Waarschijnlijk is dit het zoveelste topic over remmen, maar ik kan niet echt wat concreets vinden met de zoekfunctie. Vandaar dit topic.
Ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen met remschijven en wat nu de beste waar voor je geld is. Ik ben zelf op zoek naar een set remschijven voor mijn daily driver die af en toe (met ingang van 21 februari) de baan op moet. Ik ben gestruikeld over:
OMP Group N remschijven (hittebehandeld) (€130 per schijf voor mijn auto)
Sandtler RS remschijven (hittebehandeld, gegroefd en geboord) (€90 per schijf voor mijn auto)
Sandtler GT remschijven (hittebehandeld, gegroefd) (€90 per schijf voor mijn auto)
Brembo Max (gegroefd) (€42 per schijf voor mijn auto)
Brembo High Performance (geboord) (€100 per schijf voor mijn auto)
Ik wil dit gaan combineren met een set Ferodo DS2500 remblokken (rondom).
Er zal vast en zeker nog veel meer te krijgen zijn, maar dit is het meest voor de hand liggend. Ik heb begrepen dat geboorde schijven meestal niet gewenst zijn omdat ze de neiging hebben te gaan scheuren, gegroefde schijven vreten je remblokken op, hittebehandelde schijven zijn geweldig tegen kromtrekken maar kunnen hun temperatuur minder goed kwijt, etc, etc. Op iedere constructie is wel wat aan te merken, wat is nu de beste keus, wat zijn de ervaringen?