Vanaf 2009 ringcard verplicht als betaalmiddel?
- JohanH
Vanaf 2009 ringcard verplicht als betaalmiddel?
Tijdens het rondbladeren op zoek naar openingstijden voor maart/april kwam ik het volgende tegen: http://www.nuerburgring.de/ring-card.651.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 wird am Nürburgring ein neues zukunftsorientiertes Zahlsystem eingeführt: die ring°card. Ab dem 1. Januar 2009 wird die ring°card als Rundenkarte für Touristenfahrten auf der Nordschleife eingesetzt und ersetzt das bisherige Nordschleifenticket.
Sie kann an den Kassen der Zufahrten Nordschleife und Breidscheid wahlweise für eine oder mehrere Runden aufgeladen oder als Jahreskarte mit Bargeld oder EC-Karte erworben werden. Die aufgeladenen Runden bleiben bis zum 31. 12. des Kaufjahres gültig. Eine Rückgabe der einmal aufgeladenen Runden ist nicht möglich.
Het oude kaartje wordt dus door een zoveelste pas vervangen... tot zover weinig vervelends, kartonnetje of plastic maakt mij niet zoveel uit.
Ab Sommer 2009 wird die ring°card am gesamten Nürburgring alleiniges Zahlungsmittel sein. Sie ist dann gleichzeitig Eintrittskarte zu Veranstaltungen, Bezahlsystem in Restaurants und Bars, im Eifdeldorf Grüne Hölle, an Catering- oder Fanartikel-Ständen und sogar Zugangskarte für das ring°werk und Ihr gebuchtes Hotelzimmer am Nürburgring.
Dus je krijgt straks een oplaadbare kaart met je pre-paid ronden er op waar je ook nog eens extra geld op moet zetten om te kunnen betalen bij de Grüne Hölle, snacktenten, restaurants en hotels in de regio? Lekker gebruiksvriendelijk om het zoveelste plastic geld in mijn beurs mee te moeten slepen en te moeten registreren... Ze moeten sowieso gegevens van je hebben als je'm wilt blokkeren nadat je'm kwijtgeraakt bent.
2009 wird am Nürburgring ein neues zukunftsorientiertes Zahlsystem eingeführt: die ring°card. Ab dem 1. Januar 2009 wird die ring°card als Rundenkarte für Touristenfahrten auf der Nordschleife eingesetzt und ersetzt das bisherige Nordschleifenticket.
Sie kann an den Kassen der Zufahrten Nordschleife und Breidscheid wahlweise für eine oder mehrere Runden aufgeladen oder als Jahreskarte mit Bargeld oder EC-Karte erworben werden. Die aufgeladenen Runden bleiben bis zum 31. 12. des Kaufjahres gültig. Eine Rückgabe der einmal aufgeladenen Runden ist nicht möglich.
Het oude kaartje wordt dus door een zoveelste pas vervangen... tot zover weinig vervelends, kartonnetje of plastic maakt mij niet zoveel uit.
Ab Sommer 2009 wird die ring°card am gesamten Nürburgring alleiniges Zahlungsmittel sein. Sie ist dann gleichzeitig Eintrittskarte zu Veranstaltungen, Bezahlsystem in Restaurants und Bars, im Eifdeldorf Grüne Hölle, an Catering- oder Fanartikel-Ständen und sogar Zugangskarte für das ring°werk und Ihr gebuchtes Hotelzimmer am Nürburgring.
Dus je krijgt straks een oplaadbare kaart met je pre-paid ronden er op waar je ook nog eens extra geld op moet zetten om te kunnen betalen bij de Grüne Hölle, snacktenten, restaurants en hotels in de regio? Lekker gebruiksvriendelijk om het zoveelste plastic geld in mijn beurs mee te moeten slepen en te moeten registreren... Ze moeten sowieso gegevens van je hebben als je'm wilt blokkeren nadat je'm kwijtgeraakt bent.
- GTRene
Re: Vanaf 2009 ringcard verplicht als betaalmiddel?
gatver dat menen ze toch niet
ik haat dat soort dingen weer een pasje weer een nummer weer ...waarom niet bij het oude laten...ik hoop dat ze zich bedenken of dat dit een grap is...(alvast voor 1 april)

- Knot
Oude systeem werkte toch prima
Duidelijk geval van geld teveel verdiend....

Duidelijk geval van geld teveel verdiend....

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Ik zie het probleem niet zo.. makkelijk toch ? 1 pasje voor alles.. prima.
- GTRene
opladen? en wat als stel je hebt nog 3 ronden over en nog 400,-euro op die kaart staan ben je dan beide kwijt of alleen die 3 ronden...verder kun je dan waarschijnlijk die 3 ronden niet meer door verkopen...Michel Huisman schreef:Ik zie het probleem niet zo.. makkelijk toch ? 1 pasje voor alles.. prima.
maar als het iets elektronisch is kun je er een goede hacker opzetten en je rondjes en saldo aan laten vullen

- Miesjel
Misschien helpt het als je gewoon goed op je spullen let zodat je het pasje niet kwijt raakt 

- GTRene
Nee ik bedoel, ze hebben in dat "regelement" staan zorg dat je rondes op zijn anders vervallen ze na 31-12...Michel Huisman schreef:Misschien helpt het als je gewoon goed op je spullen let zodat je het pasje niet kwijt raakt
- Miesjel
Dat was met het oude systeem ook al zo, dus wat dat betreft verandert er niets.
-
JK. Probleem opgelost!
- GTRene
ja maar op de nieuwe staat zoasl ik al schreef ook een geld tegoed op om daar spul te kopen...wat gebeurt daar dan mee, wel lezenMichel Huisman schreef:Dat was met het oude systeem ook al zo, dus wat dat betreft verandert er niets.

- Erik dB
Begin eens door er een paar tientjes op te zetten in plaats van 400 euro 

- GTRene
lol, ja dat zou ik ook vast niet doen, maar lijkt me dat er genoeg zijn die dat wel zouden doen...echter het lijkt me vreemd dat je niet gewoon met pin zou kunnen betalen, dus zal het nog wel meevallen, je gebruikt die pas alleen voor Ring ritten en niet veel meer
maja eerst zien en dan horen we het wel lijkt me.

- JohanH
Dat gaat om de ring rondjes op je kaart, veel betalingen (een aantal hotels? snacktentjes, toegang VLN/oldtimer festival/Ferrari days etc.) moet straks ook met die kaart betaalt worden zoals ik het nu lees. Ik zat eigenlijk te wachten op iemand met meer informatie, maar die is er blijkbaar nietMichel Huisman schreef:Dat was met het oude systeem ook al zo, dus wat dat betreft verandert er niets.

Zal wel gezelliger en drukker worden bij Hannes zolang je daar met euro's kunt blijven betalen

- Miesjel
Wat ik gehoord heb is dat je de ringºcard ten aller tijden weer kunt inleveren bij de verkooppunten en het losse geldbedrag terug krijgt.. de ringºcard en/of het losse bedrag zou 2 jaar geldig moeten zijn terwijl de ronden gewoon 1 jaar geldig blijven.
- Gijzer
Het geld terug bij inleveren zijn ze sowieso verplicht.Michel Huisman schreef:Wat ik gehoord heb is dat je de ringºcard ten aller tijden weer kunt inleveren bij de verkooppunten en het losse geldbedrag terug krijgt.. de ringºcard en/of het losse bedrag zou 2 jaar geldig moeten zijn terwijl de ronden gewoon 1 jaar geldig blijven.
- Macboy
Het werkt trouwens best prima 

- GTRene
wat kun je dan nog met je eigen bankpasje daar...of cash? neem aan dat het niet alleen met dat pasje kan? of willen ze zo zien wie wat daar uitgeeft om zo de boel te kunnen nagaan wat nodig is en hoeveel enz enz....en dus ook hoe de bezoekers zich gedragen met wat ze kopen e.d.?
- stefan740
Je kan met bankpasje of cash je kaart opladen voor of rondjes of het restaurant. Betalen kan alleen met je ringcard.
Geen idee wat het idee erachter is.
- @iko
meer geld pakken. Iedereen blijft uiteindelijk met een kaartje zitten waar nog wat geld op staat.stefan740 schreef:Je kan met bankpasje of cash je kaart opladen voor of rondjes of het restaurant. Betalen kan alleen met je ringcard.
Ik vind het een kut systeem. Dacht ik ff een bakkie koffie te halen, moet ik eerst mijn kaart opwaarderen

en geld op de kaart en rondjes zijn ook niet met elkaar uit te ruilen.
jaren 90 misdaad.
- GTRene
hm, das wel beperkend voor mijn koppie, en denk wel voor wat meer mensen...weer iets waar je rekening mee moet houden....niet leuk.
waar moet je dat ding halen dan? en waarom kan zoiets niet op bv de chip-knip? nu ist alleen rons Nurburgring gebonden...
waar moet je dat ding halen dan? en waarom kan zoiets niet op bv de chip-knip? nu ist alleen rons Nurburgring gebonden...
- @iko
je koopt hem eenmalig bij aanschaf rondjes. Of in de kantine. Of bij de stand.GTRene schreef:hm, das wel beperkend voor mijn koppie, en denk wel voor wat meer mensen...weer iets waar je rekening mee moet houden....niet leuk.
Verder moet je hem steeds opladen. kan op meerdere plekken.
- GTRene
thnx Aiko
in het begin dus ff gedoe met naam en al voor gegevens op de kaart, en daarna werkt het als een zeg maar chip knip idee? of moet je voor je rondjes aparte voorraad hebben op die kaart...
omdat je niet continu kan zien wat er op de kaart staat best lastig als je bij het poortje staat met nog maar 6,-euro op de kaart, of werkt dat anders, nahja zie wel als ik ga, eerst men onderstel goed hebben
Men nwe originele vooruit is er al, echter de kar staat nog bij dealer te wachten tot men oliekoeler leidingen weer terug komen van dat andere bedrijf, duurt helaas vaak lang...vandaag al ff gevraagd, was nog niet terug en brug bezet met mijn kar maar kunnen het niet afmaken omdat ze weer afhankelijk zijn van dat bedrijf.
En dan hopelijk volgende week de powerflex binnen uit de UK anders te laat want dan gaat die autosport man op vakantie...dus zal allemaal net wel of net niet kunnen...eerder ga ik er niet mee op de Ring, beetje dat ding sparen door wat slappe rubbers komt er anders te veel rek krachten op.

omdat je niet continu kan zien wat er op de kaart staat best lastig als je bij het poortje staat met nog maar 6,-euro op de kaart, of werkt dat anders, nahja zie wel als ik ga, eerst men onderstel goed hebben

Men nwe originele vooruit is er al, echter de kar staat nog bij dealer te wachten tot men oliekoeler leidingen weer terug komen van dat andere bedrijf, duurt helaas vaak lang...vandaag al ff gevraagd, was nog niet terug en brug bezet met mijn kar maar kunnen het niet afmaken omdat ze weer afhankelijk zijn van dat bedrijf.
En dan hopelijk volgende week de powerflex binnen uit de UK anders te laat want dan gaat die autosport man op vakantie...dus zal allemaal net wel of net niet kunnen...eerder ga ik er niet mee op de Ring, beetje dat ding sparen door wat slappe rubbers komt er anders te veel rek krachten op.
- @iko
het werkt een beetje als een dubbele chip knip. Eén knip voor het laden van geld (voor drankjes, etc) en één voor het laden van rondjes. Deze knips zijn onafhankelijk van elkaar. Als je dus nog wel rondjes op de kaart hebt staan, kan je er nog niet zomaar koffie mee kopen.
Tot overmaat van misdaad zijn de rondjes op 31 dec weer gewoon verlopen. De geldknip niet.
Tot overmaat van misdaad zijn de rondjes op 31 dec weer gewoon verlopen. De geldknip niet.
- GTRene
ohja hier staat wel wat...thnx mate
http://www.nuerburgring.de/english/adve ... gcard.html" onclick="window.open(this.href);return false;
las net ook al op een forum vrij veel problemen en onbekendheid.
je kan zelfs online zo'n kaart thuis laten bezorgen....

http://www.nuerburgring.de/english/adve ... gcard.html" onclick="window.open(this.href);return false;
las net ook al op een forum vrij veel problemen en onbekendheid.
je kan zelfs online zo'n kaart thuis laten bezorgen....
- GTRene
Ow, en die op het eind heeft eenleuke tip...
http://forum.nurburgring.org.uk/viewtop ... 5e34ead985" onclick="window.open(this.href);return false;
gewoon 2 kaarten kopen, 1 voor alleen rondjes en 1 voor alleen daar eten en drinken...maja eigenlijk maakt dat ook geen fluit uit
achja, ik zie wel...lastig als je niet weet wat je daar gaat halen die dag qua drinken e.d.
Maar met alleen hun systeem kunnen ze precies zien wie wat waar uitgeeft in welk restaurant enz enz, voor hen weer een overzicht van.
http://forum.nurburgring.org.uk/viewtop ... 5e34ead985" onclick="window.open(this.href);return false;
gewoon 2 kaarten kopen, 1 voor alleen rondjes en 1 voor alleen daar eten en drinken...maja eigenlijk maakt dat ook geen fluit uit

Maar met alleen hun systeem kunnen ze precies zien wie wat waar uitgeeft in welk restaurant enz enz, voor hen weer een overzicht van.