Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Ik vroeg me eigenlijk af hoe we hier onze keuze maken kwa auto's. Willen we telkens nieuw kopen en met de tijd mee te gaan, of blijven we liever bij een bepaald tijdperk hangen en dan om de zoveel tijd iets anders aanschaffen, graag met motivatie?
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
allebei
met m'n dagelijkse auto rij ik graag in wat nieuws.met de hobbyauto's graag eind jaren 80 begin 90.
bijv :
190 evo2
m3 E30
Sierra cosworth
500E w124
met m'n dagelijkse auto rij ik graag in wat nieuws.met de hobbyauto's graag eind jaren 80 begin 90.
bijv :
190 evo2
m3 E30
Sierra cosworth
500E w124
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 17 apr 2008, 18:36
- Locatie: regio Amsterdam
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Inderdaad beide..
Ik verkeer nog niet in een luxe positie dat ik me dat kan veroorloven maar ik zou later zowel oudere als nieuwere auto's willen hebben. Soms is het fijn dat je alle mogelijke technische hulpmiddelen hebt als je van klant naar klant rijdt terwijl je met 10 verschillende dingen bezig bent, op andere momenten heb je misschien meer behoefte aan een oldskool wagentje waarin je alles zelf moet doen..
Vaak ben ik van mening dat oudere auto's er beter (meer karakter) uitzien maar de huidige generatie lease-sletten mag er ook best zijn..
Ik verkeer nog niet in een luxe positie dat ik me dat kan veroorloven maar ik zou later zowel oudere als nieuwere auto's willen hebben. Soms is het fijn dat je alle mogelijke technische hulpmiddelen hebt als je van klant naar klant rijdt terwijl je met 10 verschillende dingen bezig bent, op andere momenten heb je misschien meer behoefte aan een oldskool wagentje waarin je alles zelf moet doen..
Vaak ben ik van mening dat oudere auto's er beter (meer karakter) uitzien maar de huidige generatie lease-sletten mag er ook best zijn..
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Lastige vraag.
Ik hou eigenlijk wel van alles wat.
een mooie alpine uit de 80-er jaren
een mooie nieuwe a5 ofzo kan me ook bekoren
Maar een mooie grote aso amerikaan uit de jaren 60 of van 2009 is ook wel mooi
Ik hou eigenlijk wel van alles wat.
een mooie alpine uit de 80-er jaren
een mooie nieuwe a5 ofzo kan me ook bekoren
Maar een mooie grote aso amerikaan uit de jaren 60 of van 2009 is ook wel mooi

-
- Berichten: 22269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Met de tijd meegaan.
Reden: ik ben zelf niet handig dus al het onderhoud moet ik sowieso laten doen, dus heb liever met iets een lage kilometerstand (qua onderhoud iets voorspelbaarder). Verder heb ik gewoon graag een moderne auto. Al zou ik niet snel nieuw kopen, vind het nu prima (auto van jaar of 3-5 oud, liefst lage kilometerstand, grootste afschrijving al gehad).
Al kan ik oude auto's ook zeker waarderen.
Reden: ik ben zelf niet handig dus al het onderhoud moet ik sowieso laten doen, dus heb liever met iets een lage kilometerstand (qua onderhoud iets voorspelbaarder). Verder heb ik gewoon graag een moderne auto. Al zou ik niet snel nieuw kopen, vind het nu prima (auto van jaar of 3-5 oud, liefst lage kilometerstand, grootste afschrijving al gehad).
Al kan ik oude auto's ook zeker waarderen.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Met de tijd mee.....................
Ik heb tijd noch de kennis om er zelf aan te gaan sleutelen....................en op een gegeven moment is een kar echt op, zowel technisch alswel styling ( op een paar uitzonderingen na uiteraard)
Ik wil niet beweren dat een nieuw produkt altijd beter is ( das maar zeer de vraag en mn ingegeven door marketing) maar "nieuw" (lees; bij de tijd) is in elk geval garantie en minder kans op storingen agv "ouderdom". Dus ook minder kosten ( hoop ik )
Ik ben er snel klaar mee, als bruin het trekt dan kom maar op.................
Ik heb tijd noch de kennis om er zelf aan te gaan sleutelen....................en op een gegeven moment is een kar echt op, zowel technisch alswel styling ( op een paar uitzonderingen na uiteraard)
Ik wil niet beweren dat een nieuw produkt altijd beter is ( das maar zeer de vraag en mn ingegeven door marketing) maar "nieuw" (lees; bij de tijd) is in elk geval garantie en minder kans op storingen agv "ouderdom". Dus ook minder kosten ( hoop ik )
Ik ben er snel klaar mee, als bruin het trekt dan kom maar op.................
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Same here. Zou ook niet snel een m5 van begin jaren 90 (of een super nette Cossie etc etc) met 50dkm voor hoofdprijs kopen, die classic status ram ik er binnen 2 jaar vanaf (dagelijks gebruik + veel km's) en dan kost ding ook alsnog hoofdprijs afschrijving.romo schreef:Met de tijd mee.....................
Ik heb tijd noch de kennis om er zelf aan te gaan sleutelen....................en op een gegeven moment is een kar echt op, zowel technisch alswel styling ( op een paar uitzonderingen na uiteraard)
Ik wil niet beweren dat een nieuw produkt altijd beter is ( das maar zeer de vraag en mn ingegeven door marketing) maar "nieuw" (lees; bij de tijd) is in elk geval garantie en minder kans op storingen agv "ouderdom". Dus ook minder kosten ( hoop ik )
Ik ben er snel klaar mee, als bruin het trekt dan kom maar op.................
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Lastig, eind jaren 80 begin 90 vind ik gaaf: E30, E34, Sierra enz.
Dikke amerikaan uit de jaren 60 is ook heel gaaf, maar dan wel een grote gastank achterin
Nieuwe auto's trekken mij minder alhoewel een verse M3, 335 130I ook mij wel kan bekoren. Komt wel bij dat dit voor mij voorlopig nog niet aan de orde is
Dikke amerikaan uit de jaren 60 is ook heel gaaf, maar dan wel een grote gastank achterin

Nieuwe auto's trekken mij minder alhoewel een verse M3, 335 130I ook mij wel kan bekoren. Komt wel bij dat dit voor mij voorlopig nog niet aan de orde is

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Beiden.
Veel moderne auto's vind ik echt prullaria, op de nieuwe astra, bmw 5 series, en de overduidelijke supercars na.
O ja, en de civic, echt kicken dat ze dat design hebben doorgevoerd.
droomauto blijft een R34 skyline though.
Veel moderne auto's vind ik echt prullaria, op de nieuwe astra, bmw 5 series, en de overduidelijke supercars na.
O ja, en de civic, echt kicken dat ze dat design hebben doorgevoerd.
droomauto blijft een R34 skyline though.
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Ik blijf graag plakken!
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Met de tijd mee.
Wel een heeeele grote maar. Als de Roverheid de ontwikkeling van sportieve auto s kapot maakt door idiote hoge belasting/slurptax te gaan heffen dan blijf ik lekker old school door jagen op 8400 rpm.
Wel een heeeele grote maar. Als de Roverheid de ontwikkeling van sportieve auto s kapot maakt door idiote hoge belasting/slurptax te gaan heffen dan blijf ik lekker old school door jagen op 8400 rpm.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Ouwe meuk is vooral leuk voor het sentiment, maar uiteindelijk wil ik een moderne auto..als ik zie hoe de evolutie van bv de e46 reeks naar de e90 reeks bij BMW is verlopen, en je eenmaal aan die nieuwste generatie hebt geroken dan wil je helemaal geen e46 meer rijden, ook geen M3 meer. Hoe fijn en mooi ik de e46 M3 ook vond.
Uiteraard realiseer ik me dat het vooral ook een luxe is om een nieuwe generatie auto te rijden, meestal, bijna altijd ingegeven door de mogelijkheden van je eigen financiële middelen. Heb je die luxe van het rijden van een nieuwe of nieuwere auto ingevuld dan kun je als je dat wilt , meestal uit sentiment (Leonard is een mooi voorbeeld) kijken naar de generatie auto's die je altijd tot de verbeelding hebben gesproken.
Maar ouwe meuk moet je natuurlijk ook niet te veel romantiseren, of mischien ook weer wel. (paradox) Want vroeger was alles zoveel beter, daar geloof ik ook niet zo in.
Uiteraard realiseer ik me dat het vooral ook een luxe is om een nieuwe generatie auto te rijden, meestal, bijna altijd ingegeven door de mogelijkheden van je eigen financiële middelen. Heb je die luxe van het rijden van een nieuwe of nieuwere auto ingevuld dan kun je als je dat wilt , meestal uit sentiment (Leonard is een mooi voorbeeld) kijken naar de generatie auto's die je altijd tot de verbeelding hebben gesproken.
Maar ouwe meuk moet je natuurlijk ook niet te veel romantiseren, of mischien ook weer wel. (paradox) Want vroeger was alles zoveel beter, daar geloof ik ook niet zo in.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Qua emotie heb ik meer met ouwe meuk idd. Probleem is dat hele knappe ouwe meuk gewoon echt serieus geld kost en anders ook rijdt als ouwe meuk (beetje overdreven
). Twee jaar geleden heb ik eens proefgereden in een 85-er 911 en dat was toch echt ouder dan ik had verwacht en had gehoopt terwijl ik dat qua looks nog steeds de mooiste 911 vind. Zo'n ding kun je aardig opbouwen naar moderne specs maar dat kost je een vermogen.
Dus ouwe meuk rules maar je kunt onmogelijk niet met de tijd meegaan wat mij betreft. Wel grappig is dat ik gisteren nog iemand sprak die ik via via een beetje ken. Is vestigingsmanager van een aantal doe het zelf zaken maar rijdt 40.000km/jr in een E30 324td zonder problemen. Hij vond die nieuwe meuk helemaal niets
Gaaf, maar ik zie het mezelf niet doen 

Dus ouwe meuk rules maar je kunt onmogelijk niet met de tijd meegaan wat mij betreft. Wel grappig is dat ik gisteren nog iemand sprak die ik via via een beetje ken. Is vestigingsmanager van een aantal doe het zelf zaken maar rijdt 40.000km/jr in een E30 324td zonder problemen. Hij vond die nieuwe meuk helemaal niets


- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Nieuwe meuk heb ik gewoon niet zoveel mee. Daarnaast kan ik 't niet betalen.
Ouwe meuk is leuk om rijdend te houden, of van de sloop te redden. Maar mijn hart ligt bij de echt oude auto's. En die kan ik ook niet betalen. Voorlopig rijd ik dus lekker jaren '70-'90 rommel. En dat bevalt erg goed.
Ouwe meuk is leuk om rijdend te houden, of van de sloop te redden. Maar mijn hart ligt bij de echt oude auto's. En die kan ik ook niet betalen. Voorlopig rijd ik dus lekker jaren '70-'90 rommel. En dat bevalt erg goed.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Ach ja, nieuwe meuk is bij mij ook al weer 8 jaar oud 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Grappig, ik rijd juist in een nieuwe auto omdat ik de tijd, het geld en de kennis niet heb om aan een oud barrel te gaan liggen sleutelen.Rico schreef:Ouwe meuk is vooral leuk voor het sentiment, maar uiteindelijk wil ik een moderne auto..als ik zie hoe de evolutie van bv de e46 reeks naar de e90 reeks bij BMW is verlopen, en je eenmaal aan die nieuwste generatie hebt geroken dan wil je helemaal geen e46 meer rijden, ook geen M3 meer. Hoe fijn en mooi ik de e46 M3 ook vond.
Uiteraard realiseer ik me dat het vooral ook een luxe is om een nieuwe generatie auto te rijden, meestal, bijna altijd ingegeven door de mogelijkheden van je eigen financiële middelen. Heb je die luxe van het rijden van een nieuwe of nieuwere auto ingevuld dan kun je als je dat wilt , meestal uit sentiment (Leonard is een mooi voorbeeld) kijken naar de generatie auto's die je altijd tot de verbeelding hebben gesproken.
Maar ouwe meuk moet je natuurlijk ook niet te veel romantiseren, of mischien ook weer wel. (paradox) Want vroeger was alles zoveel beter, daar geloof ik ook niet zo in.
En geheel in tegenstelling tot wat Rico zegt, vind ik nieuwe auto's juist steeds minder worden;
- hoger gewicht
- saaier weggedrag
- steeds duurder
- overspannen downsized turbomotoren
De armoede om afhankelijk te zijn van de financiële veiligheid en de betrouwbaarheid van een nieuwe auto. Veel liever had ik hier een BMW 323i. Of een CS. Of een 2002. Of een Escort RS2000 MkI. Of een Lotus Cortina. Of een 500E. Een Golf I GTI. Een Alfa 75. Een klassieke Quattroporte of Mexico. Een 911 van het eerste type. Een Fulvia misschien, of een Giulia. Of een 2600 Spider. Misschien een Delorean. Zo'n foute Corvette als die van Face. Nou ja, zoiets dus....
Oh nee, we zitten op DF. Ik wil een 130i.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Oude meuk en als je veel kilometers met je daily maakt een nieuwe. Bij een daily vind ik beleving minder belangrijk dan bij je hobby auto. Hierbij moet je denken aan veiligheid, comfort en betrouwbaarheid. De voordelen van een nieuwe zijn wel duidelijk Waarom oud? Veel auto voor "weinig", doordat je geen afschrijving hebt. Bij een nieuwe auto van 60K zal ik geen plezier aan de auto beleven. De verhouding van aanschaf tot mijn salaris klopt niet en daar denk je onder het rijden aan. Zeg het maar het "Knot effect".
Als geld geen rol speelt vind ik een combinatie het mooiste. VB. Een nieuwe 7 of M5/M6 als daily en een of meerdere klassiekers erbij. Op mooie zonnige dagen rij je in je vrije tijd in je klassieker . Snipe noemt een aantal leuke auto's waarbij je kunt plakken.
Edit:
Vaak gezegd, maar het is toch fantastisch om zoiets(witte e30 m3)naast je nieuwe A8 te hebben:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=13410" onclick="window.open(this.href);return false;

Als geld geen rol speelt vind ik een combinatie het mooiste. VB. Een nieuwe 7 of M5/M6 als daily en een of meerdere klassiekers erbij. Op mooie zonnige dagen rij je in je vrije tijd in je klassieker . Snipe noemt een aantal leuke auto's waarbij je kunt plakken.
Edit:
Vaak gezegd, maar het is toch fantastisch om zoiets(witte e30 m3)naast je nieuwe A8 te hebben:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=13410" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Beide: Dagelijks lekker modern, comfortabel en luxe met sportiviteit. Weekend lekker oldskool rammen met oude meuk.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Kan niet kiezen. Het boeit me namelijk niet. Er worden vandaag de dag nogsteeds een aantal auto's geproduceerd welke ik best wil hebben. Minder dan vroeger, maar zeker voldoende om uit te kunnen kiezen.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Met de tijd mee gaan of blijven plakken?
Ik kan ook nog niet echt kiezen. Ik rijd ik best ouwe zooi rond ('88 en '91), maar dat is meer historisch zo gegroeid: de starslet heb ik al meer dan 3 jaar en houdt zich prima 'onder druk'. De E30 is voor spass/sleutelen only en voldoet daaraan prima.
Nieuwkoop is not my cup of tea: je moet álles laten doen en daar kan ik slecht tegen (ik vind zelf dat ik een redelijke sleutelkennis heb, en ik heb/maak er meestal tijd voor.
Moet zeggen dat ik heel af en toe wel moe wordt van het geregel om die oude meuk op de weg te houden maar is ook een klein beetje uitdaging.
Nieuwkoop is not my cup of tea: je moet álles laten doen en daar kan ik slecht tegen (ik vind zelf dat ik een redelijke sleutelkennis heb, en ik heb/maak er meestal tijd voor.
Moet zeggen dat ik heel af en toe wel moe wordt van het geregel om die oude meuk op de weg te houden maar is ook een klein beetje uitdaging.