DF Driftdag deel III - 8 Febr. 2009

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Joost H.

DF Driftdag deel III - 8 Febr. 2009

Bericht door Joost H. » 08 feb 2009, 18:41

Het was weer aangenaam gezellig 8) . :df:

Mooi om de enthousiaste dames full lock over de drift circel te zien gaan.

Zelf lekker rond gegaan, banden goed opgerookt en wat mooie lange drifts neer kunnen zetten.
Vooral voor de middag werd er lekker doorgereden, geen lange wachtrijen :hmmm:

7 maart weer :clap:

Ohja, volgens mij was ik de enig(st)e die niet in de Z06 van Hans heeft gereden :'( :angel:

Bedankt allemaal !! Zeker ook de filmers en fotograafen.. soms ging het weer even goed tekeer..

Macboy

Re: DF Driftdag deel III - 8 Febr. 2009

Bericht door Macboy » 08 feb 2009, 19:08

Ik mis de draad voor 7 maart ? Wil me graag opgeven !

Het was leuk om even te komen buurten. Jongens nog bedankt voor de paar ritjes !!!!!!!!!

ADV

Bericht door ADV » 08 feb 2009, 19:11

Was inderdaad erg gaaf! Ik weet nu zeker dat ik een 325i wil!

Int begin was het wel ff wennen, maar had techniek snel onder de knie, daarna wat bochten op het parcour en steeds beter :D

Op het laatst zelfs 3 bochten achter elkaar fatsoenlijk gedrift!

Joost, ik heb alleen maar in mijn huurbakkie gereden hoor :P

Volgende driftdag mag ik in de 130i volgens Rosé!

René130i

Bericht door René130i » 08 feb 2009, 19:14

Was weer top jongens en meisjes :mrgreen:

Bedankt allemaal.

Zal eens bewijzen dat video montage geen maanden hoeft te duren (METCHU!) :roflol:

ADV

Bericht door ADV » 08 feb 2009, 19:14

René130i schreef:Was weer top jongens en meisjes :mrgreen:

Bedankt allemaal.

Zal eens bewijzen dat video montage geen maanden hoeft te duren (METCHU!) :roflol:
Would be nice :D

Joost H.

Bericht door Joost H. » 08 feb 2009, 19:16

Macboy schreef:Ik mis de draad voor 7 maart ? Wil me graag opgeven !
7 maart worden er helaas geen huur wagens ingezet. Is ook geen DF only dag. En ook vol zover ik weet.

Metchu

Bericht door Metchu » 08 feb 2009, 19:17

René130i schreef:Was weer top jongens en meisjes :mrgreen:

Bedankt allemaal.

heb je ook 60 gigabyte aan materiaal van een week? :mrgreen: :jenna:

Tom V

Bericht door Tom V » 08 feb 2009, 19:36

Heerlijk dagje geweest weer, dolle pret. ;) 7 Maart weer, jeuj!

Tom V

Bericht door Tom V » 08 feb 2009, 19:38

Macboy schreef:Ik mis de draad voor 7 maart ? Wil me graag opgeven !

Het was leuk om even te komen buurten. Jongens nog bedankt voor de paar ritjes !!!!!!!!!
Ze hebben nog 1 huurauto mogelijkheid voor die dag, snel opgeven dus ;).

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 08 feb 2009, 19:45

Woar blieft de films 8)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 08 feb 2009, 19:48

Klein verslagje van deze dag dan maar!

Het begon vroeg met de rit naar Lelystad, damn wat was het glad :shock: Al goed de stemming erin gekregen zeg maar :wink:
Daar aangekomen wat handen geschud en wat wagens bekeken. Ook voor de mensen die nog nooit hadden gedrift werdt er een uitleg gegeven, erg netjes. Eerst even dik 4 bar in de bandjes knallen en we konden beginnen. Hmm dat viel tegen, geen glad asfalt, geen lekkere driftjes in 2 ronden, hmm dat moet anders. Dus eens even naar mijn banden gekeken, achter had ik slechte Bridgestone RE050 dacht dat ik die wel even weg kon driften. Nee dus. Voor zaten Dunlop SP 2000 met redelijk veel profiel en had ook nog een los setje SP 2000 liggen met iets minder profiel maar wel met 4 bar erin. Dus de Bridgestones vóór gemonteerd en achter de SP 2000's. Uiteraard nog even flink wat lucht uit de voorbandjes gehaald en proberen. Kijk! Dat is hoeken zoals ik gewent ben. Zo wat door gegaan en het ging steeds beter. Beetje aan mijn sper diff wennen die ik net een week heb, het ging eigenlijk wel aardig.
Stond naast Hans in de rij zegt ie, "anders moet jij zo maar even proberen" Uh okeej :lol: Maar damn dat is lastig zeg. Die wagen heeft bizar veel grip, maar als je door die grens gaat moet je zeer snel reageren. In het 2e rondje ging dat al een stuk beter. Je moet eigenlijk gewoon tegelijkertijd tegen sturen en gas geven, dan vang je hem redelijk op. In de drift is hij verder redelijk mooi te houden, maarja ik ben natuurlijk geen 500+ pk gewent :P Vond het echt super dat ik even mocht sturen, mooie ervaring!
Lunch was prima en we konden weer fris de middag in. De andere kant om het circuitje. Helaas was er op het laatst een stuk recht gemaakt terwijl daar mijns inziens best een knikje in kon. Dan moet je die zelf maar creëren :lol: De middag ging eigenlijk gewoon goed, lekker tegen en soms in de toerenbegrenzer hakken en gassen met dat hok! Moet zeggen dat ik weer versteld sta van de degelijkheid van die e36 icm m50 blok, geeft gewoon geen krimp.
Het was ook erg gaaf om Elmar dwars te zien gaan met de Viper, dat lijkt me écht een hand-full. Maar damn wat een geluid :shock: Hij blies met de sidepipes gewoon het asfalt droog. Iets voor half vijf bij Maurice in de 335i gestapt, niet normaal wat een gruwelijk vette bak dat is! Eerste bocht achterste voren natuurlijk :lol: De automaat was even wennen maar toch goed dwars te krijgen. We stonden in de rij maar helaas, afgelopen. Ik dacht tot 17u rijden, maar 16u30 was het gedaan helaas.
Banden slijtage viel me reuze mee, heb constant gereden maar een setje banden met zo'n 4mm profiel is nu glad. Respectabel.

Er leuk om te zien dat de dames ook flinke voorruitgang hadden geboekt en gewoon meereden met de heren. Al met al weer een super dag gehad, enorm veel gezelligheid en nóg meer gelachen. Ik heb nu al enorm zin in 4 maart ik zal kijken of ik ook bij het pokeren kan komen, heb wel zin in de gezelligheid. En René bedankt wederom voor het regelen van deze topdag!

Luuk

Bericht door Luuk » 08 feb 2009, 20:08

Erg leuk dagje heren! Heb me enorm vermaakt. De film komt asap online op vimeo. ;)

Luco

Bericht door Luco » 08 feb 2009, 20:16

Waar zijn al die foto's??
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Laurens, bedankt dat je de auto weer wilde delen :thumbup:
En Hanz, bedankt dat ik een paar rondjes in de corvette mocht proberen.
Wat een listige auto is dat zeg.

JohanH

Bericht door JohanH » 08 feb 2009, 20:28

luco hornsveld schreef:Waar zijn al die foto's??
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Na de eerste selectie heb ik nog zo'n 112 over, waaronder een paar met een :banaan: die niet helemaal scherp waren... Die moet ik nog even wat rechtzetten en bijknippen, albumpje maken en klaar. Dat lukt vanavond dus nog wel.
Je had't zo te zien wel naar je zin ;)
Afbeelding

We zijn zelfs nog terug gestuurd nadat we bij de nieuwe Jag XK-R en XF-R foto's gingen maken, had eigenlijk niet verwacht dat ze daar moeilijk over gingen doen gezien er al een tijdje persfoto's rondgaan en ze ook al gespot zijn rond het RDW centrum.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 08 feb 2009, 20:37

Heb het erg naar mijn zin gehad. Dacht ik doe het wel efkes, maar dat viel flink tegen. Al met al veel geleerd vandaag, en kan het iniedergeval toepassen op mijn eigen vehicle.

Pluim voor de organistatie!!

Joost H.

Bericht door Joost H. » 08 feb 2009, 20:38

Johan Hutting schreef:We zijn zelfs nog terug gestuurd nadat we bij de nieuwe Jag XK-R en XF-R foto's gingen maken, had eigenlijk niet verwacht dat ze daar moeilijk over gingen doen gezien er al een tijdje persfoto's rondgaan en ze ook al gespot zijn rond het RDW centrum.
Ze kwamen al moeilijk doen toen er iemand even stationair gast aan het geven was.. :?
Maar hiervoor zullen ze vast wel een contract ondertekend hebben.. En die amateur was vast niet op de hoogte dat er al foto's rond gaan.

Tim Schuurman

Bericht door Tim Schuurman » 08 feb 2009, 20:49

Heb het enorm naar m'n zin gehad vandaag!!! Iedereen bedankt voor de gezelligheid en de organisatie niet te vergeten!

Nu wachten op de foto's ;)

Tom V

Bericht door Tom V » 08 feb 2009, 20:56

Peter-Paul Haars schreef:Heb het erg naar mijn zin gehad. Dacht ik doe het wel efkes, maar dat viel flink tegen. Al met al veel geleerd vandaag, en kan het iniedergeval toepassen op mijn eigen vehicle.

Volgens mij zag ik jou nog bij Utrecht toch, onderweg terug? Dacht het zeker te weten dus toeterde nog ff alleen daarna twijfelde ik. ;)

Luuk

Bericht door Luuk » 08 feb 2009, 20:57

Tom944 schreef:
Peter-Paul Haars schreef:Heb het erg naar mijn zin gehad. Dacht ik doe het wel efkes, maar dat viel flink tegen. Al met al veel geleerd vandaag, en kan het iniedergeval toepassen op mijn eigen vehicle.

Volgens mij zag ik jou nog bij Utrecht toch, onderweg terug? Dacht het zeker te weten dus toeterde nog ff alleen daarna twijfelde ik. ;)
Dat waren wij ja. ;)

Tom V

Bericht door Tom V » 08 feb 2009, 20:58

Luuk schreef:
Tom944 schreef:

Dat waren wij ja. ;)
Top ;)

Eerste filmpje van vandaag :

Laurens

Bericht door Laurens » 08 feb 2009, 20:58

Zo ook weer thuis gekomen :D

Weer een erg leuke dag gehad, de driftboot bleef nu gelukkig heel en ging weer goed haaks... 2 setjes banden er doorheen gestookt ondanks de constant natte baan maar daar zijn ze voor gemaakt :banaan:
Nog een paar rondjes in de Corvette van Hans mogen sturen, maar dat valt niet mee toch gelukt om na 2 rondjes de hele baan driftend af te leggen maar dan staat het zweet ook wel op je voorhoofd :df:
Op naar 7 maart

Dank aan de organisatie, was weer super geregeld :thumbup:

JohanH

Bericht door JohanH » 08 feb 2009, 21:00

Joost Hermens schreef:
Johan Hutting schreef:We zijn zelfs nog terug gestuurd nadat we bij de nieuwe Jag XK-R en XF-R foto's gingen maken, had eigenlijk niet verwacht dat ze daar moeilijk over gingen doen gezien er al een tijdje persfoto's rondgaan en ze ook al gespot zijn rond het RDW centrum.
Ze kwamen al moeilijk doen toen er iemand even stationair gast aan het geven was.. :?
Maar hiervoor zullen ze vast wel een contract ondertekend hebben.. En die amateur was vast niet op de hoogte dat er al foto's rond gaan.
Hun terrein, hun regels... heb de foto's maar gewoon verwijderd en maak ze binnenkort wel bij de ring waar ze ongetwijfeld op gaan duiken ;)

De auto's iig even kort kunnen bekijken, zag er allemaal erg goed uit. Nou alleen hopen dat Tata de kraan niet al te hard dicht draait bij Jag.

Luuk

Bericht door Luuk » 08 feb 2009, 21:43

@Tom: Niet liegen, zo zonnig was 't ook weer niet! :P

Elmar

Bericht door Elmar » 08 feb 2009, 21:50

Was weer mooi dwars gaan deze dag. :df:
Met de Viper op de driftcirkel, ding bouwde erg veel snelheid op, dus gelijk geleerd om met je linkervoet bij te remmen. Echter het uitgezette baantje was drama. Hap snap in de rondte bij een dotje gas. En hield je een drift, was het een onmogelijkheid om die om te zetten in een contradrift. Toen kwam er gruwelijk veel onderstuur. Misschien zijn rondom semislicks en 5 graden Celsius ook niet je beste vrienden op dat moment... :hammer:

Doritha heeft ook veel geleerd en lol gehad in de BMW. Die zien we vaker terug op een drift dag. :banaan:

En nog een tip van de dag, check altijd of je je wielenbouten goed heb vast gezet. :sealed:

JohanH

Bericht door JohanH » 08 feb 2009, 21:52

Zo, 107 over van de 284 :shock:
Hopelijk heb ik iedereen er netjes op gekregen...

Paar snapshots alvast:
Afbeelding

Opvolger Arnold als Terminator bekend:
Afbeelding

De een steekt een :banaan: uit het raam, de ander een Joost:
Afbeelding

Rene ziet nieuwe fles Rose:
Afbeelding

En natuurlijk werd er ook nog gedrift in de sneeuw:
Afbeelding

Alle foto's zijn in dit fotoalbum te vinden.

Plaats reactie