PINAUTOMAAT:(

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

PINAUTOMAAT:(

Bericht door Robin » 19 jan 2009, 16:24

Is er al 'n draadje over pinautomaten etc?

Nu dus.

Heb zojuist hier bij een ING automaat gepind. Ik let er sinds maanden op dat er geen dubbele toetsenborden etc (ivm skimming) op zitten.

OK. Ik doe dus de kaart in de gleuf, die gaat(zoals wel vaker) tergend langzaam erin krkrkraak. Toets uw pin. Welk bedrag etc. Transactiebon ja/nee. Alles klaar. Hasal uw pinpas uit de gleuf: kgrkrkgr TERGEND langzaam en 'minuten durend' komt 't ding eruit. Daarna wachten op 't geld. Eerst hoorde ik geen gereutel. na 10 seconden(is lang!) hoor ik wat gekraak en gesteun en denk:Ha daar komt de money. Krgrgrg. "ER IS EEN STORING OPGETREDEN"zegt 't scherm. GEEN GELD uit de gleuf.. Wel pas terug....

:( :hmmm:

Wat nu? Is de poen nu van m'n rekening afgeschreven of wat? Nee toch?
ING bellen/mailen maar....

Kevin20v

Re: PINAUTOMAAT:(

Bericht door Kevin20v » 19 jan 2009, 16:26

Inderdaad even met de ing bellen, dan komt dat helemaal goed!

GTRene

Bericht door GTRene » 19 jan 2009, 16:27

Ik wil je niet bang maken maar.........

Ik weet het ook verder niet :mrgreen: wel mooi klote, er zouden vele scenarios door men kop gaan dat weet ik wel...
Pasje bij de Postbank gaat ook tergend (eng) langzaam...ABN doet het goed :thumbup:

Christoph

Bericht door Christoph » 19 jan 2009, 16:32

Ook al paar keer gehad bij ING, geld was afgeschreven maar 10 minuten later ook weer teruggeboekt, dus ze registreren het wel. Mocht het afgeschreven zijn dan moet je bellen en gaan ze de kas controleren.. heel fijn.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 jan 2009, 16:33

heb hun al gemaild....

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 19 jan 2009, 16:36

ik snap ook niet waarom die dingen altijd zo irritant langzaam zijn.
zo'n grote moeite lijkt het me niet om dat wat sneller te maken..

Metchu

Bericht door Metchu » 19 jan 2009, 16:36

Meestal lossen ze het zelf op. Ik heb het een keer bij rabobank gehad. Toen ik het savonds via internet ging controleren was het ook direct teruggeboekt. Ik zou er niet wakker van liggen :wink:

Pim

Bericht door Pim » 19 jan 2009, 16:39

Bij mij ook keer geweest.. alleen was ik toen te laat met geld eruithalen en was het weer ingeslikt. Gebeld met de ING zou goedkomen.. Tot vandaag de dag mijn 50e niet teruggezien. Volgens hun had iemand anders het geld er dan voor mijn neus uitgehaald nadat ik hierweer over gebeld had. Wat zowat onmogelijk moet zijn aangezien ik om 02:00 gepint heb in een dorpje waar geen hond op straat was en ook niemand in de verre omtrek aanwezig was bij de pinautomaat :wtf:
Laatst gewijzigd door Pim op 19 jan 2009, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 19 jan 2009, 16:39

Hier is het ook al gebeurd... binnen pinnen is het veiligste bij de bank overdag...

Max V

Bericht door Max V » 19 jan 2009, 16:40

Inderdaad niet wakker van liggen, gebeurt zo vaak :P ik heb hetzelfde in Spanje gehad, dat is helemaal lachen... van die grapjurken doodleuk in het Spaans terug lullen :mrgreen:

Komt wel goed met het geld ;)

Casper

Bericht door Casper » 19 jan 2009, 17:14

Ik ben een jaar of 3 geleden een keer geskimmed. Ik had toen net mijn daglimiet verhoogd omdat ik wat grote uitgaven zou hebben. Toen is er ergens vlakbij Parijs €5600 van mijn rekening gepind. Sta je raar je kijken(en redelijk voor lul) als je wilt pinnen in een winkel en het apparaat zegt dat je niet genoeg saldo hebt...

Sindsdien pin ik bij voorkeur bij automaten waar een bank aan "vast" zit en dek altijd mijn code af....

Tom

Bericht door Tom » 19 jan 2009, 17:21

Eén keer gehad dat het geld teruggeslikt werd (kreeg het niet eruit, zat klem). Toen naar binnen bij die bank (was een rabo en ik zit bij postbank). Zeiden dat ik een mailtje moest sturen naar m'n eigen bank. Gedaan en twee weken daarna was alles netjes in orde gemaakt en teruggeboekt. Achja blijft techniek en kan es foutgaan...

HansD

Bericht door HansD » 19 jan 2009, 17:24

Laatst een keer gehad maar toen gaf hij netjes aan dat er storing was en dat er geen geld afgeschreven zou worden, er ws idd geen geld afgeschreven.

Hunter

Bericht door Hunter » 20 jan 2009, 11:41

Hier ook een keer voor gevallen...
Geldautomaat schijnt bij te houden of er idd geld uit de machine komt...
Zo niet, geen afschrijving...

Maar jah, blijft toch irritant die onzekerheid....

Tom

Bericht door Tom » 20 jan 2009, 11:51

Hunter schreef:Hier ook een keer voor gevallen...
Geldautomaat schijnt bij te houden of er idd geld uit de machine komt...
Zo niet, geen afschrijving...

Maar jah, blijft toch irritant die onzekerheid....
En anders kunnen ze het gewoon natellen (geld wat achterblijft tov wat afgeschreven is).

Thom

Bericht door Thom » 20 jan 2009, 13:09

Inderdaad irritant dat je niet weet wat er precies gaat gebeuren, of het geld is afgeschreven of niet.

Pas van mijn vrouw is het weekend voor kerst geskimd, wisten we niet natuurlijk. Tot hij werd geblokkeerd de dag voor kerst. Wij waren druk bezig met de kerstinkopen, het ene moment kun je pinnen en bij de volgende winkel krijg je de opmerking dat er geen geld meer op staat...
Meteen naar onze eigen bank gelopen maar die weten dan nog van niets, krijgen alleen een opmerking in hun scherm dat hij geblokkeerd is. Ga je dus weer weg met de info dat je maandag maar weer moet komen (het was woensdag...)
Uiteindelijk zijn we wel gebeld over het hoe en wat, maar dan ben je alweer een week verder. In die tijd kun je dus ook niet internet-bankieren. Pas weer als je een nieuwe pas thuisgestuurd hebt gekregen.

Er was gelukkig niets afgehaald en het is natuurlijk erg goed dat ze de pas blokkeren als er iets onrechtmatigs aan de hand is, maar de informatie komt wel erg laat los.

Thom

Bericht door Thom » 20 jan 2009, 13:09

Dussss... dubbel

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 jan 2009, 13:15

Pim schreef:Bij mij ook keer geweest.. alleen was ik toen te laat met geld eruithalen en was het weer ingeslikt. Gebeld met de ING zou goedkomen.. Tot vandaag de dag mijn 50e niet teruggezien. Volgens hun had iemand anders het geld er dan voor mijn neus uitgehaald nadat ik hierweer over gebeld had. Wat zowat onmogelijk moet zijn aangezien ik om 02:00 gepint heb in een dorpje waar geen hond op straat was en ook niemand in de verre omtrek aanwezig was bij de pinautomaat :wtf:
??? Geld wordt tegenwoordig ook geteld als het terug ingeslikt wordt. Dit nadat men bij het pinnen van 150 euro het middelste vijftigje ertussenuit haalde en het apparaat dacht dat alles weer terug was, en dus niets werd afgeschreven :D

RobS

Bericht door RobS » 20 jan 2009, 13:19

Geelhoed schreef:
Pim schreef:Bij mij ook keer geweest.. alleen was ik toen te laat met geld eruithalen en was het weer ingeslikt. Gebeld met de ING zou goedkomen.. Tot vandaag de dag mijn 50e niet teruggezien. Volgens hun had iemand anders het geld er dan voor mijn neus uitgehaald nadat ik hierweer over gebeld had. Wat zowat onmogelijk moet zijn aangezien ik om 02:00 gepint heb in een dorpje waar geen hond op straat was en ook niemand in de verre omtrek aanwezig was bij de pinautomaat :wtf:
??? Geld wordt tegenwoordig ook geteld als het terug ingeslikt wordt. Dit nadat men bij het pinnen van 150 euro het middelste vijftigje ertussenuit haalde en het apparaat dacht dat alles weer terug was, en dus niets werd afgeschreven :D
Dat is een truc uit '95 ofzo, dat werkt al láng niet meer.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 jan 2009, 13:24

Precies, toen werd er dus al niets afgeschreven als je het geld niet pakte.
Daarom vind ik Pim's verhaal zo raar.

Pim

Bericht door Pim » 20 jan 2009, 19:52

Geelhoed schreef:Precies, toen werd er dus al niets afgeschreven als je het geld niet pakte.
Daarom vind ik Pim's verhaal zo raar.
Ik vind het ook erg raar en de bank zegt ook dat het onmogelijk is maar bewijs het maar. Misschien was er wel een of andere sensor defect wie zal het zeggen. :(

Plaats reactie