Toch maar naar 17 inch

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Max V

Toch maar naar 17 inch

Bericht door Max V » 01 feb 2009, 13:43

Ik heb vandaag mijn mooie 18" velgen omgeruild voor nog mooiere 17" velgen.

Na aankoop van mijn beamer kwam ik er achter dat de velgen krom waren. Ik baalde natuurlijk, maar kreeg goede hoop nadat ik van een aantal hoorde dat dat wel weer te maken was. Uiteindelijk ben ik naar Auto Service Heino gegaan, waar ze mijn velgen getracht hebben te richten. Dat is achteraf niet goed gelukt, waardoor ik nog steeds veel trilling voelde in de auto.

Ik ben dus maar op zoek gegaan naar nieuwe velgen. Een aantal van jullie hadden al getracht me ervan te overtuigen terug te gaan naar 16 of 17 inch, omdat dat met zo'n licht blok (316i) beter zou rijden. Daarom heb ik vandaag 450 km gereden om een paar originele 17" BMW velgen op te halen. Het resultaat is best goed moet ik zeggen :D

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding
Afbeelding

Nu is alleen de vraag wat het verstandigst is. De velgen laten repareren en mooi laten maken door WheelCare en het als set (+ banden) verkopen, of de velgen vergeten en de banden (zo goed als nieuw) apart verkopen. Kan iemand mij vertellen wat het slimst is?

MartijnGizmo

Re: Toch maar naar 17

Bericht door MartijnGizmo » 01 feb 2009, 13:56

Stukken beter zo! :thumbup:
Maximus schreef:Nu is alleen de vraag wat het verstandigst is.
De booskijkers + achterspoiler verwijderen, andere achterlichten monteren en de auto subtiel verlagen. :P

Max V

Bericht door Max V » 01 feb 2009, 14:00

Thanks ;)

Ik bedoelde eigenlijk wat het verstandigst was met de oude set die er om zat :P maar toch bedankt voor de tips ;)

Ik wil eerst de uitlaat + kata vervangen voor ik geld ga uitgeven aan het uiterlijk van de auto. Komt vanzelf :P

Joy

Bericht door Joy » 01 feb 2009, 14:07

De auto van Allen heeft een volledige uitlaat van Supersprint. Als de auto niet als geheel weg gaat is dat misschien interessant voor je.
Velgen staan netjes. De oude kromme velgen wegkieperen ( inleveren bij de ijzerboer :wink: ) en banden los verkopen. De moeite die mensen nemen om voor een paar centen beschadigde wielen proberen te slijten is het echt niet waard.

Max V

Bericht door Max V » 01 feb 2009, 14:08

Ik zal het hem eens vragen!

Joost H.

Bericht door Joost H. » 01 feb 2009, 14:13

Dit smoelt een stuk beter zo ! En wat Martijn zegt 8)

Max V

Bericht door Max V » 01 feb 2009, 14:24

Haha bedankt!

Ik weet dat de vorige eigenaar wat rare dingen met die auto heeft uitgehaald. Zo zitten er een drietal nogal dubieuze krassen in de rechter achterdeur en is er in het interieur ook op wat rare plekken wat geknutseld. Maar als arme student moet je prioriteiten stellen en die liggen vooralsnog bij de werking van de auto (de uitlaat dus). De katalysator moet vervangen worden en er zitten wat roestplekken op de uitlaat, dus die wil dan meteen helemaal vervangen. Als dat eenmaal klaar is, kan ik me gaan richten op het uiterlijk :)

Als je een motor, een auto, een dure hobby (poolbiljart) en een vriendin hebt en een arme student bent, moet je soms even afwisselen wat prioriteiten betreft :P

Pescatore

Bericht door Pescatore » 01 feb 2009, 15:10

Martijn Koevoets schreef:Stukken beter zo! :thumbup:
Maximus schreef:Nu is alleen de vraag wat het verstandigst is.
De booskijkers + achterspoiler verwijderen, andere achterlichten monteren en de auto subtiel verlagen. :P
+1, vergeet ook het motorblok niet :banaan:

Casper

Bericht door Casper » 01 feb 2009, 15:30

Maximus schreef: Na aankoop van mijn beamer kwam ik er achter dat de velgen krom waren.
Dat merk je toch bij de proefrit die je met de auto maakt?

Voor de rest ben ik het helemaal met Martijn eens. De booskijkers en spoiler eraf trekken kost geen geld :) Originele knipperlichten terugplaatsen is ook niet veel werk :)

GTRene

Bericht door GTRene » 01 feb 2009, 15:47

Staan hem goed die andere velgen...

Jammer dat het niet gelukt is met richten...misschien dat een meer day in day out bedrijf die met wielen doet het wel kan, maja kost ook weer wat...

of verkopen met vermelding dat wielen iets trillen, en het goedkoper wegdoen kunnen die anderen de gok wagen :roll:

Luco

Bericht door Luco » 01 feb 2009, 15:57

Maximus schreef: een vriendin hebt en een arme student bent, moet je soms even afwisselen wat prioriteiten betreft :P
weg die vriendin :angel: :angel: :roflol: :roflol: :whistle: :whistle:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 01 feb 2009, 19:15

:lol: @ Luco weer.

Wielen staan em goed Max!

Max V

Bericht door Max V » 01 feb 2009, 23:16

Thanks all...

Tja, misschien inderdaad stom dat ik dat niet heb gemerkt toen ik hem kocht, maar tijdens de proefrit lekker over landweggetjes gescheurd, dan merk je dat een stuk minder.

Uiteindelijk toch voor een goede prijs nieuwe wielen op de kop getikt, dus ik ben alsnog tevreden :)

Plaats reactie