Hoe ik op deze vraag kom?
Ik las in de nieuwste GTO een artikel over de Lamborghini testrijders waaronder Valentino Balboni, DE testrijder van weleer.
Deze vertelde over de Countach en hoe onhandelbaar deze auto was.
Echter als hoofdtestrijder van Lamborghini heeft hij deze auto, samen met de engineers natuurlijk, ontwikkeld tot de auto die destijds op de markt is gebracht.
Maar als deze onhandelbaar blijkt, heb je dan je huiswerk niet goed gemaakt of heeft hij mede deze Countach ontwikkeld naar maatstaven en know-how uit die tijd?? En iets beters konden de italianen destijds niet uit de hoge hoed toveren.
De nieuwe hoofd-testrijder, Mario Fanzanetto, geeft aan dat de Diablo GT met 560 rwd pk's zijn all time favorit is.
Echter ik heb ooit een column van Michael Bleekemolen gelezen in de Autovisie dat hij destijds de eigenaar was van een heuse Diablo, echter hij werd in Bos Uit, al dan niet in de regen (dat weet ik niet meer), buitenom ingehaald door geprepareerde E30-jes en gaf dus aan de de Diablo een allerbelabberste wegligging heeft.
Dus pas toen Audi zich ermee ging bemoeien ging de kwaliteit omhoog en de handling en wegligging van de Lamborghini's.
Maar hoe goed zijn de testrijders nou? Als een Countach een dweil op de weg is, wat zeg je dan tegen de enigineers? 'Geweldige wagen!" Nee, toch?
Ik snap het niet, in iedergeval