Apple Lossless vs WAV

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Apple Lossless vs WAV

Bericht door romo » 24 jan 2009, 21:09

Momenteel ben ik bezig mijn cd collectie op i tunes te kopieren. Ik doe dat op de Apple lossles standaard. Ik kan ook WAF doen. Maar wat is het verschil, en belangerijker, wat is beter?

Ik wil mijn muziek zo puur mogelijk op een I pod plaatsen, wie kan mij uitleggen hoe dit zit?

Met dank voor de moeite !

Tom V

Re: Apple Lossless vs WAV

Bericht door Tom V » 24 jan 2009, 22:13

Kwa geluidskwaliteit ga je geen verschil merken, een voordeel is wel dat Apple Lossless kleinere bestanden oplevert dan WAV. Dit is dan misschien handiger op de lange duur als je muziekcollectie uitbreidt. Ook ondersteund WAV geen tags / albumillustraties, wat zonde is @ iPod.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jan 2009, 22:18

Thanks.

is het verschil tussen bv 128 Kbs en Lossless wel hoorbaar? Bij Lossless is de bitrate ongeveer 800 tot 900...............

Als ik het goed begrijp is er bij lossless nog steeds sprake van een forse compressie ivm een normale cd?

Tom V

Bericht door Tom V » 24 jan 2009, 22:31

romo schreef:Thanks.

is het verschil tussen bv 128 Kbs en Lossless wel hoorbaar? Bij Lossless is de bitrate ongeveer 800 tot 900...............

Als ik het goed begrijp is er bij lossless nog steeds sprake van een forse compressie ivm een normale cd?
Verschil tussen 128 kbps mp3tje of lossless is behoorlijk groot.

Lossless is eigenlijk een andere vorm van compressie, zonder verlies. Je kunt dan ook altijd nog terug naar het origineel converteren. Bij mp3 wordt er naast dat er compressie wordt toegepast ook kwaliteit overgeslagen om zo klein mogelijke bestanden te kunnen krijgen, er worden hele frequenties overgeslagen. Vergelijk voor de gein maar eens een 64kbps met een 256 kbps mp3tje, dan hoor je dat verschil enorm duidelijk.

Plaats reactie