De auto zoals we hem gekocht hadden van JR-Motorsport.
Met een verstelbare achtervleugel.
De specs:
BMW M3 E30
bj' 1990
2.3 liter
4 cilinder
240 pk
Bilstein onderstel
15 inch bbs velgen
Wiechers schroefkooi
Wiechers race stoel(en)
We kochten de BMW met het interieur er nog in, maar om hem een racie uiterlijk te geven heb ik hem inmiddels helemaal gestript.
Hier nog met het interieur zoals het was.
Inmiddels ontdaan van bekleding, en midden console.
Ik denk dat er alleen al een kilo of zeven aan bitumen uitkwam, wat overigens een hels werk is om het eruit te halen, de bitumen zelf gaat vrij gemakkelijk, maar de vette bende die achter blijft, daar hen ik wel even werk aan gehad om te ontvetten.
Als je de binnen kant van de auto wilt opknappen, dien je natuurlijk ook de kooi eruit te halen, en laat deze bij een M3 nou dwars door je dashboard zitten, dus deze moest ik ook ten dele eruit halen.
Ik heb er voor gekozen om de binnen kant te schilderen, eigenlijk om twee redenen, nu kon ik stoppen wanneer ik wilde, en ik hoefde niet een spuitcabine te maken, en te zorgen voor een afzuiging.
Oh eigenlijk 3 redenen

De binnen kant heeft in totaal vijf lagen verf gehad, waaronder 1 laag 2 componenten primer, deze is zo kogel hard, dat hij van binnen uit iig niet meer zal roesten.
Het was een lastig werkje om de kooi eruit te halen, maar het is toch wel makkelijker schilderen zo.
Inmiddels de carbon platen ook al bevestigd, het begint er al op te lijken.
Alles draait natuurlijk om pk's, maar ook gewicht, of eigenlijk gewicht wat er niet in hoeft

Daarom de ramen vervangen voor 4mm lexaan, en in het begin dacht ik ohh...........das zo gepiept

Bij een M3 zit er aan de buiten kant van het raam nog een aluminium omlijsting, en probeer die maar eens terug te plaatsen als het lexan eral inzit

Dat is dus niet te doen, dus na wat telefoontjes hoe de omlijsting terug te plaatsen, had ik eindelijk het antwoord.
Je plaats de omlijsting eerst in de rubbers, en daarna pas het lexan erin, maar ook dit was makkelijker gezecgt dan gedaan.
Als je hem er aan de onderkant goed en wel in had zitten, floepte hij er aan de boven kant weer uit, dus daar kwamen een paar flinke godvers aan te pas.
Maar het resultaat mag er wezen.
Na vele dagen van noeste arbeid kon ik eindelijk de stoelen weer terug plaatsen.
Zoals jullie kunnen zien, moet ik alleen nog de binnenkant van de deuren doen, deze worden natuurlijk ook wit, en ook deze weer keurig afgedekt met een carbon cover.
Inmiddels hadden we ook al aardig wat kilometers gereden op het circuit (Zandvoort) dus ook hier wat foto's van.
De " keuring" bij de HARC
En omdat de auto wat nerveus reageerde tijdens het remmen van hoge snelheid naar lagere versnellingen, moesten we de vertragers aan de voorkant maar eens inspectern, en dat was maar goed ook, alletwee de schijven, zowel links als rechts ingescheurd, en totaal versleten.
Zo ook de rem blokken, deze waren ook nodig aan vervanging toe.
En dus gelijk maar vervangen voor een paar echte stoppers, namelijk carbon remblokken.
En ik kan jullie inmiddels vertellen ze doen hun werk goed, kan zeker een meter of dertig later remmen bij de tarzan bocht, tjonge wat een verschil

Ik zal jullie verder op de hoogte houden omternt de werkzaamheden aan de m3, ik ben inmiddels begonnen met de lexan ramen voor de deuren, en de caebon panelen, ik wil ook de voorbumper onderhanden nemen, want daar kan ook wel wat gewicht vanaf,
Groetjes,
Erwin Levasier.