Bron: http://edition.cnn.com/2009/BUSINESS/01 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;SEOUL, South Korea (CNN) -- Ssangyong Motor Co., South Korea's fifth largest automaker, filed for bankruptcy Friday, citing the company's worsening finances.
Ssangyong is seeking court receivership and filed its application for protection from creditors with the Seoul Central District Court, the company said in a statement. During reorganization, Ssangyong plans to cut costs through voluntary retirement and paid leave, according to the statement.
Ssangyong is the South Korean unit of China's Shanghai Automotive Industry Corp., which holds a 51 percent share in the company.
Ssangyong has been battered by the global financial downturn and credit crunch like many other automakers. A large portion of the company's profits used to come from SUVs, which was hurt by high gas prices earlier in the year before the credit crunch additionally cut into sales.
Last year vehicle sales at Ssangyong dropped nearly 30 percent, the Yonhap news agency reported.
Ssangyong Motor Co. failliet
-
Ssangyong Motor Co. failliet
- Joy
Re: Ssangyong Motor Co. failliet

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Snif, ik zal ze missen. Straks nooit meer zulke pareltjes.

Gelukkig, zijn die lelijke hokken binnenkort ook van de weg af :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan:

- Vlokmans
Een groot gemis op designgebied inderdaad. Gelukkig hebben we de foto's nog..... 

- Pescatore
Ach, je kunt altijd nog over gaan tot de aanschaf van een e36 m3 of 130i 

-
luco hornsveld schreef:Gelukkig, zijn die lelijke hokken binnenkort ook van de weg af :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan:![]()
![]()
Nu Renault nog! :banaan:
Ik denk dat GM=SLOPEL eerder gaat :banaan: :banaan: :banaan: :banaan:allen schreef:luco hornsveld schreef:Gelukkig, zijn die lelijke hokken binnenkort ook van de weg af :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan:![]()
![]()
Nu Renault nog! :banaan:

-
als je er werkt,ben je waarschijnlijk minder blij....
Oke die hokken zien dr niet uit natuurlijk maar toch.
tis triest genoeg.
en het is hier toch geen sjonnie forum,dat Opel als Slopel wordt benoemd.
tis triest genoeg.
-
Zou je wel zeggen als je mensen tegen komt die zich kamerplant noemen. Maar ok, omdat je het opneemt voor Opel is het je vergeven!

- InjectTheVenom
Je snapt het niet, Slopel is een complimenteuze naam omdat Opels de competitie "slopen" met hun goede prestatieskamerplant schreef:als je er werkt,ben je waarschijnlijk minder blij....
tis triest genoeg.

- RJay
Of omdat ze af-fabriek rijp zijn voor de sloopInjectTheVenom schreef:Je snapt het niet, Slopel is een complimenteuze naam omdat Opels de competitie "slopen" met hun goede prestatieskamerplant schreef:als je er werkt,ben je waarschijnlijk minder blij....
tis triest genoeg.

Persoonlijk heb ik niets tegen opel trouwens, behalve dat de astra en vectra opc de aandrijving aan de verkeerde wielen hebben met die pk's.
Dat ssangyong failliet is kan ik geen traan over laten trouwens. die designafdeling daar bestaat uit 2 slechtzienden en een chimpansee.
- InjectTheVenom
Je snapt het donders goed wat ik bedoel! Hee waar heb ik die zin meer gelezenR.J schreef:Of omdat ze af-fabriek rijp zijn voor de sloop![]()

- Tristan
Kan er niet om rouwen! 

- RJay
Ik zou het écht serieus 100% zeker absoluut niet weten.InjectTheVenom schreef:Je snapt het donders goed wat ik bedoel! Hee waar heb ik die zin meer gelezenR.J schreef:Of omdat ze af-fabriek rijp zijn voor de sloop![]()

Calibra zelf altijd een gave auto gevonden trouwens

/ontopic
-
ja ik heet gewoon Patrick maar die naam wordt overal al gebruiktallen schreef:Zou je wel zeggen als je mensen tegen komt die zich kamerplant noemen. Maar ok, omdat je het opneemt voor Opel is het je vergeven!![]()

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Pescatore schreef:Ach, je kunt altijd nog over gaan tot de aanschaf van een e36 m3 of 130i

- frankv
Ja, ze werkten daar en dat was prima, maar nu gaan ze elders solliciteren om daar hun spoor van vernieling achter te laten!R.J schreef:Dat ssangyong failliet is kan ik geen traan over laten trouwens. die designafdeling daar bestaat uit 2 slechtzienden en een chimpansee.
Frank
Ik denk dat Mercedes of BMW ze wel wil hebbenfrankv schreef:Ja, ze werkten daar en dat was prima, maar nu gaan ze elders solliciteren om daar hun spoor van vernieling achter te laten!R.J schreef:Dat ssangyong failliet is kan ik geen traan over laten trouwens. die designafdeling daar bestaat uit 2 slechtzienden en een chimpansee.
Frank

- Bram
Nou, je kan lullen wat je wil, maar Renault zou er zichtbaar baat bij hebben, design hebben ze bij BMW en MErc wel in de hand lijkt me zo 8)
Subaru heeft ze dan het hardste nodigpartyondude schreef:Nou, je kan lullen wat je wil, maar Renault zou er zichtbaar baat bij hebben, design hebben ze bij BMW en MErc wel in de hand lijkt me zo 8)

- Bram
Sja, maar daar hebben we het nu niet over
Misschien dat Renautl de betrouwbaarheidsmanagercontroleurvandienst van Subaru over kan nemen

Misschien dat Renautl de betrouwbaarheidsmanagercontroleurvandienst van Subaru over kan nemen

Dat hebben ze pas gedaan toch?partyondude schreef:Sja, maar daar hebben we het nu niet over![]()
Nieuwe laguna en megane moeten een van de betrouwbaarste auto's worden

- Bram
- Downforce Hans
Volgens mij werken er daar al een paar op de design afdelingluco hornsveld schreef:Ik denk dat Mercedes of BMW ze wel wil hebbenfrankv schreef:Ja, ze werkten daar en dat was prima, maar nu gaan ze elders solliciteren om daar hun spoor van vernieling achter te laten!R.J schreef:Dat ssangyong failliet is kan ik geen traan over laten trouwens. die designafdeling daar bestaat uit 2 slechtzienden en een chimpansee.
Frank![]()
![]()
![]()
![]()
:morecoffee: