weg met de kleine en mijn Grande Punto is ook niet altijd beschikbaar. Moet dus autootje bij. Heb een voorliefde voor kleine snelle sportieve karretjes. Ik koop het ding in eerste instantie voor haar maar wil er zelf ook plezier mee hebben. Mes moet aan 2 kanten snijden.

Wou eerst voor een Peugeot 106 Rallye gaan. Sportief tot en met, goedkoop, veel DF. Nadelen zijn er ook, zeer lawaaiig op de snelweg (met name nadelig voor vriendin die nog wel eens naar haar ouders rijdt via een heel stuk snelweg) maar wat met name toch wel een nadeel is vinden we is de opvallendheid. Ze zijn er voornamelijk in het wit. Sportiviteit straalt er vanaf maar tis toch net wat te, zeker omdat het primair een auto voor haar is. Hoeft van haar ook niet zo nodig. Een goeie vinden valt ook al niet mee, hoop afgeragd spul.
Peugeot 106 GTI is ook een optie. Ook snel (1.6 16V met 120 pk in autootje van 925 kg) en tevens wat minder hardcore (iets meer comfort en wat meer luxe, plus wat meer veiligheid in de vorm van 2 airbags). Leek me eigenlijk de perfecte balans. Had op Marktplaats een leuke zien staan. Vanochtend geweest met een maatje en proefgereden. Gelijk 1e keer dat ik in een 106 GTI reed. Wel dikke fun hoor, heerlijk sportief en ongefilterd. Achterkantje ook lekker levendig. Beetje voorzichtig aan gedaan natuurlijk maar bij een harde remactie kwam de achterkant snel omzetten.

Staan echter niet eens zoveel goede en betaalbare 106 GTI's te koop. Toch hoop afgetrapt spul, met dikke brulpijpen, booskijkers etc. Hoeft om mij allemaal niet, heb het liefst een zo origineel mogelijke. Dan zijn ze echter toch ook wel weer aardig aan de prijs.
Kwam net ook tot de ontdekking dat een 206 GTI (tot voorheen nog niet naar gekeken) eigenlijk niet eens veel duurder is dan een 106 GTI, vanaf een 4K beginnen de prijzen ongeveer. Heb je een nieuwere, ruimere auto met aanzienlijk mooier dashboard en meer luxe (airco/clima). In dat licht bekeken is een 106 GTI eigenlijk gewoon te duur.
206 GTI is (volgens mij) wel minder hardcore (sportief) dan een 106 maar je hebt wel weer 'meer' auto voor je geld. Met name markk is behoorlijk enthousiast over zijn 206 GTI lees ik vaak hier. Inmiddels ook een serieuze optie dus.
Heb je ook nog de Saxo VTS/VTR dingetjes....
KIEZEN IS LASTIG... grrrr.